Dzisiaj miałem wolnę i postanowiłem zabrać się za sprawdzenie czujnika rezerwy paliwa ( nie działał, cały czas świeciła się żółta dioda).
Po ściągnięciu zbiornika , czujnik paliwa jest po prawej wewnętrznej stronie , przytwierdzony na 4 śruby (klucz ).
to wygląda tak:
Ten otwór na dole to właśnie po wymontowaniu czujnika.
Sam czujnik wygląda tak:
.
Popatrzyłem, pooglądalem i tak myślę co tam się zmogło zepsuć.
Otóż, czujnik ten działa na zasadzie styku przewodu spowodowanego polem magnetycznym.
Ma druciku , na którym jest pływak , jest taka plastykowa ramka , a w niej dwa małe magnesy.
Z drugiej strony , w obudowie pływaka ( tam gdzie są kable) pod plastykiem umiejscowiony jest
kontaktron.
chociażby taki:
https://www.google.pl/search?q=kontaktron&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=qcxcVOaeHJGO7AbxjoDIDg&sqi=2&ved=0CCsQsAQ#facrc=_&imgdii=V3yBW9plr4KiwM%3A%3BV3aesoE0ka7YXM%3BV3yBW9plr4KiwM%3A&imgrc=V3yBW9plr4KiwM%253A%3B0ekkKFm7DH2hBM%3Bhttp%253A%252F%252Fstatic4.tme.eu%252Fkatalog_pics%252Fc%252F1%252F6%252Fc16108524b8999671442363f665092fd%252Fka-02.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tme.eu%252Fpl%252Fkatalog%252Fkontaktrony_100478%252F%3B640%3B480I właśnie on się spierniczył.
Jak pierwszy raz ściągałem zbiornik to przy jego mocowaniu pomyliłem przewody zasilające pompę paliwa i właśnie czujnik poziomu paliwa. ONE MAJĄ TAKIE SAME WTYCZKI, RÓŻNIĄ SIĘ KOLORAMI PRZEWODÓW POD ZEW. IZOLACJĄ.
12 V poszło na kontaktron i szlag go trafił.
Akurat w tym obwodzie czujnik poziomu paliwa pracuje na wiązce ujemnej. Nie ma tam napięcia. I kaput.
Można pokusić się o wymianę kontaktrony , ale taka to drobnica i całość zalana jakąś żywicą ,że daruje sobie to.
Nowy na aliexpress kosztuje 16 $
http://www.aliexpress.com/item/Qj250-j-qj250-l-efi-oil-float-oil-level-sensor/1229371478.htmlCałość założyłem i jak dostanę nowy to podmienię.