close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

przerywanie

przerywanie

Postautor: marcin1238 dodano: 15 lip 2012, 15:19

Witam.
Motor powyżej 60 km/h szarpie , co może by przyczyna?, stało to się natychmiast. Jest to kwestia regulacji gaźnika?. Proszę o porady.
.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2012, 19:29 przez marcin1238, łącznie zmieniany 1 raz
marcin1238
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 16 sie 2011, 15:14
Lokalizacja: Pozna? okolice
Motocykl: chalenger
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

przerywanie

Postautor: Deamiens dodano: 15 lip 2012, 17:43

Na niższych biegach ciągnie do końca obrotów? Na początek sprawdź czy gdzieś nie łapie lewego powietrza między gaźnikiem a cylindrem (ew. gaźnikiem a filtrem powietrza), jak nie łapie to jedna możliwość mniej.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1308
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

przerywanie

Postautor: beniamin82 dodano: 16 lip 2012, 20:09

marcin1238 pisze:Witam.
stało to się natychmiast. Jest to kwestia regulacji gaźnika?. Proszę o porady.
.


O ile nie zgubiłeś jakiejś śrubki z gaźnika po drodze, to raczej nie kwestia regulacji gaźnika. Szczególnie że stało się nagle.

Sprawdź czy gaźnik nie dostaje lewego powietrza, ssanie nie jest zablokowane, ewentualnie jeśli czujesz się na siłach to sprawdź czy pływak ci się nie zatopił, może go zalewa.

Czy go zalewa czy nie to można sprawdzić również po kolorze świecy (może jest mokra?), a także jak sądzę po wzroście spalania.


mozliwości jest wiele. Postaraj sie opisać jak najwięcej szczegółów.


Nie obraź się marcin1238, ale twoja pytanie porównałbym do takiego:

"dostałem wysypkę na lewej nodze, pomóżcie, nie wiem dlaczego tak się stało"

Należy podać więcej danych:

np.
1) czy na szarpanie ma wpływ przejechana odległość, temperatura na dworze, stopień rozgrzania silnika.
2) jaki kolor ma świeca
3) czy szarpanie zależne jest od obrotów,
np. czy jak rozbujasz challengera na trzecim biegu do 60 to szarpie? Na czwórce przy 60też szarpie?

Powiedź coś wiecej, a magiczni mechanicy z tego forum na pewno Ci pomogą.




Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6675
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

przerywanie

Postautor: marcin1238 dodano: 16 lip 2012, 21:32

Dziekuje za porady .Obrotomierza brak w motorze, szarpie na każdym biegu, po przekroczeniu ok. 4, 5 tys obr. na słuch, nie zależnie od pogody, świece wykręce jutro i rozbiore gaźnik (MAM NA DZIEJE ŻE ZŁOŻE) :)
marcin1238
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 16 sie 2011, 15:14
Lokalizacja: Pozna? okolice
Motocykl: chalenger
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

przerywanie

Postautor: beniamin82 dodano: 16 lip 2012, 22:00

marcin1238 pisze: szarpie na każdym biegu, po przekroczeniu ok. 4, 5 tys obr. na słuch, nie zależnie od pogody,


To w takim razie sprawdż najpierw zasilanie. Jeszcze nim rozkręcisz gaźnik, spróbuj sciagnąć weżyk zasilający benzyną gaźnik i dmuchnij w niego np. sprężonym powietrzem. W WSK dmuchałem ustami(płucami) w ten wężyk na otwartym kraniku (uwaga bo benzyna nie jest smaczna) tak długo aż usłyszałem "bombelki w baku".

Może jakiś paproch przytkał kranik i nie dostarcza tyle paliwa co trzeba.
W ostateczności (jeszcze przed ruszaniem gaźnika) spuść paliwo i wykręć kranik(dobrze przy ponownym montażu dołożyć podkładkę-uszczelkę miedzianą)

Gorzej będzie jeśli paproch dostał się do gaźnika. Jeśli przytkał któraś z dysz to i tak lepiej przedmuchać je sprężonym powietrzem niż ustami.

Najpierw sprawdź rzeczy najprostsze, a dopiero później bierz się za gaźnik.

Uwaga!!!
Bardzo ważne!
Jeżeli masz zamiar wykręcić jakąkolwiek śrubę regulacyjna z gaźnika to najpierw ją wkręć na maksa licząc ilość obrotów i zapisz to na kartce.
Później bardzo łatwo wrócić do ustawień gaźnika na których odpalał... jeśli tego nie zrobisz to możesz i kilka godzin szukać jak to było.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6675
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

przerywanie

Postautor: Luca dodano: 17 lip 2012, 08:22

Moe najpierw niech wymieni świece, zanim zacznie grzebać w gaźniku.
Może być to również wadliwa cewka, lub moduł.
Możliwości jest wiele, ale zaczyna się od tych najprostrzych, czyli wymienia się świece, sprawdza czy paliwko swobodnie dochodzi do gaźnika i czy nie łapie lewego powietrza.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4982
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

przerywanie

Postautor: beniamin82 dodano: 17 lip 2012, 08:29

W zasadzie wychodzi na to że mam talent do komplikowania opisu...
Oczywiście że warto sprawdzić całą resztę przed ruszaniem gaźnika.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6675
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

przerywanie

Postautor: marcin1238 dodano: 20 lip 2012, 21:29

Świeca była okopcona i na gwincie mokra,wymieniona na nową, robię próbę i to samo.Zauważyłem że pod kapą zaworów jest duża nieszczelnośc, kapa odkręcona wyczyszczone, silikon jazda testowa i cud działa :_hura" .Był to zbieg okoliczności?,
ma to jakiś wpływ na to,mniejsze ciśnienie ??
marcin1238
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 16 sie 2011, 15:14
Lokalizacja: Pozna? okolice
Motocykl: chalenger
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

przerywanie

Postautor: Chellenger dodano: 10 wrz 2012, 19:01

Hej, juz troszkę po czasie ale podzielę się uwagą, że miałem dokładnie to samo, nikt nie wiedział co jest grane - poznałem chellengera na wylot. Sprawę zakończyła wymiana świecy... .
Chellenger
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 10 wrz 2012, 16:40
Lokalizacja: Wroc?aw/Bydgoszcz
Motocykl: Kingwey Challenger 200-S
Tel. kom.: 511974718
Płeć: mężczyzna


Wróć do Challenger 200

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość