andrzej_sl pisze:Beniamin podaje 9,4, Ty 11 bar. Rozrzut jak w ruskiej katiuszy
beniamin82 pisze:andrzej_sl pisze:Beniamin podaje 9,4, Ty 11 bar. Rozrzut jak w ruskiej katiuszy
Sorki za wprowadzenie w błąd, rzeczywiście w złym miejscu odczytałem wartość.
Trochę mylące było bo opis był compression.
andrzej_sl pisze:Romas pisze: skoro uważasz że nie ma możliwości obliczenia stopnia sprężenia i zmiany jego w dowolnym silniku.
Objętość skokową cylindra wyliczysz znając dane podawane przez producenta pojazdu, czyli skok tłoka i średnicę cylindra. Lub sam to zmierzysz (ale niestety po uprzedniejszym rozebraniu silnika). Ale jak zmierzyć objętość samej komory spalania, skoro ma nieregularny kształt? Chyba, że ściągasz głowicę, odwracasz do góry nogami i zalewasz komorę spalania przy zamkniętych zaworach i wkręconej świecy jakimś płynem ściśle obserwując jego odmierzoną ilość (menzurka) oczywiście nie robiąc błędu pomiarowego.
Więc jakby nie patrzeć bez rozebrania silnika chyba niczego nie wyliczysz.
Parametr stopnia sprężania podaje producent jako konstruktor silnika. Jest to wartość ogólnie dostępna w danych każdego silnika.
jacek.rc pisze:I właśnie przez tą elektronikę ,mojego Keewaj-a na wytrysku ,kocham i nienawidzę ,taki emocjonalny związek .
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość