close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Czas na Tłumik

Czas na Tłumik

Postautor: herrmannek dodano: 03 wrz 2008, 23:05

Post głównie informacyjny... Dzisiaj jeżdżąc z chłopakami z silnika zaczeły dochodzić dźwięki przedmuchujących spalin. Jak nic odkręciły się nakrętki mocujące tłumik, rzeczywiście dojeżdżam do domu i widzę, że śruby prawego tłumika na szpilkach są 1mm od docisku i generalnie wszystko lata. Zostawić tego tak nie można(jutro przegląd 1000) Poczekałem aż ostygnie, próbuję dokręcać, zonk kapturki są na maksa wkręcone... nic myślę szpilki się wykręciły albo cuś wyjmuje cały tłumik obejrzeć, Szpilki okej nie widać nic poważnego... No nic mądrzejszy nie będę, zakładam tłumik z powrotem, dodaje po dwie podkładki i dokręcam. Teraz wszystko trzyma. Odpalam silnik a ten łobuz dalej dmucha...

Morału nie ma. ciąg dalszy nastąpi...
herrmannek
 

Czas na Tłumik

Postautor: herrmannek dodano: 04 wrz 2008, 20:00

Wibracje wyżarły całą 2-3mm uszczelkę. Nie miał oryginalnej, włożył jakąś od skuterka. Na razie jest gutt. Nawet motorek chyba mocy nabrał, ale nie wiem czy to olej, czy naprawiony tłumik, czy po prostu dobry humor. Ale prawda jest taka, że tym motorkiem bez przeróbek więcej niż 90 trudno posuwać. Chyba, że się jeszcze ułoży.
herrmannek
 

Czas na Tłumik

Postautor: Chris K dodano: 04 wrz 2008, 21:46

Czyli uszczelka, ale że tak się zużyła? Ciekawe czy u mnie nie ma jakiś małych przedmuchow, co prawda chyba nic nie słychać ale kto wie?
Myślę że jeszcze musisz swojego trochę podocierać ale nawet jak dotarty to i tak bez wymiany zębatki się nie obejdzie żeby uzyskać większe szybkości przelotowe na niższych obrotach. No chyba żeby kręcić nasze motorki jak japońskie szlifierki, może im jednak nie zaszkodzą takie obroty, kto wie? Ktoś chętny do testowania ;-)
Pozdrawiam.
Chris K
 

Czas na Tłumik

Postautor: herrmannek dodano: 04 wrz 2008, 22:02

Ja potestuję... U ciebie też coś jest na rzeczy bo ci moto mocno dzwoni jak dodasz gazu na luzie. Po dokręceniu tłumika dzwoni znacznie mniej. No i mi zaczęło dmuchać dopiero wczoraj, wcześniej tylko dzwoniło
herrmannek
 

Czas na Tłumik

Postautor: Chris K dodano: 04 wrz 2008, 23:16

No właśnie, muszę sprawdzić te śruby i ewentualnie dokręcić jeśli to jest to. Może profilaktycznie powinienem od razu wymienić uszczelki żeby mieć spokój na przyszłość.
Chris K
 

Czas na Tłumik

Postautor: krzys59 dodano: 06 wrz 2008, 20:20

U mnie też się odkręciły te śruby, a zaczęło się od dzwonienia, potem już był przedmuch. Żeby było ciekawiej, to zanim się połapałem o co chodzi to mi szpilki od jednego tłumika poszły na spacer nie wiem kiedy :mur:
Teraz jest dokręcone "własnemi ręcami" i jest ok
krzys59
 

Czas na Tłumik

Postautor: Chris K dodano: 19 wrz 2008, 00:44

Wracając do tematu dzwonienie przy wyższych obrotach. Po sugestiach kolegi Herrmannka sprawdzałem mocowania rur wydechowych do silnika i wyglądało że jest dobrze dokręcone i nie ma przedmuchów. Mimo to już dawno obstawiałem że to coś z rurami - więc postanowiłem się dokładnie przyjrzeć mocowaniu rur z drugiego końca czyli do ramy. I eureka! Wydawało mi się że to mocowanie jest na sztywno co mnie bardzo dziwiło ale po sprawdzeniu okazało się że na sztywno jest ze względu na błędny montaż. W ramie jest dospawana stalowa tuleja a do tulei włożona gumowa tulejka tzw. silentblock znany z zawieszeń aut. U mnie blachy mocujące tłumików dotykały z jednej strony tulejki przyspawanej do ramy a z drugiej strony była duża podkładka którą do tej tulei z drugiej strony dociskała nakrętka. Czyli tak jakby nie było silentblocka. Poprawiłem to mocowanie, dodałem podkładki pod blachy tłumika w celu odsunięcia od ramy i jest lepiej, od razu przestało dzwonić. Mam wrażenie że ten silentblock jest za krótki, może ktoś wziął to co ma pod ręką gdy montował motor.
Pozdrawiam.
Chris K
 

Czas na Tłumik

Postautor: turkot999 dodano: 26 wrz 2008, 20:02

tłumiki wyrzucilem a zakupiłem nowe o wolnym wydechu nie samowity efekt
turkot999
 

Czas na Tłumik

Postautor: herrmannek dodano: 26 wrz 2008, 21:34

Powiedz coś więcej, zdjęcia może link do tłumików. Dla mnie dźwięk moto może być, ładnie brzęczy na tym co jest i sąsiedzi się nie skarżą jak się wieczorem pod dom zajeżdżam, oczywiście wrażenia na nikim się nie zrobi.
herrmannek
 

Czas na Tłumik

Postautor: Chris K dodano: 30 wrz 2008, 22:43

A jaki ma to wpływ na moc motorka? Da się odczuć jakiś efekt? Czy te 140 km/h to kolega uzyskał oprócz zmiany tłoka i przeróbki głowicy także na zmienionym wydechu?
Pozdrawiam.
Chris K
 


Wróć do Challenger 200

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość