close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Wektor 150 uszkodzony iskrownik ??

Wektor 150 uszkodzony iskrownik ??

Postautor: Pawel_M dodano: 17 lip 2018, 22:26

Witam, niedawno przez przypadek stałem się posiadaczem Wektora FD150-3. Jest to silnik dwucylindrowy z dwoma gaźnikami ( Honda Rebel 125 ) Problem polega na tym że na lewym cylindrze na wolnych obrotach ma słabą iskrę, niby chodzi na dwa cylindry ale jak odpinam fajkę na lewej stronie to różnica pracy silnika jest niewielka i silnik nadal pracuje, jak odpinam fajkę prawej świecy to silnik gaśnie. Na wstępnie zrobiłem regulację zaworów, sprawdziłem kompresję ( 11,5-12 bar ) później zamieniłem stronami świece, cewki z przewodami zapłonowymi, moduły i nadal to samo, rozebrałem gaźniki żeby upewnić się że są ok. Aktualnie po podmianie w/w części nadal objawy są takie same, nadal jest słaba iskra na lewym cylindrze a odpinając fajkę słychać jak przeskakuje iskra. Pozostało mi ( tak mi się wydaje ) sprawdzić impulsatory i iskrownik. Impulsatory na zgaszonym silniku pokazują 134 i 136 omów na odpalonym silniku wartości przy 2tyś obr to około 170 i 190 omów czy różnica 20 omów jest w zakresie tolerancji ? Jak sprawdzić iskorwnik ? Ogólnie wydaje mi się że motocykl jeździ i przyśpiesza normalnie jak na 150-tkę. Mam 188cm wzrostu i 120kg wagi a na 5-tce osiągam 100km/h. Niestety nie mam porównania do innych 150-tek bo na co dzień korzystam z motocykli o pojemności 900 i 1100
Pawel_M
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 2018, 21:24
Motocykl: Wektor FD150-3
Płeć: mężczyzna

Re: Wektor 150 uszkodzony iskrownik ??

Postautor: eNgine dodano: 18 lip 2018, 07:48

Jeśli podczas jazdy wydaje się ok, to rozumiem że problem jest widoczny na wolnych obrotach ? Jeśli tak może warto podregulować gaźnik lewego cylindra śrubą od składu mieszanki wolnych obrotów - wiem, że podejrzewasz iskrę - ale z drugiej strony podmiana wszystkiego z prawego cylindra nic nie zmieniła, dlatego może jednak coś jest nie tak w układzie paliwowym. Przy okazji możesz też sprawdzić synchronizację przepustnic.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Wektor 150 uszkodzony iskrownik ??

Postautor: Hangman dodano: 18 lip 2018, 19:18

Świece są identyczne i maja 0,8mm szczeliny?
Poza tym ten model ma dwie cewki zapłonowe?
Dawno temu w mojej CZ-350 cewki były identyczne do czasu lekkiej wilgoci drogowej.
Prawy gar po wywaleniu cewki i zamianie na taką od Fiata kolejne 30kkm zrobił bez problemu.
Chcesz szczęścia przez rok to się ożeń, a jak na całe życie to kup moto...
Nie mówcie mojej ......
Hangman
Forumowicz
 
Posty: 557
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:15
Lokalizacja: Szamotuły
Motocykl: ADV125, Honda Pacific Coast
Płeć: mężczyzna

Re: Wektor 150 uszkodzony iskrownik ??

Postautor: Pawel_M dodano: 18 lip 2018, 19:47

świece są identyczne z przerwą 0,8mm, ten motocykl ma dwie cewki a problemy wydaje mi się że są na wolnych obrotach. Chyba faktycznie ustawię jeszcze raz gaźniki i zrobię synchronizację...
Pawel_M
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 2018, 21:24
Motocykl: Wektor FD150-3
Płeć: mężczyzna

Re: Wektor 150 uszkodzony iskrownik ??

Postautor: Pawel_M dodano: 29 lip 2018, 10:53

Motor po synchronizacji i regulacji gaźników chodzi tak jak chodził czyli na słuch jest wszystko ok nawet na wolnych obrotach ale zdejmując przewód świecy prawej motor gaśnie natomiast zdejmując przewód ze świecy lewej silnik nadal pracuje. Już sam nie wiem czy mechanik jednak się nie przyłożył do tematu czy to wina czegoś innego. Mechanik niby sprawdzony bo tydzień temu robił mi synchronizację i regulację gaźników w Hondzie CBR 1100XX i tam jest już wszystko ok. Ten gaźnik jest dosyć prosty jest to podwójny Kekhin CVK posiada regulację wolnych obrotów ( podparcie przepustnic ) i śruby składu mieszanki dla każdego cylindra. Pomyślałem że może sam spróbuję to wyregulować na zasadzie kręcenia tą śrubą aż silnik nie będzie gasł gdy pracuje tylko na lewym cylindrze. Pytanie czy to dobry pomysł ? Ogólnie motor ma moc i ze mną na pokładzie rozpędza się do 100km/h
Pawel_M
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 2018, 21:24
Motocykl: Wektor FD150-3
Płeć: mężczyzna


Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość