close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

regulacja luzów zaworowych

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 08 paź 2014, 17:01

Dziękuję za odpowiedzi,
natomiast myślę nad tą śrubką _bezradny
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michał_66 dodano: 08 paź 2014, 17:04

niestety ja Ci nie pomogę nie znam się na wtryskach :(
Michał_66
 

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Arcon dodano: 08 paź 2014, 20:23

Zapewne do regulacji synchro przepustnic.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michoł dodano: 08 paź 2014, 21:04

Wygląda na to że jest to śruba od wolnych obrotów. Ale mogę się mylić. Trzeba się zastanowić jak w tym moto jest właśnie rozwiązana ta kwestia. W puszkach jest to bardzo prosto rozwiązane. Na kolektorze ssącym znajduje się elektro-zawór, który otwiera się o odpowiednią wartość w zależności od natężenia prądu. Najczęściej jednak stosuje się tak zwane silniczki krokowe, które działają impulsacyjnie, potrzebują zdecydowanie mniej prądu i bardziej dokładnie można nimi sterować. Działa to bardzo prosto, po prostu przy zamkniętej przepustnicy otwiera się dodatkowy otwór który da się sterować i przez niego zasysane jest powietrze. To tak w skrócie na chłopski rozum jak działają wolne obroty przy sterowaniu elektronicznym silników na wtrysku. (Nie mówię tu o alfa romeo, gdzie sterowanie w ogóle przepustnicą odbywa się elektronicznie i nie ma czegoś takiego jak linka gazu. To jest dopiero chory temat żeby to ustawić i zaadoptować. Zresztą już w najnowszych autach tak jest.)
Tutaj może być to bardzo prosto rozwiązane, po prostu tą śrubą uchyla się delikatnie przepustnice i tyle. Czyli tak jak jest to zrobione w gaźniku. No chyba że gaźnik jest dwu komorowy z komora wstępną która odpowiada za ssanie i wolne obroty, czyli taki gaźnik inaczej dwuprzelotowy (chyba tak to się fachowo nazywa). No ale dobra za bardzo się rozpisuje :)
Piotrze, po prostu pokręć tą śrubką a sam się przekonasz. Nie powinieneś nic zepsuć, a jeśli się boisz to zapamiętaj ile obrotów zrobiłeś w prawo lub w lewo aby móc z powrotem ustawić ją w tej samej pozycji.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 08 paź 2014, 21:23

Michoł pisze:Wygląda na to że jest to śruba od wolnych obrotów.
Piotrze, po prostu pokręć tą śrubką a sam się przekonasz. Nie powinieneś nic zepsuć, a jeśli się boisz to zapamiętaj ile obrotów zrobiłeś w prawo lub w lewo aby móc z powrotem ustawić ją w tej samej pozycji.


Michał, dzięki za odpowiedź.
Jako że ta śruba jest na kolektorze dolotowym powietrza, sądzę że może ( ale nie musi) ona odpowiadać za przekrój (średnicę) dolotu powietrza do kolektora ssącego.
Bo czy moduł także steruje ilością powierza w mieszance, chyba nie . On tylko dostaje sygnał z czujnika temp. powietrza , bo tam jest takowy.

Jeszcze 3 miesiące temu nawet do głowy by mi nie przyszło, że będę będę ściągał bak, kombinował z opornikami, mierzył oporność czujnika temp. silnika, ustawiał luzy zaworowe, domontował wtryskiwacze, sprawdzał połączenia kabli, wymieniał przewody WN i kable i wykonywał inne codzienne obowiązku posiadacza motocykla :_hura: Dosłownie "Nauka przez praktykę".

Zatem, jak odbiorę zdiagnozowane wtryski, i nic w temacie bogatej mieszanki się nie zmieni to zapewne śrubką sobie pokręcę.
Ubolewam tylko, że nie mam garażu. :kicha:
Ale z Waszą pomocą jakoś sobie radzę.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: jacek.rc dodano: 08 paź 2014, 21:38

Piter pisze:i wykonywał inne codzienne obowiązku posiadacza motocykla
:piwo: Pocieszę Cię ,że to właśnie Ty przecierasz szlaki obsługi i regulacji silników z wtryskiem ,tak że już niedługo będziesz guru w tej dziedzinie :oklasky: .
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2205
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michał_66 dodano: 11 paź 2014, 09:26

jacek.rc pisze:
Piter pisze:i wykonywał inne codzienne obowiązku posiadacza motocykla
:piwo: Pocieszę Cię ,że to właśnie Ty przecierasz szlaki obsługi i regulacji silników z wtryskiem ,tak że już niedługo będziesz guru w tej dziedzinie :oklasky: .

no właśnie ktoś musi pierwszy :D :oklasky:
Michał_66
 

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 12 paź 2014, 20:17

Pierwszy czy nie pierwszy, nieważne.
Jak ktoś będzie miał podobny problem, to każdy z nas coś podpowie.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 17 paź 2014, 14:16

Wtryskiwacze powróciły ze sprawdzenia, były trochę zużyte, zostały zregenerowane do 99% wydajności.
W każdym razie żaden z nich nie lał ( są szczelne) , lecz dawały kiepskie rozpylenie.
Zamontowałem i na starym czujniku temp. dalej kopci.
Czekam na nowy czujnik.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: jacek.rc dodano: 17 paź 2014, 15:54

Napisz,jak to nie tajemnica ,ile chcieli za taką usługę i czy coś wizualnie jest inaczej,a jak możesz wyślij fotkę samych wtrysków ,dla ewentualnego porównania .Ja nawet baku jeszcze nie zdejmowałem ,to nie wiem jak toto wszystko wygląda ??.
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2205
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości