close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

inst.elektryczna

inst.elektryczna

Postautor: jacek dodano: 01 lut 2009, 19:52

witam chodzi mi o to jak bardzo mozna obciążyć prądnice w 200-ce czy chalogeny 2x55W mozna smiało podłączyć czy musi być cos dodatkowego a jezeli tak to gdzie łączyć do akumulatora czy do świateł
jacek
 

inst.elektryczna

Postautor: jacek dodano: 01 lut 2009, 19:58

bo narazie podłączyłem do akumulatora przez dodatkowy przekaznik i żarówki wymieniłem na 2x20W tylko po zaświeceniu wszystkich świateł +halogeny+stop+kierunek (typowa sytuacja na skrzyżowaniu)to spada ładowanie i po długim postoju z tym wszystkim moto gaśnie --- czy ktoś wie jak to rozwiązać?
jacek
 

inst.elektryczna

Postautor: Shipp dodano: 01 lut 2009, 20:35

Nie rozwiążesz. Wydajnośc układu elektrycznego jest taka jaka jest i nie poradzisz, chyba że znasz się na elektryce i pozmieniasz tak, że zwiększysz wydajnośc układu. Najlepiej podłącz lightbary jako niezależny obwód /przez przekaźnik/, wtedy będziesz miał możliwośc płynnej obsługi oświetlenia bez obciążania układu.

A, widzę że podłączyłeś jak napisałem. Więc po prostu wyłączaj lightbary kiedy niekoniecznie są potrzebne, jak jazda między puszkami w mieście itp. Ja je włączam tylko jako dodatek do świateł drogowych.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

inst.elektryczna

Postautor: andrzej dodano: 01 lut 2009, 22:20

Instalacje elektryczne sa kiepskie.
W moim przypadku gdzie również mam podłączone lightbary 2X20W, podczas jazdy w trasie gdzie były zapalone światła i lightbary, dochodziło do rozładowywania akumulatora.
Niestety żarówka z przedniej lampie ma moc 35W dodać do tego lightbary 40W to obciążenie jest zbyt duże.
Ja to rozwiązałem w ten sposób że w nocy, wyłączam przednią lampę, pozostawiając jedynie światła pozycyjne a rolę świateł mijania spełniają lightbary.
Oświetlenie drogi znacznie lepsze, a obciążenie instalacji jest praktycznie takie samo.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1446
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

inst.elektryczna

Postautor: Leon7112 dodano: 01 lut 2009, 22:40

Ja mam 4 x55W na osobnym przekaźniku, co prawda używam ich sporadycznie, ale nocą efekt zarąbisty....i stała się jasność :))
Awatar użytkownika
Leon7112
Forumowicz
 
Posty: 263
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:43
Lokalizacja: Sieradz-prawie
Motocykl: Hyosung ST-7, ZZR 600
Tel. kom.: 663914803
Wiek: 52

inst.elektryczna

Postautor: SlawekZ dodano: 02 lut 2009, 23:05

Ja w swoim VS-e mam lightbary z pełnym zakresem (postojowe/mijania/drogowe). VS daje radę z taką elektrownią, bo ma alternator 330W. Sposób montażu jest tu:
http://forum.intruderpolska.pl/viewtopic.php?t=1000
Może się komuś z Was przyda
Awatar użytkownika
SlawekZ
Forumowicz
 
Posty: 53
Rejestracja: 04 sty 2009, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: VS1400
Wiek: 55

inst.elektryczna

Postautor: jacek dodano: 03 lut 2009, 12:05

dzięki za wszystkie rady -tylko jeszcze jedno -jaka jest właśnie wydajność pradnicy w watach w 200-ce ,może ktoś wie (było by fajnie)
a po za tym postaram sie powymieniać wszystkie możliwe żarówki na diody to sie coś zaoszczędzi
jacek
 

inst.elektryczna

Postautor: jacek dodano: 04 lut 2009, 13:26

witam - dzięki za wszystkie rady -o rezultacie moich poczynań z oświetleniem poinformuje jak tylko wszystko zakończe
jacek
 

inst.elektryczna

Postautor: jacek dodano: 07 lut 2009, 23:07

dziś mała runda-a po rundzie awaria przerywacza kierunkowskazów -po wglądzie do niego okazało sie że w miejscach lutu sa tak zwane zimne luty bedzie trzeba wszystko na nowo polutować i zabespieczyc(kierunkowskazy po załączeniu nie migały tylko świeciły )

-- Dzisiaj, 13:13 --

mam takie pytanie troche ze wstydem no ale cóż---z prawej strony do przedniego hamulca idą kable to do światła stop OK a z lewej do sprzęgła też idą kable TYLKO CO TO JEST?niedawno to dopiero zobaczyłem i sam zachodze po rozum do glowy do czego one są OCZYWIŚCIE W DWUSETCE jak ktoś wie to dajcie pary

-- Dzisiaj, 12:42 --

znaczy nikt nie wie--- dobra sam dojde do tego
jacek
 

inst.elektryczna

Postautor: alibaba1999 dodano: 05 paź 2010, 09:29

Te dwa kabelki przy dzwigni sprzęgła są po to, że jak Ci zgaśnie moto przy ruszaniu naprzykład na światłach to możesz je odpalić , nie szukając luzu tylko wciskasz sprzęgło i odpalasz.Weź włącz bieg i sprubój odpalić bez sprzęgła i z wciśniętym sprzęgłem, pozdrawiam.
alibaba1999
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2009, 21:05

Następna

Wróć do Challenger 200

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość