autor: mkmurawski dodano: 25 kwie 2008, 13:38
ZASŁYSZANE, PODPATRZONE, WYNIKAJĄCE Z DOSWIADCZENIA:
1. SPRZĘGŁO
Przed uruchomieniem motocykla po dłuższym postoju wciskamy sprzęgło i przeciągamy sprzęt do przodu i do tyłu. Dzięki temu sprzęgło „rozklei się”. Przedłuży to jego żywotność, a „1” wejdzie ciszej i bez „szarpnięcia”. Uruchomienie motocykla i zapięcie jedynki od razu powoduje, że część energii idzie na rozklejenie tarczy. Pilnować należy też luzu na sprzęgle. Brak luzu spowoduje, że biegi lepiej będą wchodziły.
2. PRZEWÓD PRZELEWOWY GAŻNIKA
Przyczyną wycieku paliwa z tego przewodu (przy otwartym kraniku) może być po prostu „zawieszenie się” pływaka gaźnika. Często wystarczy „stuknąć” w gaźnik i problem znika. Jeśli nie, to trzeba wymontować gaźnik.
3. ODPALANIE MOTOCYKLA PO DŁUŻSZYM POSTOJU (patent podał LUCA na ogólnym forum, przytaczam tutaj, ponieważ DZIAŁA!)
..otwieramy kranik, ssanie (tak na ¾), ubieramy się, kilka ruchów manetką gazu, kończymy ubieranie, znowu kilka ruchów manetką, sprzęt odpala za pierwszym razem (przynajmniej moja 150-tka) lub za drugim, jeśli stał 3-4 tygodnie..
4. CZYSZCZENIE CHROMÓW
Sprawdzony sposób na usunięcie nieusuwalnych zabrudzeń np. z wydechu: robimy kulkę z folii aluminiowej, nanosimy nieco mleczka CIF i polerka (oczywiście delikatnie), zmywamy CIF, nanosimy Autopoliturę Plastmalu (można kupić na stacjach benzynowych) i polerka pieluchą flanelową. Chromy mamy jak nowe.
c.d.n.