Brak prądu

Brak prądu

Postautor: coronerpl dodano: 17 kwie 2013, 12:31

Witam.
Tyma razem przydarzyło mi sie coś takiego: Po zimie i wszystkich czynnościach serwisowych, odpaliłem moto i pojechałem kawałek, wszystko działało OK. Następnego dnia miałem problem z rozruchem, rozrusznik kręcił wolno, diody przygasały, ale jeszcze zapalił. Po przyjeździe i chwilowym postoju, w ogóle nic nie zadziałało. dioda N sie paliła i nic więcej. Po chwili stwierdziłem spalony bezpiecznik. Wymieniłem i od tego czasu nie mam prądu w ogóle. Akumulator - mówię od razu jest nowy i do tego sprawdzony miernikami (volt i obciążeniowym) - jest sprawny i naładowany. Sprawdziłem podpięcie wszystkich kostek, podłączenie przekaźnika, nawet rozkręciłem ten panel przy rolgazie (starter, włącznik świateł). I nic. Nie mam już żadnych pomysłów na przyczynę tego stanu rzeczy. Jeśli ktoś z szanownych forumowiczów ma jakieś pomysły, będę wdzięczny...

pozdrawiam
Awatar użytkownika
coronerpl
Klubowicz
 
Posty: 274
Rejestracja: 14 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Motocykl: Lifan LF 250, Romet V 250
Tel. kom.: 459319474
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Re: Brak prądu

Postautor: Pawelec dodano: 17 kwie 2013, 14:36

Ja proponuje sprawdzić, czy klemy w akumulatorze są dobrze skręcone. Ja w swoim Zippku miałem taką sytuację, że (-) był niedostatecznie skręcony i nie było prądu w motongu. Czasami takie banały mogą uprzykrzać życie moturzyście :)
Awatar użytkownika
Pawelec
Forumowicz
 
Posty: 118
Rejestracja: 26 kwie 2011, 10:20
Lokalizacja: Wolica
Motocykl: VFR 800 Vtec
Tel. kom.: 506340866
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Brak prądu

Postautor: Valdijo dodano: 17 kwie 2013, 15:50

Ja też jestem za tym że brak masy - leć po kablu ( - ) od akumulatora do tego miejsca gdzie jest połączony z ramą lub silnikiem jak w moim przypadku :)
Awatar użytkownika
Valdijo
Klubowicz
 
Posty: 479
Rejestracja: 01 maja 2010, 20:03
Lokalizacja: Zawadzkie
Motocykl: Yamaha XJ900S Diversion
Tel. kom.: 602807280
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Brak prądu

Postautor: coronerpl dodano: 18 kwie 2013, 11:04

Witam ponownie.
Niestety, a może stety... wszystkie kable posprawdzałem i wygladają na dobrze podpięte. Masa jest u mnie przy silniku, za łańcuchem. Czy może brak prądu powodować jakiś padnięty element??? Przekaźnik, rozrusznik, cewka????. Mam pewnie wątpliwości wzgledem akumulatora, ale elektryki mi mówiły, zę jest dobry...


pozdrawiam
Awatar użytkownika
coronerpl
Klubowicz
 
Posty: 274
Rejestracja: 14 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Motocykl: Lifan LF 250, Romet V 250
Tel. kom.: 459319474
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Re: Brak prądu

Postautor: Arcon dodano: 18 kwie 2013, 11:55

Z Twojego opisu, aż do momentu spalonego bezpiecznika, obstawiałbym brak ładowania. Natomiast dziwny jest późniejszy całkowity brak prądu, i niemożność ustalenia przyczyny. Ja bym podpiął woltomierz do akumulatora, upewnił się naocznie, że wykazuje napięcie, i następnie "szedłbym" coraz dalej od akumulatora po instalacji sprawdzając, gdzie napięcie ginie - wtedy będzie wiadomo, gdzie szukać winowajcy.

Dla pewności możesz jeszcze podpiąć inny akumulator, bo elektrykom nie można wierzyć :D
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: Brak prądu

Postautor: coronerpl dodano: 18 kwie 2013, 14:51

Woltomierza nie posiadam, lecz wypróbowałem aku poprzez zwarcie na krótko 12 - woltowego wiatraka i żarówki samochodowej od świateł postojowych. W obu przypadkach aku zadziałał. Widziałem naocznie wskazania woltomierza u jednego gościa i wskazywał 12 z kawałkiem bez obciążenia. Wskazań drugiego badania (obciążnikiem) nie widziałem, ale gość mówił, że są w granicach normy. Przeleciałem wszystkie widoczne kable i nie stwierdziłem przetarć lub przerwań. Przeczytałem natomiast na forum Virago, że mogą być przepalone kable przy prądnicy lub alternatorze. Mają się znajdować pod osloną silnika - lewą. Czy mogę ją bezpiecznie odkręcić i zdjąć, czy też muszę najpierw zlac olej i zaopatrzyć się w uszczelkę???? Widzę że u mnie jest raczej silikon ale nie wiem czy tylko...


pozdrawiam
Awatar użytkownika
coronerpl
Klubowicz
 
Posty: 274
Rejestracja: 14 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Motocykl: Lifan LF 250, Romet V 250
Tel. kom.: 459319474
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Re: Brak prądu

Postautor: Arcon dodano: 18 kwie 2013, 15:13

Uwierz mi, że taniej i szybciej będzie kupić multimetr za 20 pln, niż szukać po omacku.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: Brak prądu

Postautor: andrzej dodano: 18 kwie 2013, 16:52

Dokładnie. Kup miernik i szukaj.
Jeżeli podejrzewasz alternator, to za pomocą miernika też stwierdzisz czy jest sprawny czy nie.
Z alternatora wychodzi kabel spinany kostką przy regulatorze napięcia.

Gdzieś w necie widziałem instrukcję jak to sprawdzić.

W moim dawnym Juljanie też były takie jaja.
Jak się okazało, pod zbiornikiem są dwa połączone przewody. Jeden z nich kiedyś po zimie zaśniedział i działo sie podobnie jak u Ciebie.

viewtopic.php?f=15&t=1197&p=32635#p32635

Wiem że to inna konstrukcja motocykla, ale może instalacje mają podobne.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1446
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Brak prądu

Postautor: Deamiens dodano: 18 kwie 2013, 16:55

Jak już zauważyli przedmówcy, bez miernika możesz rozbierać i rozbierać... U mnie kiedyś wypaliła się kostka w środku, z zewnątrz wszystko "wyglądało" ładnie, no a styku nie było. Dobrze, że to tylko czujnik paliwa był.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1311
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Brak prądu

Postautor: mike_russ dodano: 18 kwie 2013, 18:43

Bez miernika lub chociaż próbnika faktycznie jest trudno. Jeśli obecnie nie możesz nabyć miernika, to zmajstruj sobie chociaż próbnik - do styków małej żarówki 12V lutujesz 2 izolowane przewody po pół metra - jeden do plusa i zakończ go kawałkiem sztywnego zaostrzonego drutu (warto doń dorobić izolowany uchwyt- np z rurki od długopisu), drugi do minusa(cokołu żarówki) - ten warto zakończyć "krokodylkiem" lub w ostateczności blaszaną "żabką" do firan.Cokół żarówki owijasz taśmą izolacyjną żeby coś się nie zwarło. Krokodylek zaczepiasz do masy (jakiejś śrubki na obudowie silnika) i plusem sprawdzasz gdzie jest prąd. zaczynasz od aku (zwykle czerwony przewód), potem szukasz tego przewodu w lampie (zwykle kostka idąca do stacyjki) potem sprawdzasz wychodzący ze stacyjki czarny przewód. Potem resztę obwodów. Sprawdź jeszcze coś: spróbuj podłączyć taką żarówkę bezpośrednio do aku wpiętego w motocykl (do klem - niech sobie świeci) a następnie pomiń czymś bezpiecznik (drutem, gwoździem, czymś przewodzącym) i NA MOMENT włącz stacyjkę. Jeśli żarówka w tym momencie mocno przygaśnie lub wręcz zgaśnie zupełnie, a po wyłączeniu stacyjki znów zaświeci - oznacza to duże zwarcie w obwodzie głównym za stacyjką. Uwaga, jeśli wpinasz aku do moto i sypią się iskry z klem, a żarówka podpięta pod klemy nie świeci - analogicznie masz zwarcie przed stacyjką. Tylko nie próbuj za długo, bo akumulator bardzo nie lubi pracy na zwarciu i może ci się ugotować...

Jeśli włączyłeś stacyjkę a żarówka do klem świeci, to próbuj analogicznie włączać pozostałe obwody. W ten sposób wykluczysz zwarcie. Piszę tyle o zwarciu bo bezpiecznik sam z siebie się nie spalił, a ten zwykle zabezpiecza akumulator przed zwarciem. A, i jeszcze odłącz też wtyczkę regulatora napięcia -jest możliwe, że to on nawalił.
Po tych testach - i wykluczeniu zwarcia- poszukamy przerwy. Prądnicę i zapłon sprawdzisz tylko multimetrem, tam napięcie jest wyższe niż 12V i żarówkę może spalić. Ale wszystko za regulatorem napięcia tak sprawdzisz. Wysokie napięcie masz jeszcze na przewodzie czarno-czerwonym idącym z silnika do modułu zapłonowego (jego zasilanie) i czarno-białym idącym z modułu do wyłącznika awaryjnego zatrzymania silnika - również z modułu. Piszę to na podstawie Zippa Ravena- to w końcu też Lifan 250-4
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2013, 18:50 przez mike_russ, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 41

Następna

Wróć do Lifan LF-250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron