close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Zębatki

Zębatki

Postautor: Markus dodano: 17 paź 2017, 04:57

Witam
Chciałem wymienić zebatke zdawczą z oryginalnej 14z na 16z lecz łączą się nie mieści więc wpadłem na szalony pomysł by zastosować przełożenie: zdawcza15z natomiast tym nią mniejsza o dwa zęby czyli 30z. Lecz przed zakupem może ktoś wyrazi swoją opinię
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Markus
Forumowicz
 
Posty: 137
Rejestracja: 05 sie 2016, 00:54
Lokalizacja: Gniezno Wielkopolskie
Motocykl: Romet R 250 / VIRAGO 1100
Tel. kom.: 508102238
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Zębatki

Postautor: Markus dodano: 17 paź 2017, 05:00

Mam nowy telefon i jeszcze słownik muszę mu uzupełnić więc nie zwracajcie uwagi na złą formę :D
Awatar użytkownika
Markus
Forumowicz
 
Posty: 137
Rejestracja: 05 sie 2016, 00:54
Lokalizacja: Gniezno Wielkopolskie
Motocykl: Romet R 250 / VIRAGO 1100
Tel. kom.: 508102238
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Zębatki

Postautor: waludi dodano: 17 paź 2017, 10:07

Sposób obliczania prędkości jest taki:

X= stara zębatka tył / stara zębatka przód

Y= nowa zębatka tył / nowa zębatka przód

Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa

Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr .
tu masz taki przykład mam 44/16 i jak bym założył 40/16
X = 44/16 = 2,75
Y = 40/16 = 2,5 2,75/2,5= 1,1x100 =110 1,1x50 =55
Awatar użytkownika
waludi
Klubowicz
 
Posty: 1257
Rejestracja: 01 sty 2014, 15:38
Lokalizacja: Zabrze, Pradła w Jurze
Motocykl: romet r150, honda shadow VT600
Płeć: mężczyzna
Wiek: 62

Re: Zębatki

Postautor: Markus dodano: 17 paź 2017, 16:46

Dzięki za odpowiedź przelicze i przemyśle czy zmienić :)
Awatar użytkownika
Markus
Forumowicz
 
Posty: 137
Rejestracja: 05 sie 2016, 00:54
Lokalizacja: Gniezno Wielkopolskie
Motocykl: Romet R 250 / VIRAGO 1100
Tel. kom.: 508102238
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Zębatki

Postautor: waludi dodano: 17 paź 2017, 17:36

daj znać o efektach jak już wykonasz jakiś ruch z zębatkami,, Jest to temat interesujący nie jednego użytkownika moto
Awatar użytkownika
waludi
Klubowicz
 
Posty: 1257
Rejestracja: 01 sty 2014, 15:38
Lokalizacja: Zabrze, Pradła w Jurze
Motocykl: romet r150, honda shadow VT600
Płeć: mężczyzna
Wiek: 62

Re: Zębatki

Postautor: Markus dodano: 17 paź 2017, 22:33

waludi pisze:daj znać o efektach jak już wykonasz jakiś ruch z zębatkami,, Jest to temat interesujący nie jednego użytkownika moto


Oczywiście że opiszę. teorię może każdy przeliczyć natomiast testy praktyczne to całkiem coś innego.
Testować będę wczesną wiosną raczej kilka opcji więc dokładnie napiszę jak się moto zachowuje.
Awatar użytkownika
Markus
Forumowicz
 
Posty: 137
Rejestracja: 05 sie 2016, 00:54
Lokalizacja: Gniezno Wielkopolskie
Motocykl: Romet R 250 / VIRAGO 1100
Tel. kom.: 508102238
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Zębatki

Postautor: Luca dodano: 23 paź 2017, 14:17

Markus pisze: Lecz przed zakupem może ktoś wyrazi swoją opinię

Temat już był wiele razy przerabiany i z tyłu zakłada się zębatki o dwa zęby mniejsze.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4985
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Re: Zębatki

Postautor: R63 dodano: 23 paź 2017, 20:23

I tak każdy będzie chciał spróbować, ale po wymianie 32z/30z lipa. Po włożeni 5-ki nic się nie dzieje ( w kwestii przyspieszenia ). B. niebezpieczne, próba wyprzedzenia TIR-a spaliła na panewce, gdzie przy orginalnym przełożeniu ( w tym samym miejscu ) nie było problemu. Nie wymagajmy cudów od 125 czy 250-tek, mają wiele zalet i te wykorzystujmy. Pozdrawiam - Rysiek.
R63
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 12 kwie 2015, 11:54
Lokalizacja: pomorskie okolice Kwidzyna-Sadlinki
Motocykl: Zipp Raven 250, Yamaha 535
Tel. kom.: 660845863
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Re: Zębatki

Postautor: Luca dodano: 24 paź 2017, 14:20

R63 pisze: Po włożeni 5-ki nic się nie dzieje ( w kwestii przyspieszenia ). B. niebezpieczne, próba wyprzedzenia TIR-a spaliła na panewce, gdzie przy orginalnym przełożeniu ( w tym samym miejscu ) nie było problemu.

Po zmianie tylnej zębatki na mniejsząm, przyśpieszenie będzie mniejsze i nie ma tu nic dziwnego. Prędkość przelotowa się zmniejszy, spalanie na płaskiej drodze i wibracje.
Poza tym jak się chce TIR-a wyprzedzić i brakuje przyśpieszenia to się zbija jeden bieg w dół i manetka do końca. ;)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4985
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Re: Zębatki

Postautor: Markus dodano: 09 cze 2018, 19:16

Obiecałem wiec piszę o moich testach. Zebatka przód niestety może wejść tylko o jeden ząb większa czyli 15z inna się nie zmieści tył oczywiście zmniejszamy w tym momencie teoria idzie do lasu i zaczyna się praktyka i testy.
Podsumowując prędkość maksymalna zwiększy się troszeczkę. Tracimy przyśpieszenie i czesto zbijamy o bieg w dół do przyśpieszenia. Napeno zwiększa się spalanie o dobre0,5 litra na 100 km. Przy tych sprzetach i tej mocy zmian nie polecam
Awatar użytkownika
Markus
Forumowicz
 
Posty: 137
Rejestracja: 05 sie 2016, 00:54
Lokalizacja: Gniezno Wielkopolskie
Motocykl: Romet R 250 / VIRAGO 1100
Tel. kom.: 508102238
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48


Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron