close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Blokada

Blokada

Postautor: Markus dodano: 17 paź 2017, 05:04

Witam
Czy R 250 ma jakąś blokadę ( mocy / prędkości ) bo w necie i takie coś wyczytałem ale żadnych szczegółów
Awatar użytkownika
Markus
Forumowicz
 
Posty: 137
Rejestracja: 05 sie 2016, 00:54
Lokalizacja: Gniezno Wielkopolskie
Motocykl: Romet R 250 / VIRAGO 1100
Tel. kom.: 508102238
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Blokada

Postautor: beniamin82 dodano: 17 paź 2017, 07:39

Markus pisze:Witam
Czy R 250 ma jakąś blokadę ( mocy / prędkości ) bo w necie i takie coś wyczytałem ale żadnych szczegółów
250tek się nie blokuje, bo nie ma takiej konieczności.
Blokuje się 125tki które mogą osiągnąć ponad 15KM oraz 500cc+ aby mieściły się w kategorii A2.

Czasami są w modułach 250 blokady polegające na nie pozwoleniu użytkownikowi pewnych obrotów, te blokady wprowadza się aby nie uszkodzić silnika. Jest to tak zwana odcinka.

Nie sądzę że Jinlun taką ma.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6674
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Blokada

Postautor: Markus dodano: 17 paź 2017, 16:48

Też tak sądziłem ale wolałem się upewnić dzięki za odpowiedź :)
Awatar użytkownika
Markus
Forumowicz
 
Posty: 137
Rejestracja: 05 sie 2016, 00:54
Lokalizacja: Gniezno Wielkopolskie
Motocykl: Romet R 250 / VIRAGO 1100
Tel. kom.: 508102238
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Blokada

Postautor: gregor dodano: 17 paź 2017, 23:34

Blokady raczej chyba nie ma, co do odcinki nie mam pewności. Raz udało mi się na postoju wkręcić na obroty i coś jakby odcinka się odzywała, nie "tutał" jak CBR-ka ale słychać było przerywanie, no i zauważyłem podczas jazdy że jak przekraczam 120 km/h to po chwili sam zwalnia do 110 i znów się wkręca ponad 120 i znów zwalnia więc kto wie, może coś tam jest ale sądząc po module to na cuda techniki bym nie liczył.
Staraj się jeździć tak, aby Twój umysł zdążył ogarnąć co się dzieje w okół Ciebie.
Awatar użytkownika
gregor
Forumowicz
 
Posty: 97
Rejestracja: 29 lip 2015, 02:46
Motocykl: Romet R 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Blokada

Postautor: R63 dodano: 18 paź 2017, 11:41

Jest odcięcie, skoro w moim Ravenie 250 to i w Romecie. Ujawniło się gdy jeździłem na ustawieniach zaworów 0,05/0,05 i iglicy podniesionej o 1 ząbek (pewnie to iglica pozwalała wejść na takie obroty). Odcinało gdzieś koło 11-12tys., oczywiście tylko na postoju (skowyczał jak ścigacz, tylko 2x rzadziej). Na pewno ładniejsza praca silnika, ale nie przekładało się to na Vmax (jeśli już to raczej na minus), za to wzrosło nieco zużycie paliwa. Wróciłem do ustawień fabrycznych, ponieważ używam Zippa tylko na dojazdy do pracy. Cudów z takim sprzętem nie zrobimy, jest jaki jest, na pewno nie pozbawiony zalet. Pozdrawiam - Rysiek.
R63
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 12 kwie 2015, 11:54
Lokalizacja: pomorskie okolice Kwidzyna-Sadlinki
Motocykl: Zipp Raven 250, Yamaha 535
Tel. kom.: 660845863
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Re: Blokada

Postautor: Markus dodano: 20 paź 2017, 05:17

Na ulicach nie ma żadnych regulacji ale zastosowałem podkładke. Tak jak Beniamin pisał zwiększenie obrotów silnika tylko że ja zdążę do zmniejszenia obrotów silnika a zarazem utrzymania tej samej V Max
Awatar użytkownika
Markus
Forumowicz
 
Posty: 137
Rejestracja: 05 sie 2016, 00:54
Lokalizacja: Gniezno Wielkopolskie
Motocykl: Romet R 250 / VIRAGO 1100
Tel. kom.: 508102238
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Blokada

Postautor: Markus dodano: 20 paź 2017, 05:18

Markus pisze:Na ulicach nie ma żadnych regulacji ale zastosowałem podkładke. Tak jak Beniamin pisał zwiększenie obrotów silnika tylko że ja zdążę do zmniejszenia obrotów silnika a zarazem utrzymania tej samej V Max


Na iglicach nie ma regulacji :D
Awatar użytkownika
Markus
Forumowicz
 
Posty: 137
Rejestracja: 05 sie 2016, 00:54
Lokalizacja: Gniezno Wielkopolskie
Motocykl: Romet R 250 / VIRAGO 1100
Tel. kom.: 508102238
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Blokada

Postautor: Luca dodano: 23 paź 2017, 14:12

gregor pisze:... Raz udało mi się na postoju wkręcić na obroty i coś jakby odcinka się odzywała, nie "tutał" jak CBR-ka ale słychać było przerywanie...


R63 pisze:Jest odcięcie, skoro w moim Ravenie 250 to i w Romecie. Ujawniło się gdy jeździłem na ustawieniach zaworów 0,05/0,05 i iglicy podniesionej o 1 ząbek (pewnie to iglica pozwalała wejść na takie obroty). Odcinało gdzieś koło 11-12tys., oczywiście tylko na postoju (skowyczał jak ścigacz, tylko 2x rzadziej).


Panowie to bardzo dobra metoda na rozwalenie sobie silnika. Manetkę można odkręcać na maxa na rozgrzanym silniku i pod obciążeniem. Nigdy na postoju, bo to tak jakby wziąć młotek i walić po silniku.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4982
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Re: Blokada

Postautor: Damianos 980 dodano: 23 paź 2017, 16:28

Luca pisze:Panowie to bardzo dobra metoda na rozwalenie sobie silnika. Manetkę można odkręcać na maxa na rozgrzanym silniku i pod obciążeniem. Nigdy na postoju, bo to tak jakby wziąć młotek i walić po silniku.


A jaka jest różnica pomiędzy wkręcaniem silnika na max bez obciążenia i pod obciążeniem? Na moje to jedno i to samo.
Awatar użytkownika
Damianos 980
Forumowicz
 
Posty: 460
Rejestracja: 19 lut 2015, 16:19
Motocykl: Aprilia RX 125
Płeć: mężczyzna

Re: Blokada

Postautor: eNgine dodano: 23 paź 2017, 18:00

Z fizyki bardzo prosta, silnik zamienia energię pochodzącą ze spalania paliwa w pracę - w przypadku wystąpienia obciążenia, energia ta jest zamieniana w pracę i wytracana na poziomie przeniesienia napędu oraz styku opona asfalt. Jeśli obciążenie nie występuje energia kumulowana jest w silniku i przekazywana jest w całości wszystkim jego elementom w postaci ciepła, wibracji i uderzeń generując w nim olbrzymie siły i naprężenia (to tak w uproszczeniu).
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość