close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Pierwsze kłopoty i porady

Kłopot z pierwszym uruchomieniem silnika

Postautor: Deamiens dodano: 23 wrz 2012, 10:25

viewtopic.php?f=23&t=2039&start=0 tu są podane te same, "niepasujące" zębatki. Skoro większości pasują, to może warto zaryzykować? Albo dokładniej zmierzyć wałek i tą podkładkę trzymającą zębatkę...

A swoją drogą, zakładam że obecnie też masz łańcuch 520, ile już masz nalatane na tym zestawie i w jakim on stanie jest, że musisz go zmieniać?
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Kłopot z pierwszym uruchomieniem silnika

Postautor: Szubi dodano: 23 wrz 2012, 10:43

skawmid napisz jak świeci ta nowa żarówka 45/40W. Te normalne bańki rzeczywiście są do bani :(( , rower na dynamo daje więcej światła. Ja kupiłem halogena i wreszcie mam światło na drodze. Link do halogena: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MTUwMDM0Mg== tylko że ja mam marki Avina za 10-15 zł :D

doczytałem :oops: że z halogena z którego ja jestem zadowolony, ty już nie za bardzo
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Kłopot z pierwszym uruchomieniem silnika

Postautor: cruenzo dodano: 23 wrz 2012, 10:53

Szubiszu - przepłaciłeś za tę żarówkę. ja za swoje, tyle, że białe płaciłem jakieś 5 zł/sztuka na allegro.
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Kłopot z pierwszym uruchomieniem silnika

Postautor: skawmid dodano: 23 wrz 2012, 13:32

Dzięki za namiar na zębatkę. Nie pisałem że zębatki nie pasują tylko że nie wiem jaka powinna być bo dwie które udało mi się znaleźć różniły się lekko wymiarami. Mój moto ma 5 lat i w/g licznika 12000 km. To że napęd jest do wymiany ocenił kolega jeżdżący skuterem - ja o tym nie do końca jestem przekonany bo na moje oko tylna zębatka nie wygląda źle (przedniej nie miałem okazji jeszcze oglądnąć) a regulacja łańcucha stoi na środeczku (chyba że skracany?). Dziwne jest to, że jak piszecie opona chińska jest kiepska, śliska ale nie do zdarcia, a moja tylna po tych 12k całkowicie łysa a przednia zdrowiutka.
Ze Smoka wracałem nocką na tych ksenonach-halogenach i mało co widziałem - może też być że już jestem trochę ślepy :) - ale teraz jak dojdą i założę tę mocniejsza będę miał porównanie i napiszę o wrażeniach.
PS.
Ale Wy umiecie szukać w internecie :)) Mnie takiego ksenona udało się znaleźć za 31 zł + 12 zł wysyłka :(
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2012, 13:45 przez skawmid, łącznie zmieniany 1 raz
Lewa w górę i do przodu:)
Awatar użytkownika
skawmid
Forumowicz
 
Posty: 151
Rejestracja: 14 lip 2012, 11:01
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Jinlun 250 - teraz symatyk
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Kłopot z pierwszym uruchomieniem silnika

Postautor: Szubi dodano: 23 wrz 2012, 13:40

u mnie nakulane ok.20000km i też tylna opona kwalifikuje się do wymiany. Przód jak nowy.
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Kłopot z pierwszym uruchomieniem silnika

Postautor: skawmid dodano: 24 wrz 2012, 18:51

Dzisiaj robiłem z gumą ślizgu łańcucha. Aby ją zdjąć to musiałem ją przeciąć bo okazało się że to takie oczko przewleczone przez śrubę mocującą wahacz. Nigdzie w warsztatach nie mieli starego paska rozrządu ale w czwartym dali mi stary pasek klinowy - ogromny płaski z rowkami wzdłuż. Przymocowałem kawałek paska obejmą - nie kleiłem bo bez demontażu - przynajmniej łańcucha, nie idzie na tyle tego wyczyścić aby jakikolwiek klej trzymał. Zrobiłem jednak błąd - zamiast przeciąć stary ślizg od góry przeciąłem wzdłuż otworu mocującego do wahacza a dopiero potem wymyśliłem, że żeby się lepiej trzymał mój pasek ślizgu, to założę jeszcze końcówkę starej gumy ślizgu, odwrotnie, tą niezużytą (dolną) stroną do góry. No i teraz mam tylko połówkę tej końcówki przykręconej podkładką tak że trzyma się na "słowo honoru". Zobaczymy jak moja praca zda egzamin :) Foto:
https://picasaweb.google.com/1172991184 ... 2291038930

Wracając do lampy. Jak ją rozkręciłem to w lampie były dwie dodatkowe kostki. Jedna podejrzewam może służyć do podłączenia obrotomierza. A druga? Czy w standardzie też są w lampie trzy kostki nie licząc podłączenia świateł pozycyjnych?
23 października 2012
Ta trzecia kostka to do podłączenia voltomierza.

24 września 2012
Założyłem żarówki Bosma 40/45W. Doszły dzisiaj. Na razie zrobiłem w dzień próbę w garażu. Jasność świecenia porównywalna z ksenonem. Cena 4,49 zł/szt. Widziałem w sklepie w którym mlynaszz załatwił rabat żarówki ksenony 35/35 w cenie 7 zł - wcześniej przez google znalazłem za 31 zł. Koszt wysyłki oczywiście 3X> od żarówki wiec trzeba kupować kilka szt.

Wczoraj (29/30.09) jechałem w nocy. Moim zdaniem świecą lepiej, jaśniej od ksenonów 35/35W, szczególnie na długich. Światła muszę podnieść jeszcze odrobinę do góry bo o ile krótkie są dobrze to długie świecą w/g mnie trochę za blisko. Reasumując jestem z nich zadowolony.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2012, 05:06 przez skawmid, łącznie zmieniany 2 razy
Lewa w górę i do przodu:)
Awatar użytkownika
skawmid
Forumowicz
 
Posty: 151
Rejestracja: 14 lip 2012, 11:01
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Jinlun 250 - teraz symatyk
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Pierwsze porady

Postautor: skawmid dodano: 14 paź 2012, 13:20

Ceny opon troszkę spadły :)
na tył za 266 zł + 20 zł wysyłka : http://www.oponylux.pl/opony-motocyklow ... 30006.html
na przód za 232 zł + 20 zł wysyłka : http://www.oponylux.pl/opony/motocyklow ... ---16.html

-- EDYTOWANY Dzisiaj, 13:55 --

I tak na marginesie - chłodniejsze dni służą mojemu moto - ostatnio podczas pierwszego uruchomienia zachowuje się jak normalnie - pali ze ssaniem i zmniejsza obroty przy odejmowania ssania :) Cud - sam się naprawił :))

W oponylux kupuje się "kota w worku". Na moje pytanie o datę produkcji opon odpowiedzieli cyt.:
"Witam ponownie.
Większość opon motocyklowych sprowadzamy z zagranicy, głównie z Niemiec.
To jest powodem, dla którego nie mamy możliwości sprawdzenia dokładnej daty produkcji."
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 15:49 przez skawmid, łącznie zmieniany 1 raz
Lewa w górę i do przodu:)
Awatar użytkownika
skawmid
Forumowicz
 
Posty: 151
Rejestracja: 14 lip 2012, 11:01
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Jinlun 250 - teraz symatyk
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Pierwsze porady

Postautor: skawmid dodano: 29 paź 2012, 15:50

Do remontu zimowego już mam:
1. Gumy zabieraka 4szt. - 48 zł z wysyłką
2. Zębatka tył JTR 279-31 kupiona w Larsson Polska - Kraków 67,70 zł
3. Zębatka zdawcza JTF 270-14 kupiona w Larsson Polska - Kraków 49,40 zł
Zamówione w Larsson Polska - Kraków:
!. Łańcuch D.I.D 520 / 110 bezoringowy, zwykły - 129 zł

Oby do wiosny :)
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 15:49 przez skawmid, łącznie zmieniany 1 raz
Lewa w górę i do przodu:)
Awatar użytkownika
skawmid
Forumowicz
 
Posty: 151
Rejestracja: 14 lip 2012, 11:01
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Jinlun 250 - teraz symatyk
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Pierwsze porady

Postautor: skawmid dodano: 13 lis 2012, 13:55

Dziś kupiłem łańcuch DID 520-110RB (za 129 zł) i 2 świece D7EA NGK (po 12 zł).
Jeszcze oponka i można zacząć remoncik napędu :)

poprawa 27.08.2013 To są złe świece. Powinny być C7HSA:(
Ostatnio zmieniony 27 sie 2013, 13:35 przez skawmid, łącznie zmieniany 1 raz
Lewa w górę i do przodu:)
Awatar użytkownika
skawmid
Forumowicz
 
Posty: 151
Rejestracja: 14 lip 2012, 11:01
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Jinlun 250 - teraz symatyk
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Re: Pierwsze kłopoty i porady

Postautor: skawmid dodano: 21 sty 2013, 21:48

Dojrzałem do zakupu opon. Mam dylemat: Metzeler czy Heidenau? Oglądałem też oponę Maxxis w Larssonie - całkiem, całkiem - ale do mojego moto są dostępne tylko rozmiary na tył tej firmy. Jak nadal nie będę się mógł zdecydować to pewnie zlecę to jakiejś firmie i zdam się na nich :)
Lewa w górę i do przodu:)
Awatar użytkownika
skawmid
Forumowicz
 
Posty: 151
Rejestracja: 14 lip 2012, 11:01
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Jinlun 250 - teraz symatyk
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości