No i sprawa wygląda następująco:
Pojechałem do kolegi na moto z zębatką w sakwie, bo kolo ma wiertarkę stołową a ja nie chciałbym kupować trzeciej zębatki bo krzywo zeszlifuję frez. Założyłem na wiertarkę tak jak
zdzichu125 mówił kamień okrągły tzw. lizak. No i zaczynam. Kamień był drobnoziarnisty. Przyłożenie i zębatka JT zrobiła piękny wżer w kamieniu. Kamień do wyrzucenia a zębatka cała. Na całe szczęście miałem jeszcze kamień stożkowy ciemno - siwy o większej gradacji. Przyłożenie kilku sekundowe, przymiarka - mało, zabezpieczenie ledwie wchodzi. Poprawka i jest ok
a tak to wygląda:
Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale nasmarowałem wałek zdawczy
Założyłem zębatkę i wszystko pięknie tylko, że nie można założyć łańcucha. Jest zbyt ciasno pomiędzy zębatką a obudową silnika
Trzeba mocno poluzować łańcuch na tylnej osi i założyć zębatkę razem z łańcuchem.
No i wszystko pasuje. Pozostaje zrobić jazdę próbną
, ale pozostało jeszcze naciągnąć łańcuch
No i właśnie. Niby banalna rzecz, ale .... Napiszę jak to robię a niech ktoś da komentarz czy dobrze. Naciągając łańcuch należy utrzymać koła motocykla w jednej osi, tzn. przednie i tylne koło muszą poruszać się po jednej linii. Bo szkoda łańcucha, zębatek i opony tylnej, żeby się nadmiernie zużywały. Myślałem, że można to zrobić mierząc odległość opony/felgi od wahacza. Hmm... wydaje mi się, że byłem w błędzie. Ustawiłem tylą oś (po ustawieniu luzu łańcucha) mierząc długość wystających końców śrub służących do naciągu łańcucha.
Zdziwiło mnie to, że odległość koła od wahacza w tym przypadku po obu stronach jest różna. Mimo to pozostawiłem w takiej pozycji
No i najważniejsze. Wrażenia z
Byłem zaskoczony dłuuuuuugością poszczególnych biegów
Przełożenia w moim odczuciu zrobiły się dłuższe (co bardzo mnie cieszy
) Prędkości max nie sprawdzałem bo skończyłem gdy było już ciemno, więc na moim ZAJEBIASZCZYM oświetleniu nie ryzykowałem. Jechałem max 90 km/h tak jak przeważnie jeżdżę, tylko tym razem wyraźnie słychać było spokojniejszą pracę silnika. I o to mi właśnie chodziło. Obroty zmniejszyły się a prędkość pozostała. Jestem bardzo zadowolony z tej zmiany. Pozostało tylko jedno ... strasznie długo się teraz rozpędza haha
... cdn