close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Jak ucywilizować JL250?

Jak ucywilizować JL250?

Postautor: jacekk dodano: 12 lip 2017, 19:20

Cześć.

Od kiedy kupiłem tą maszynkę staram się doprowadzić ja do stanu co najmniej tego jaki miała kiedy była nowa.

jak na razie zrobiłem takie bzdetki
-Nowe łożyska w kołach, dałem w zamian tych wynalazków niewiadomej firmy łożyska Koyo plus nowe uszczelniacze.
-Poprawione łozysko w główce ramy
-Zmieniłem tuleje gumowe w tylnych amortyzatorach, przy czym kiedy zobaczyłem jakość gumy w nowych to stwierdziłem że zrobię te tuleje z porządnęgo węża gumowego. Działają świetnie, nic nie siada
-Zmieniłem płyn hamulcowy, przegląd, smarowanie zacisku.
-Poprawki w hamulcu tylnym, czyszczenie, przeszlifowany bęben, smarowanie krzywki i osi smarem miedzianym. Skutek taki że hamuje bardzo przyzwoicie, nie trzeba się zapierać żeby zahamować ;)
-Wszystkie linki zdemontowane, powieszone i przelane olejem przekładniowym. działa teraz to płynnie i lekko
-Silnik, czyli olej (ile go ma być?), regulacja zaworów, świece. Został gaźnik.
-Zawieszenie silnika, skręcone na chama tuleje trzeba poluzować i dać po podkładce, co z tego że jest tam guma skoro wszystko jest tak skręcone że nie działa.
-Nowe kontrolki luzu i kierunkowskazów, oryginalne są bezużyteczne.
-naprawa napędu, poprzedni właściciel pokiereszował pierścien segera w piaście tylnego koła, skutkiem czego zębatka spadła w czasie jazdy. Do wymiany tuleje, śruby, seger.
I jeszcze masa innych drobiazgów o których pewnie nie pamiętam.

Poległem natomiast na temacie innych średnic zębatek, niby da się kupić tylną z ilością zębów 31 ale to w sumie praktycznie nic nie zmienia, a wibracje przy 80-90km/h są po prostu okropne, przy jezdzie "w koło komina" jest ok, ale niestety kiedy wyjadę na obwodnicę to silnik chce uciec. Pamiętam że mając Rometa k125 wymieniłem zębatkę zdawczą z z15 na z17 (chyba, nie pamiętam dokładnie, wiem że 2 zęby więcej) i to dało wyśmienity wynik, jazda stała się o niebo przyjemniejsza. Jak sobie z tym poradzić? Tym bardziej że mam koło z 4-ema tulejami met-gumowymi i tam płaskie koło zębate (bez podtoczenia na śrubo-sworznie) po prostu się nie zmieści. Macie jakiś typ? myślę że zębatka 28z plus skrucenie łańcucha powinna dać jakiś zauważalny wzrost komfortu.
jacekk
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 24 cze 2017, 12:58
Motocykl: r250
Płeć: mężczyzna

Re: Jak ucywilizować JL250?

Postautor: Luca dodano: 13 lip 2017, 08:18

jacekk pisze: niby da się kupić tylną z ilością zębów 31 ale to w sumie praktycznie nic nie zmienia, a wibracje przy 80-90km/h są po prostu okropne.

Właśnie ta zmiana zębatki wiele zmienia i wibracje spadają. Zmienia też gumowa podkładka przy tylnym mocowaniu tłumików.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4982
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Re: Jak ucywilizować JL250?

Postautor: jacekk dodano: 13 lip 2017, 16:55

W takim razie ją zmienię w niedalekiej przyszłości.

Pogoda taka że psa bym nie wygonił, więc siedzę w garażu i bawię się kluczami. Przy tym pozbyłem się wibracji w podnóżkach, nowe gumowe przekładki w formie prostokąta plus tulejki dały zadziwiająco dobry wynik, nogi już same nie zjeżdżają z podnóżków. Okazało się że niby były one jeszcze całe, ale w istocie przy nacisku stopą wypracowana i stwadniała guma nic nie robiła.

Druga sprawa, która wynikła niejako przy okazji rozbiórki i czyszczenia gaźników to pływak w zbiorniku paliwa. Cały sekret nie działania wskaźnika paliwa to luźna oś na której się pływak obraca. Po dociśnięciu zawleczki i lekkim podgięciu ślizgaczy tak żeby miały lepszy kontakt ze ścieżką oporową wskaźnik ożył.

Takie drobnostki, ale mają duży wpływ na całość.
jacekk
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 24 cze 2017, 12:58
Motocykl: r250
Płeć: mężczyzna

Re: Jak ucywilizować JL250?

Postautor: eNgine dodano: 13 lip 2017, 23:20

Możesz się jeszcze rozejrzeć za lepszymi oponkami, gaźniki jeśli silnik chodzi równo i dobrze odpala bym nie regulował, tylko ewentualnie przedmuchał i umył. Filtr powietrza warto pewnie wymienić - skontroluj też stan ślizgu łańcucha - czy nie jest przetarty. Oleju wchodzi 1,6 - 2,0 l, zależnie jak sprawdzasz stan - pionowo na kołach 1,6, jeśli masz stopkę centralną to na niej wychodzi 2,0 l pod górny punkt na bagnecie. Bagnet sprawdzamy przykładając do otworu - nie wkręcając.
Czy mógłbyś zrobić zdjęcie tego patentu z gumowymi podkładkami przy podnóżkach ?
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Jak ucywilizować JL250?

Postautor: jacekk dodano: 14 lip 2017, 23:09

eNgine pisze:Czy mógłbyś zrobić zdjęcie tego patentu z gumowymi podkładkami przy podnóżkach ?


To w sumie nie tyle patent co wymiana oryginalnych podkładek gumowych na coś grubszego i wykonanego z miękkiej gumy.

A gaźnik niestety trochę szwankuje, kiedy silnik się już mocno rozgrzeje czasem ma tendencję do gaśnięcia po dodaniu gazu.
jacekk
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 24 cze 2017, 12:58
Motocykl: r250
Płeć: mężczyzna

Re: Jak ucywilizować JL250?

Postautor: eNgine dodano: 15 lip 2017, 09:55

Mimo wszystko zdjęcie było by dla mnie pomocne, bo w Zippie podnóżki mam zamocowane na sztywno - mają też inny kształt - dlatego chętnie podpatrzę jak to jest rozwiązane u Ciebie.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38


Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron