autor: Pawel_M dodano: 17 lip 2018, 22:26
Witam, niedawno przez przypadek stałem się posiadaczem Wektora FD150-3. Jest to silnik dwucylindrowy z dwoma gaźnikami ( Honda Rebel 125 ) Problem polega na tym że na lewym cylindrze na wolnych obrotach ma słabą iskrę, niby chodzi na dwa cylindry ale jak odpinam fajkę na lewej stronie to różnica pracy silnika jest niewielka i silnik nadal pracuje, jak odpinam fajkę prawej świecy to silnik gaśnie. Na wstępnie zrobiłem regulację zaworów, sprawdziłem kompresję ( 11,5-12 bar ) później zamieniłem stronami świece, cewki z przewodami zapłonowymi, moduły i nadal to samo, rozebrałem gaźniki żeby upewnić się że są ok. Aktualnie po podmianie w/w części nadal objawy są takie same, nadal jest słaba iskra na lewym cylindrze a odpinając fajkę słychać jak przeskakuje iskra. Pozostało mi ( tak mi się wydaje ) sprawdzić impulsatory i iskrownik. Impulsatory na zgaszonym silniku pokazują 134 i 136 omów na odpalonym silniku wartości przy 2tyś obr to około 170 i 190 omów czy różnica 20 omów jest w zakresie tolerancji ? Jak sprawdzić iskorwnik ? Ogólnie wydaje mi się że motocykl jeździ i przyśpiesza normalnie jak na 150-tkę. Mam 188cm wzrostu i 120kg wagi a na 5-tce osiągam 100km/h. Niestety nie mam porównania do innych 150-tek bo na co dzień korzystam z motocykli o pojemności 900 i 1100