close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Ustawianie tylnych amorków

Ustawianie tylnych amorków

Postautor: gregor dodano: 28 sie 2016, 02:12

Widzę, że powoli dział R250 zaczyna umierać Bo albo wszystko co miało być napisane, napisano albo nie ma już kto pisać :D .
Ale nie znalazłem nigdzie nić na temat ustawiania tylnych amorków. Wiem, że się zmienia twardość ale za cholerę nie mogę ich obrócić, wyczułem pod palcami że coś jest od wewnętrznej strony. Czy to jakieś zabezpieczenie? trzeba to wykręcić , wyjąć? Muszę go trochę utwardzić bo ostatnio mi się tak rozbujał na nierównej drodze przy 120km/h, że w pewnej chwili nie wiedziałem czy jeszcze jadę czy już lecę nad asfaltem :D A przy okazji. Co to może być, niewyważone kolo czy łożyska? Do 80km/h nie odczuwam nic jak zaczynam przekraczać 80 to zaczynam odczuwać lekkie drgania na kierownicy coś jak mrowienie, rośnie do 90km/h i potem już się nie zwiększa nawet przy 120km/h. Nie jest to od silnika bo jak wcisnę sprzęgło i zamknę gaz to dalej to czuję aż spadnie prędkość poniżej 90, nie są to shimmy bo puszczam kierownicę przy 110-120 i moto jedzie ładnie i równo.Coś jakby drgania pionowe. No niestety przy R 250 bez centralnej stopki to trochę trudno sprawdzić.
Staraj się jeździć tak, aby Twój umysł zdążył ogarnąć co się dzieje w okół Ciebie.
Awatar użytkownika
gregor
Forumowicz
 
Posty: 97
Rejestracja: 29 lip 2015, 02:46
Motocykl: Romet R 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Ustawianie tylnych amorków

Postautor: Sułek dodano: 28 sie 2016, 10:42

Zalecam Ci wyważenie kół,najlepiej obu,bo tak się właśnie to objawia!Drgania występują tylko w pewnym zakresie prędkości i tym większe im większa różnica ciężary na obwodzie koła.Sprężyny natomiast potraktowałem zgrabnymi szczypcami i obróciłem uważając żeby nie skaleczyć chromu.Żadnych zabezpieczeń od wewnątrz niema tylko taki sam motyw jak na zewnątrz.Powodzenia! :czapa:
Sułek
Forumowicz
 
Posty: 189
Rejestracja: 19 sie 2013, 14:38
Lokalizacja: Świnoujście
Motocykl: Zip Roadstar 250, Versys X-300
Tel. kom.: 792852999
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

Re: Ustawianie tylnych amorków

Postautor: eNgine dodano: 28 sie 2016, 13:04

Ja regulujac u siebie musiałem sobie pomóc sciagaczami do sprężyn, tak żeby je trochę ścisnąć. Dopiero wtedy byłem w stanie obrócić pierścień regulacji. Też polecam wyważyć koła.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Ustawianie tylnych amorków

Postautor: Romas dodano: 28 sie 2016, 19:47

Nic nie trzeba ściągać,, albo klucz hakowy do regulacji , albo wystarczy zwykły mors, i jak zrobisz z głową to nawet ryski nie będzie ;)
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

Re: Ustawianie tylnych amorków

Postautor: gogo11 dodano: 28 cze 2017, 20:13

Witam czy może mi podpowiedzieć jakie amortyzatory wstawić do mojej R-250-5 2007r. niestety jeden mi całkowicie padł, pomimo ustawienia w najwyższej pozycji opona trze sie o błotnik. W servisie Rometa powiedzieli że amorków do tego modelu nie ma i nie bedzie. macie pomysł jaki zamiennik wstawić? albo znacie wymiary takiego amortyzatora?
gogo11
Forumowicz
 
Posty: 2
Rejestracja: 28 cze 2017, 20:02
Motocykl: Jinlun 250

Re: Ustawianie tylnych amorków

Postautor: Morph dodano: 28 cze 2017, 20:47

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać
Obrazek
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Awatar użytkownika
Morph
Klubowicz
 
Posty: 1748
Rejestracja: 18 maja 2013, 17:39
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Romet R250 / Honda CBF600s
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Ustawianie tylnych amorków

Postautor: eNgine dodano: 28 cze 2017, 22:14

Kiedyś na forum ktoś opisywał, że pomyślnie wstawiał amorki od MZki - są trochę wyższe, co pewnie rozwiązało by twój problem z obcieraniem opony o błotnik.
Możesz też poszukać od Zipp Raven 250 lub Jinlun 250 - mają takie same.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Ustawianie tylnych amorków

Postautor: Luca dodano: 29 cze 2017, 08:41

eNgine pisze:Kiedyś na forum ktoś opisywał, że pomyślnie wstawiał amorki od MZki - są trochę wyższe, co pewnie rozwiązało by twój problem z obcieraniem opony o błotnik.

Te od MZ są trochę za wysokie, ale od Jawy się nadają, tylko trzeba dorobić górną, gumową tulejkę. Ja takie założyłem i tłumią drgania lepiej niż te oryginalne chińskie. Jedyną wadę mają taką, że skrzypią.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4982
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna


Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron