close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

TIPS&TRICKS

TIPS&TRICKS

Postautor: mkmurawski dodano: 25 kwie 2008, 13:38

ZASŁYSZANE, PODPATRZONE, WYNIKAJĄCE Z DOSWIADCZENIA:

1. SPRZĘGŁO
Przed uruchomieniem motocykla po dłuższym postoju wciskamy sprzęgło i przeciągamy sprzęt do przodu i do tyłu. Dzięki temu sprzęgło „rozklei się”. Przedłuży to jego żywotność, a „1” wejdzie ciszej i bez „szarpnięcia”. Uruchomienie motocykla i zapięcie jedynki od razu powoduje, że część energii idzie na rozklejenie tarczy. Pilnować należy też luzu na sprzęgle. Brak luzu spowoduje, że biegi lepiej będą wchodziły.

2. PRZEWÓD PRZELEWOWY GAŻNIKA
Przyczyną wycieku paliwa z tego przewodu (przy otwartym kraniku) może być po prostu „zawieszenie się” pływaka gaźnika. Często wystarczy „stuknąć” w gaźnik i problem znika. Jeśli nie, to trzeba wymontować gaźnik.

3. ODPALANIE MOTOCYKLA PO DŁUŻSZYM POSTOJU (patent podał LUCA na ogólnym forum, przytaczam tutaj, ponieważ DZIAŁA!)
..otwieramy kranik, ssanie (tak na ¾), ubieramy się, kilka ruchów manetką gazu, kończymy ubieranie, znowu kilka ruchów manetką, sprzęt odpala za pierwszym razem (przynajmniej moja 150-tka) lub za drugim, jeśli stał 3-4 tygodnie..

4. CZYSZCZENIE CHROMÓW
Sprawdzony sposób na usunięcie nieusuwalnych zabrudzeń np. z wydechu: robimy kulkę z folii aluminiowej, nanosimy nieco mleczka CIF i polerka (oczywiście delikatnie), zmywamy CIF, nanosimy Autopoliturę Plastmalu (można kupić na stacjach benzynowych) i polerka pieluchą flanelową. Chromy mamy jak nowe.

c.d.n.
mkmurawski
 

TIPS&TRICKS

Postautor: mkmurawski dodano: 25 kwie 2008, 20:04

próbowałem coca-coli w połączeniu z folią aluminiową w szmatce, nie działało, natomiast "goła" folia+CIF - rewelacja
mkmurawski
 

TIPS&TRICKS

Postautor: przemono dodano: 25 kwie 2008, 20:26

ja robię benzyną - ślady od stopionych plaskikowopodobnych butów .
Awatar użytkownika
przemono
Sympatyk
 
Posty: 171
Rejestracja: 25 mar 2008, 12:25
Lokalizacja: Oborniki ko?o Poznania
Motocykl: ROMET R 150
Tel. kom.: 697010223

TIPS&TRICKS

Postautor: scOti dodano: 01 lip 2008, 23:56

mkmurawski pisze:ZASŁYSZANE, PODPATRZONE, WYNIKAJĄCE Z DOSWIADCZENIA:

4. CZYSZCZENIE CHROMÓW
Sprawdzony sposób na usunięcie nieusuwalnych zabrudzeń np. z wydechu: robimy kulkę z folii aluminiowej, nanosimy nieco mleczka CIF i polerka (oczywiście delikatnie), zmywamy CIF, nanosimy Autopoliturę Plastmalu (można kupić na stacjach benzynowych) i polerka pieluchą flanelową. Chromy mamy jak nowe.

c.d.n.


a dokładniej ?
scOti
 

TIPS&TRICKS

Postautor: mkmurawski dodano: 09 lip 2008, 20:11

a co jest niejasne?
mkmurawski
 

TIPS&TRICKS

Postautor: scOti dodano: 10 lip 2008, 00:37

robimy kulkę z folii aluminiowej, nanosimy nieco mleczka CIF i polerka (oczywiście delikatnie)


tą kulką?
scOti
 

TIPS&TRICKS

Postautor: mkmurawski dodano: 14 lip 2008, 23:14

właśnie kulką z aluminium, tylko ostrożnie, żebyś nie spolerował całego chromu. najgorsze zabrudzenia w ten sposób usunąłem. można aluminium zawinąc w jakąś szmatkę (np. flanelową), też ładnie poleruje i chromów nie uszkodzisz
mkmurawski
 


Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości