Cześć.
Od kiedy kupiłem tą maszynkę staram się doprowadzić ja do stanu co najmniej tego jaki miała kiedy była nowa.
jak na razie zrobiłem takie bzdetki
-Nowe łożyska w kołach, dałem w zamian tych wynalazków niewiadomej firmy łożyska Koyo plus nowe uszczelniacze.
-Poprawione łozysko w główce ramy
-Zmieniłem tuleje gumowe w tylnych amortyzatorach, przy czym kiedy zobaczyłem jakość gumy w nowych to stwierdziłem że zrobię te tuleje z porządnęgo węża gumowego. Działają świetnie, nic nie siada
-Zmieniłem płyn hamulcowy, przegląd, smarowanie zacisku.
-Poprawki w hamulcu tylnym, czyszczenie, przeszlifowany bęben, smarowanie krzywki i osi smarem miedzianym. Skutek taki że hamuje bardzo przyzwoicie, nie trzeba się zapierać żeby zahamować
-Wszystkie linki zdemontowane, powieszone i przelane olejem przekładniowym. działa teraz to płynnie i lekko
-Silnik, czyli olej (ile go ma być?), regulacja zaworów, świece. Został gaźnik.
-Zawieszenie silnika, skręcone na chama tuleje trzeba poluzować i dać po podkładce, co z tego że jest tam guma skoro wszystko jest tak skręcone że nie działa.
-Nowe kontrolki luzu i kierunkowskazów, oryginalne są bezużyteczne.
-naprawa napędu, poprzedni właściciel pokiereszował pierścien segera w piaście tylnego koła, skutkiem czego zębatka spadła w czasie jazdy. Do wymiany tuleje, śruby, seger.
I jeszcze masa innych drobiazgów o których pewnie nie pamiętam.
Poległem natomiast na temacie innych średnic zębatek, niby da się kupić tylną z ilością zębów 31 ale to w sumie praktycznie nic nie zmienia, a wibracje przy 80-90km/h są po prostu okropne, przy jezdzie "w koło komina" jest ok, ale niestety kiedy wyjadę na obwodnicę to silnik chce uciec. Pamiętam że mając Rometa k125 wymieniłem zębatkę zdawczą z z15 na z17 (chyba, nie pamiętam dokładnie, wiem że 2 zęby więcej) i to dało wyśmienity wynik, jazda stała się o niebo przyjemniejsza. Jak sobie z tym poradzić? Tym bardziej że mam koło z 4-ema tulejami met-gumowymi i tam płaskie koło zębate (bez podtoczenia na śrubo-sworznie) po prostu się nie zmieści. Macie jakiś typ? myślę że zębatka 28z plus skrucenie łańcucha powinna dać jakiś zauważalny wzrost komfortu.