close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Wymiana oleju V250

Wymiana oleju V250

Postautor: Luca dodano: 30 mar 2009, 10:03

Dziadek pisze:Mam takie male pytanko rozszczelnil mi sie wziernik oleju okragle szkielko gdze sprawdzam stan oleju czy ktos wie czego to moze byc przyczyna

Pierwsze Lifany ponoć miały właśnie problem z wyciekami oleju z silnika ale późniejsze wersje były poprawione.
A to szkiełko jest wciskane w obudowę, czy klejone? Może przy wciskaniu została uszkodzona uszczelka?
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4994
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Wymiana oleju V250

Postautor: piernikus dodano: 30 mar 2009, 11:15

Podobno w 250V też jest filtr metalowy - jak u Młynaszz'a.
Słyszałem,że lepiej jednak mieć taki jednorazowy - jest ,że tak powiem, bardziej dokładny w zbieraniu zanieczyszczeń niż te metalowo -siateczkowe.
Tak więc planuję zamienić go na taki właśnie jednorazowy

-- Dzisiaj, 10:20 --

Podobno w 250V też jest filtr metalowy - jak u Młynaszz'a.
Słyszałem,że lepiej jednak mieć taki jednorazowy - jest ,że tak powiem, bardziej dokładny w zbieraniu zanieczyszczeń niż te metalowo -siateczkowe.
Tak więc planuję zamienić go na taki właśnie jednorazowy
Awatar użytkownika
piernikus
Forumowicz
 
Posty: 94
Rejestracja: 02 lis 2008, 22:53
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Romet 250V -- SWM SV
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Wymiana oleju V250

Postautor: LEFTHANDY dodano: 01 cze 2009, 16:45

Kupiłem sobie filtr CHAMPIONA. Ale jak tak patrzę to wydaje się jakiś taki... za mały.

-- Dzisiaj, 09:55 --

Mam problem ze śróbą spustową oleju. Nie mogę jej ruszyć. Rozpieprzyłem żabkę i zwichnąłem nadgarstek, qrva mać!!!

Te mondrale, które tak gardłują, że chińczyki się same rozkręcają, niech mi tu natychmiast przyjeżdżają i to odkręcą. :wrr:

-- Dzisiaj, 12:36 --

Panowie, wiecie ile starego oleju mi zeszło?
Niecały litr!!!
Czy to normalne?

No i zerwałem gwint w otworze śróby mocującej pokrywkę filtra oleju. W tej najdłuższej z przodu.

Nie wiem co dziś za pechowy dzień... :zalamka:
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Wymiana oleju V250

Postautor: szesnasty dodano: 14 mar 2011, 21:58

Przy wymianie oleju zmieniłem filtr z metalowego na papierowy, który powinien dokładniej odfiltrować.
Obrazek
Awatar użytkownika
szesnasty
Forumowicz
 
Posty: 285
Rejestracja: 20 gru 2009, 00:16
Lokalizacja: Grodziec k/Opola
Motocykl: Heroway CXM250A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Wymiana oleju V250

Postautor: daro dodano: 15 mar 2011, 20:51

Gdy pierwszy raz samodzielnie wymieniałem filtr oleju,to miałem już filtr papierowy. Zawsze brałem filtr na wzór aby kupić taki sam i nigdy nie było żadnego problemu z dopasowaniem.

Śrubę spustową oleju najlepiej odkręcać kluczem nasadowym,albo przynajmniej oczkowym. Ja odkręcałem oczkowym. Jedną ręką przytrzymujesz nasadzenie klucza aby ci się nie obślizgiwał na łbie śruby a drugą ciągniesz za ramię klucza. Jednak najpierw aby śruba puściła trzeba ze dwa-trzy razy dość mocna puknąć młotkiem w ramię klucza oczywiście w kierunku odkręcania śruby. Idealnie by było uderzać w śrubę centralnie od dołu ale ze względu na położenie jest problem z zamachnięciem :)) .Nigdy nie miałem z tym żadnych problemów. Czasem jednak gdy mimo wszystko śruby nie chcą puszczać warto psiknąć na nie jakimś środkiem w puszce typu WD-40. Jednak WD jest przereklamowany. Ja korzystam z "Penetrola",który bardzo dobrze się sprawdza w takich sytuacjach.
Natomiast wszystkie śrubki od dekli silnika i pokrywy filtra w tym motorze najwygodniej odkręcać kluczem sztorcowym,czyli takim nasadowym z trzpieniem i przetyczką (kształt "T"). Jednak musi koniecznie mieć niedużą średnicę nasadki,bo duża część z tych śrub jest w takich wyprofilowanych,wklęsłych wgłębieniach o średnicach niewiele większych od łebków śrub. No i niestety jak się dokręca dekle to ZAWSZE trzeba bardzo uważać z siłą dokręcania aby nie pozrywać gwintów. To dość drobne śrubki i łatwo przesadzić.
Tylko co zrobić jak się już zerwie gwint? Nie jestem ekspertem ale kiedyś w robocie wkręcałem wiele śrub i gwintowałem otwory jeżeli była taka potrzeba (czyli jak zerwałem gwint :)) ). Czasem jest tak,że gwint zerwał się głównie na śrubie a ten w otworze mimo,ze już "przekoszony" po wkręceniu nowej śruby będzie jeszcze dość mocno trzymał. Niektórzy wsadzają w otwór jakiś kawałek wióra metalowego i wkręcają śrubę. To prowizorka ale czasem musi na chwilę wystarczyć. Jednak w tym miejscu i aby było pewnie,bo inaczej będziesz gubił olej koniecznie trzeba będzie przegwintować otwór na śrubę większej średnicy. W tym celu trzeba się wybrać do jakiegoś ślusarza. Oni mają takie specjalne gwintowniki. Dla fachowca to 5 minut roboty. Albo nawet samemu kupić w jakimś specjalistycznym sklepie z narzędziami taki gwintownik. Moczy się to w oleju i wkręca ręcznie,bądz za pomocą wiertarki akumulatorowej na wolniutkich obrotach. Wkręcasz w otwór,wykręcasz i po sprawie. A na jaki olej to już nie pamiętam. Trzeba by podpytać. Może być tak,że i silnikowy wystarczy. Jeżeli zerwałeś w tej śrubie z prawej strony co nie jest we wklęśnięciu, to całe szczęście, bo im większa śruba tym większy ma łepek i nie będzie problemu z dokręceniem.
Awatar użytkownika
daro
Forumowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 kwie 2008, 23:45
Lokalizacja: Izabelin k/Wawy
Motocykl: prawie Yamaha Virago 250:)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Wymiana oleju V250

Postautor: szesnasty dodano: 24 cze 2016, 21:28

Wymiana oleju w Hirołeju ;)
Najłatwiej spuścić od strony dźwigni biegów. Moto przechylone więc łatwo spływa.
Duży korek pod spodem daje dostęp do smoka pompy oleju. Po odkręceniu i wyprostowaniu motocykla spadło tylko parę kropel oleju, jednak warto umyć sitko. Dojście beznadziejne klucz 19 a przykręcanie jeszcze gorsze (sprężyna odpycha).
Filtr oleju oryginalnie siatkowy. Teraz papierowe.
Na obudowie silnika pisze 1,4L (oleju wlać).

Uwaga delikatnie dokręcać dekiel filtra oleju. Pierwszy połamałem, drugi pękł, trzeci jeszcze nie :D .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
szesnasty
Forumowicz
 
Posty: 285
Rejestracja: 20 gru 2009, 00:16
Lokalizacja: Grodziec k/Opola
Motocykl: Heroway CXM250A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Wymiana oleju V250

Postautor: Bull dodano: 28 cze 2016, 09:49

szesnasty dzięki za opis ;) szkoda tylko, że u mnie jest jeszcze dodatkowo pod śrubą spustową płaskownik.

Obrazek

A na płasowniku widnieje tłoczony napis CAT hehe :D
金牛座
Awatar użytkownika
Bull
Forumowicz
 
Posty: 106
Rejestracja: 30 mar 2016, 06:27
Lokalizacja: Rosnowo
Motocykl: Lifan 250->Suzuki GSF 600
Tel. kom.: 696991608
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 12451347
Wiek: 48

Poprzednia

Wróć do Lifan LF-250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość