close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Pomiar ciśnienia sprężania

Re: Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: jurek1306 dodano: 24 wrz 2014, 08:14

Andrzej_sl już ok :) :piwa: Się nie obraziłem, może tylko troszkę hmm...zdenerwowałem ;) ale nie aż do tego stopnia, że oczekiwałem przeprosin. To po malutkim :piwa: i do pracy...ups ja już w pracy ;)
Awatar użytkownika
jurek1306
Forumowicz
 
Posty: 169
Rejestracja: 10 lip 2014, 01:18
Motocykl: Benelli BN 251
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 1501844
Wiek: 55

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: beniamin82 dodano: 24 wrz 2014, 08:25

andrzej_sl pisze:Beniamin podaje 9,4, Ty 11 bar. Rozrzut jak w ruskiej katiuszy :D

Sorki za wprowadzenie w błąd, rzeczywiście w złym miejscu odczytałem wartość.
Trochę mylące było bo opis był compression.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6665
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michał_66 dodano: 24 wrz 2014, 08:35

beniamin82 pisze:
andrzej_sl pisze:Beniamin podaje 9,4, Ty 11 bar. Rozrzut jak w ruskiej katiuszy :D

Sorki za wprowadzenie w błąd, rzeczywiście w złym miejscu odczytałem wartość.
Trochę mylące było bo opis był compression.

tak tak bo w manualu tak pisze compression 9,4 : 1 jak się nie doczyta można się pierdolnąć :D
Michał_66
 

Re: Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: andrzej_sl dodano: 24 wrz 2014, 08:44

No to chyba "wyczerpaliśmy" temat :klotnia: :cwaniak:
Teraz poczekamy, aż Piter wyreguluje zawory.
No i teraz pozostaje czekać na ten nieszczęsny czujnik temperatury. Lub podmienić go na próbę z innego moto.
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: jacek.rc dodano: 24 wrz 2014, 10:36

I właśnie przez tą elektronikę ,mojego Keewaj-a na wytrysku :D ,kocham i nienawidzę ,taki emocjonalny związek :swir: .
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2205
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: Romas dodano: 24 wrz 2014, 11:34

andrzej_sl pisze:
Romas pisze: skoro uważasz że nie ma możliwości obliczenia stopnia sprężenia i zmiany jego w dowolnym silniku.


Objętość skokową cylindra wyliczysz znając dane podawane przez producenta pojazdu, czyli skok tłoka i średnicę cylindra. Lub sam to zmierzysz (ale niestety po uprzedniejszym rozebraniu silnika). Ale jak zmierzyć objętość samej komory spalania, skoro ma nieregularny kształt? Chyba, że ściągasz głowicę, odwracasz do góry nogami i zalewasz komorę spalania przy zamkniętych zaworach i wkręconej świecy jakimś płynem ściśle obserwując jego odmierzoną ilość (menzurka) oczywiście nie robiąc błędu pomiarowego.
Więc jakby nie patrzeć bez rozebrania silnika chyba niczego nie wyliczysz.


Parametr stopnia sprężania podaje producent jako konstruktor silnika. Jest to wartość ogólnie dostępna w danych każdego silnika.


Ale ja się z tobą zgadzam, i nigdzie nie napisałem że robi się na zamkniętym silniku jakiś pomiar typu manometrem.
i wszystko jest do zrobienia w warunkach warsztatowych, no moze poza takimi rzeczami jak szlify honowanie czy rozwiercanie cylindrów.
Możesz mi wierzyć że mam troszkę o tym pojęcia, bo na co dzień rzeźbię ;)
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

Re: Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: andrzej_sl dodano: 24 wrz 2014, 11:59

Nie neguję tego, że "rzeźbisz" w mechanice. Każdy średnio techniczny człowiek ma jakieś tam pojęcie o zagadnieniach tego typu.
Czasem jednak udziela się jakaś nerwowość, ponieważ "wszyscy" na ogólnym forum stają się "znafcami", tak jak to ma miejsce na forach np. samochodowych. Byle dorwać się do internetu i pisać co ślina na języ przyniesie, czy ma to jakiś sens, czy nie. I potem wychodzi z tego d.... :mur:
Ogólnie jak w każdej dziedzinie trzeba mieć też trochę pokory do swojej wiedzy i umiejętności. Mnie już trochę "życie zawodowe" doświadczyło :D :D i trzeba patrzeć z dystansem na pewne zagadnienia.
Pozdro :buttrock:
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: andrzej_sl dodano: 24 wrz 2014, 12:05

jacek.rc pisze:I właśnie przez tą elektronikę ,mojego Keewaj-a na wytrysku :D ,kocham i nienawidzę ,taki emocjonalny związek :swir: .


Jak to z elektroniką, jak działa jest wszystko OK. Jak się pieprzy to pozostaje tylko "szklana kula" :pliz: (kurczę, w nocy w tv lecą arkana magii czy coś w ten deseń, może tam trzeba zadać pytanie? Pani chyba spadłaby z krzesła jakby usłyszała o wtryskach Keewaya :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: )

albo pozostaje dobry tok rozumowania w celu zidentyfikowania przyczyny :/ a z tym bywa różnie :(
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: NIKT dodano: 25 wrz 2014, 22:33

I znowu robi się zajebiście :P
Hahahahaha sezon jeszcze w pełni, a tutaj gwarno jak zimą :)

btw. nie jest przypadkiem tak że nagrzany metal zwiększa swoją średnicę, objętość itp.? Podczas regulacji na rozgrzanym będzie zaje**ście ale nie jest tak że jeżeli robimy to na setne mm to gdy silnik ostygnie to luzy zaworowe się zwiększą przez co nastąpi rozszczelnienie i problemy z odpalaniem? Nie dlatego na zimnym jest ok 10 barów a na rozgrzanym ok 11 z racji wpływu temp na metal i zmniejszenie się luzów zaworowych ?

Sam nie wiem ja regulowałem z bratem jak był ciepły w sensie można trzymać ręką i czuje się przyjemne ciepło. Co do próby olejowej to przeważnie jak padaka na maxa czyli jakieś 6 barów i jak wzrośnie do normalnej wartości to wtedy oznaka że czas na remont ?

Nie znam się jestem laikiem i piszę na chłopski rozum bo ze mnie taki mały chłopek roztropek :)
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1556
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Poprzednia

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron