close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

jaki olej

Re: jaki olej

Postautor: Karol dodano: 11 wrz 2015, 22:14

Ok, chyba znalazłem alternatywę. ELF MOTO 4 ROAD 10W40 kosztuje w Intercarsie 20 zł/litr. Spełnia odrobinę gorsze normy od orlenowskiego, ale to nie znaczy, że do chińczyków będzie gorszy. W tygodniu go zaleję :)
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 40

Re: jaki olej

Postautor: manko dodano: 10 sie 2016, 07:41

Jeżeli ktoś lubi jeździć na pełnym gazie to lepiej nie wlewać oleju pełno-syntetycznego ponieważ pod uszczelką głowicy może zrobić się wyciek.
W przypadku spokojnej jazdy można lać olej pełno-syntetyczny.
Awatar użytkownika
manko
Forumowicz
 
Posty: 49
Rejestracja: 18 sty 2012, 09:59
Motocykl: Wektor FD 150-3

Re: jaki olej

Postautor: grzechu78 dodano: 10 sie 2016, 07:57

manko pisze:Jeżeli ktoś lubi jeździć na pełnym gazie to lepiej nie wlewać oleju pełno-syntetycznego ponieważ pod uszczelką głowicy może zrobić się wyciek.


Mógłbyś to jakoś uzasadnić?
Pozdrawiam,
Grzesiek
Awatar użytkownika
grzechu78
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 24 wrz 2014, 14:14
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: MG V7 III Special
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 7717844
Wiek: 46

Re: jaki olej

Postautor: Romas dodano: 10 sie 2016, 08:30

chyba panie piszesz z lekka bzdury ;) Proponuję zaczerpnąć wiedzy na temat tarcia, rozgrzewania się oleju i jego rozrzedzenia w wyższych temperaturach ;)
generalnie jak nie latasz po torze albo nie pałujesz non stop to lej to co fabryka zaleca ;)
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

Re: jaki olej

Postautor: NIKT dodano: 10 sie 2016, 16:20

Do tych co kupują moto zeby na nie "paczeć" ja bym zalecał "oliwe extra virgin" bo nadaje sie do spozycia tylko bez podgrzania (garaz obowiazkowo podgrzewany bo od 10oC zaczyna robić się zawiesina, a finalnie konsystencja masła tudzież miód sztuczny) , dla piłujących lepszy olej gorczycowy bo ma wytrzymałość na wysokie temp. i zwiazki rakotwórcze i proces dymienia wytwarzają się w wyższych temp.(254oC), a dla jezdzacych spokojnie wystarczy słonecznikowy (nierafinowany) bo ten wytwarza ww. związki przy 107oC.

Soorki ale MUSIAŁEM :) temat olej - temat rzeka :P
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1564
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: jaki olej

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 10 sie 2016, 20:15

NIKT pisze: dla jezdzacych spokojnie wystarczy słonecznikowy (nierafinowany) bo ten wytwarza ww. związki przy 107oC.

Soorki ale MUSIAŁEM temat olej - temat rzeka

Jadąc za jeżdżącym na słonecznikowym wracasz do dzieciństwa, jak mamusia placki ziemniaczane smażyła :amam:
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2226
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 70

Re: jaki olej

Postautor: Mariuszz dodano: 11 sie 2016, 06:41

A ja nie mam zamiaru nikogo namawiać do stosowania danej marki oleju ale zachęcam do używania własnej głowy i zdolności czytania a ograniczyć nadstawianie ucha na "znajomego mechanika".
Rynek środków smarnych to nie dżungla bez zasad oparta na szamańskich przepisach. Klienci kupujący oleje zalewają nimi maszyny warte setki tysięcy złotych i żaden producent nie pozwoli sobie na pakowanie byle czego na rynek.
Po to właśnie powstały normy i specyfikacje olejów by można było je między sobą porównywać w celu najwłaściwszego zastosowania do danej konstrukcji silnika. Dlatego poprzez reklamę (często nachalną ale też gminną "z ust do ust" ) nie zawsze kupujemy najlepszy towar, czasami może porównywalny ale za krotność wartości towaru.
Proponuję- szukajcie rozwiązań pod własną kieszeń i porównujcie parametry z "najlepszymi" na rynku.
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 1166
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Suzuki DL 650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: jaki olej

Postautor: andrzej_sl dodano: 11 sie 2016, 07:46

Mariuszz pisze:Rynek środków smarnych to nie dżungla bez zasad oparta na szamańskich przepisach.


Każdy producent pojazdu czy to :chopper: czy :autko: podaje specyfikację oleju, jaki można stosować w danym pojeździe bez obawy o możliwość uszkodzenia współpracujących ze sobą mechanizmów.

Z tym, że w obecnych czasach np. oleje silnikowe mają tak "szerokie" parametry, że w zasadzie "pokrywają" się z praktycznie całą gamą silników spalinowych. Więc teoretycznie :ojoj: czego nie wlejemy, to silnik będzie działał bez zarzutu. Podstawowa funkcja, jaką jest smarowanie silnika każdy rodzaj oleju spełni. Ale...... Są silniki, zwłaszcza te "nowoczesne", które wymagają innego podejścia w kwestii wyboru rodzaju oleju silnikowego. Tak więc podział tylko na kategorię typu mineralny, półsyntetyczny, syntetyczny nie wystarczy. Pierwszy przykład z brzegu. Posiadając auto ze sławetnym DPF-em lub FAP-em powinno zalewać się olej syntetyczny ze specyfikacją tzw."niskopopiołową". Zalejesz wszystko inne? Też pojedziesz. I niczego nie odczujesz. Więc powiesz, po co mam kupować taki a taki olej, jak sobie wleję jakiiś "tani" półsyntetyk, czy minerał z "supermarketu". Tylko, że potem okazuje się, że po przejechaniu jakiegoś dłuższego dystansu rzędu 50, 100, 150 tys. km "coś" się rozleci z powodu właśnie "złego" doboru oleju silnikowego. Nic nie stanie się "nagle", będzie to długotrwały proces, praktycznie przez nas niezauważalny, więc nie "zwalimy" tego akurat na ten niewłaściwy dobór rodzaju oleju.

Gorsza sprawa jest ze skrzyniami biegów manualnymi. Tutaj bezwzględnie należy przestrzegać tego, co podaje producent. Owszem. Jedne skrzynie są bardziej "odporne" na inne parametry oleju, chodzą niby prawidłowo, ale występują np. zgrzyty przy przełączaniu biegów i inne tam "przypadłości". Są też takie skrzynie, gdzie zalanie innego rodzaju oleju spowoduje praktycznie "natychmiastową" awarię. A też można powiedzieć : "Co tam. Olej to olej. Smaruje".

O "automatach" nie wypowiadam się, bo tam już jest wymagane wyłącznie to, co powinno być wlane. Koniec i kropka. Żadnych własnych "pomysłów".

Motocykle mają póki co to do siebie, że konstrukcje silników "nie nadążają" za "światowymi" trendami (więc jeszcze nie pierd..... się na potęgę :wrr: , tak jak to jest w przypadku "nowoczesnych" :(( silników samochodowych). Tutaj najważniejsze jest smarowanie i odprowadzanie ciepła. Można przyjąć, że "każdy" olej to spełnia. Marka oleju nie ma żadnego znaczenia. Mineralny, półsyntetyczny, syntetyczny. Wszystko "zadziała". Więc te "dywagacje" o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą do żadnych konkluzji nie doprowadzą ;) . "Każdy", który wypowie się w tym temacie może mieć rację. Jest to temat "rzeka", który można ciągnąć w nieskończoność.

P.S. Ja osobiście "wolę" zalewać moto olejem przeznaczonym typowo do motocykli, a nie "uniwersalnym", samochodowym. Ale to takie "moje" zdanie. Oczywiście ma też znaczenie, czy jest to "wolnoobrotowy" chopper, czy wysokoobrotowa "kosiarka" w ścigaczu.
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: jaki olej

Postautor: Mariuszz dodano: 11 sie 2016, 08:45

andrzej_sl pisze:P.S. Ja osobiście "wolę" zalewać moto olejem przeznaczonym typowo do motocykli, a nie "uniwersalnym", samochodowym. Ale to takie "moje" zdanie. Oczywiście ma też znaczenie, czy jest to "wolnoobrotowy" chopper, czy wysokoobrotowa "kosiarka" w ścigaczu.


A ja osobiście nie namawiałem do tego byś lał olej uniwersalny tylko żeby porównywać materiały smarne o takim samym przeznaczeniu i specyfikacji.
Ot tak dla przykładu:

http://venolmotoroil.com/pl/produkty/ol ... ive-10w40/

To olej typowo do motocykli. Koło mnie jest hurtownia olejów i tam litr kosztuje +/- 18PLN. Znajdz różnicę (poza pierdolamento w stylu specjalne dodatki) i oceń sam czy chcesz dopłacić drugie tyle za "lepszy" produkt. Występuje czasami też w marketach ale ja osobiście nie miałbym odwagi powiedzieć że go to dyskryminuje.
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 1166
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Suzuki DL 650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: jaki olej

Postautor: andrzej_sl dodano: 11 sie 2016, 08:58

To tak jak kiedyś w bodajże reklamie Dosi (proszku do prania). Jak nie widać różnicy, to po co przepłacać :D
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron