close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Pomiar ciśnienia sprężania

Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: andrzej_sl dodano: 23 wrz 2014, 19:35

Piter pisze:Właśnie tych dwóch rzeczy nie wiedziałem tzn. że na zimnym silniku i przy otwartej przepustnicy.
Ja zrobilem na gorącym i na biegu jałowym.


Znaczy na pracującym silniku? Szacun :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

A tak poważnie tak jak pisałem wyżej - ciepły silnik i gaz na max.

Bez pomocy drugiej osoby to nie dasz rady :cwaniak: :pliz:
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michał_66 dodano: 23 wrz 2014, 19:35

andrzej_sl pisze:I pamiętaj. Próbę ciśnienia sprężania robimy na gorącym silniku przy maksymalnie otwartej przepustnicy.

no właśnie miałem pisać że w manualu jest napisane aby silnik był zagrzany
Michał_66
 

Re: Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: andrzej_sl dodano: 23 wrz 2014, 19:40

No i ważna sprawa. Manometr. Nie może być z koziej d....., bo będzie "oszukiwał" :lanie: .
Nie musi być z górnej półki, ale ja już miałem takie, które w samochodzie benzynowym pokazywały po 16 bar. :oops:
To też weź pod uwagę przy interpretacji wyników.
Najlepszy przykład to manometry przy pistoletach do pompowania kół na stacjach benzynowych. Co jeden to inny wynik _boisie
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Romas dodano: 23 wrz 2014, 20:18

pomiar powinien być robiony na rozgrzanym silniku do temperatury pracy ok 80-90*C maksymalnie otwartej przepustnicy, wykręconych wszystkich świecach i na odpiętych wtryskach tudzież dopływie paliwa do gaźnika i wypalonego paliwa z niego.
Arcon pisze:Romas, nie mam nic do Ciebie, ale pierdolisz jak potłuczony :D

Arcon nie mam nic do Ciebie ale jak widać o mechanice masz tyle pojęcia co ja o lataniu helikopterem :mrgreen:
czy ja gdzieś napisałem że jest mierzone jakimś manometrem czy coś w tym stylu? jest wartość stopnia sprężenia którą da się obliczyć i nie ma czegoś takiego jak też kolega napisał że jest wartością nie zmienną bo to jest bzdura, zwłaszcza że sam nie jednokrotnie to zmieniałem i nie koniecznie trzeba ingerować w głowice.
Więc Arcon jak nie masz o czymś pojęcia i nie wiesz kto i czym się zajmuje to nie zabieraj głosu i nie pitol głupot. ;)
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

Re: Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: Arcon dodano: 23 wrz 2014, 20:24

Spoko, nie mam zamiaru prowadzić bezsensownych dyskusji. Myślę, że i tak już każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie o silnikach, wyrobił sobie zdanie na Twój temat :D
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: wydech dodano: 23 wrz 2014, 21:04

Stopień sprężania
Wielkość geometryczna, będąca stosunkiem objętości cylindra silnika w momencie, gdy tłok znajduje się w górnym martwym położeniu (GMP) do objętości cylindra silnika w momencie, gdy tłok znajduje się w dolnym martwym położeniu (DMP). Z punktu widzenia faz pracy silnika jest stosunek objętości roboczej cylindra na końcu suwu ssania do objętości roboczej cylindra na końcu suwu sprężania. Stopień sprężania i ciśnienie sprężania często błędnie traktowane są jako pojęcia analogiczne (tymczasem stopień sprężania to wartość niezmienna dla danego silnika, podczas gdy ciśnienie sprężania zmienia się wraz ze zmianą warunków pracy jednostki napędowej). Stopień sprężania silnika decyduje o sprawności energetycznej silnika - im większy stopień sprężania, tym wyższa wydajność energetyczna silnika. W przypadku silników o zapłonie iskrowym (benzynowych) stopień sprężania waha się w przedziale 7.5 - 13 (8.0 - 10 w przypadku silników z doładowaniem). Dla silników o zapłonie samoczynnym (wysokoprężnych) stopień sprężania waha się już w przedziale 9 - 11.
Awatar użytkownika
wydech
Klubowicz
 
Posty: 1225
Rejestracja: 14 lis 2012, 20:09
Lokalizacja: okolice Torunia
Motocykl: TS 350+GSF 600
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: Romas dodano: 23 wrz 2014, 22:06

Arcon pisze:Spoko, nie mam zamiaru prowadzić bezsensownych dyskusji. Myślę, że i tak już każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie o silnikach, wyrobił sobie zdanie na Twój temat :D

No to słucham panie mechaniku co takiego źle napisałem, jak chcesz to możemy podyskutować bo raczej o mechanice Ty nie masz pojęcia, skoro uważasz że nie ma możliwości obliczenia stopnia sprężenia i zmiany jego w dowolnym silniku.
gdybyś miał chociaż w 50% takie pojęcie jakie ja mam to byś takich bzdur nie wypisywał. to że jesteś adminem nie oznacza że jesteś wszechwiedzący a w oczy kole jak Ci ktoś błędy i niewiedzę wytyka co? :cwaniak:
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: andrzej_sl dodano: 23 wrz 2014, 23:14

Romas pisze: jak też kolega napisał że jest wartością nie zmienną bo to jest bzdura, zwłaszcza że sam nie jednokrotnie to zmieniałem i nie koniecznie trzeba ingerować w głowice.


Oj kolego, a czym zmieniasz wobec tego objętość cylindra i objętość komory spalania?

Wg mnie możesz tylko tak :
1) Powiększać lub zmniejszać średnicę cylindra (nie myślę tu m.in. o szlifie)
2) Zmienić skok tłoka
3) Zmienić kształt komory spalania, a tym samym zmienić jej objętość

Czym to niby chcesz zrobić w warunkach warsztatowych?

Oczywiście da się to zrobić, jak po prostu wykonasz "nowy" silnik na bazie tego co masz, czyli inne korbowody, tłoki, tuleje cylindrowe, ale nie o tym mówimy.
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Pomiar ciśnienia sprężania

Postautor: andrzej_sl dodano: 23 wrz 2014, 23:35

Romas pisze: skoro uważasz że nie ma możliwości obliczenia stopnia sprężenia i zmiany jego w dowolnym silniku.


Objętość skokową cylindra wyliczysz znając dane podawane przez producenta pojazdu, czyli skok tłoka i średnicę cylindra. Lub sam to zmierzysz (ale niestety po uprzedniejszym rozebraniu silnika). Ale jak zmierzyć objętość samej komory spalania, skoro ma nieregularny kształt? Chyba, że ściągasz głowicę, odwracasz do góry nogami i zalewasz komorę spalania przy zamkniętych zaworach i wkręconej świecy jakimś płynem ściśle obserwując jego odmierzoną ilość (menzurka) oczywiście nie robiąc błędu pomiarowego.
Więc jakby nie patrzeć bez rozebrania silnika chyba niczego nie wyliczysz.


Parametr stopnia sprężania podaje producent jako konstruktor silnika. Jest to wartość ogólnie dostępna w danych każdego silnika.
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: andrzej_sl dodano: 23 wrz 2014, 23:58

jurek1306 pisze:
andrzej_sl pisze:
jurek1306 pisze:Mocna słowa ze strony admina :) a w wikipedii napisali tak:

Stopień sprężania (dla silników tłokowych) - stosunek przestrzeni nad tłokiem w końcowej fazie ssania do przestrzeni nad tłokiem w końcowej fazie sprężania. Stopień sprężania obliczamy ze wzoru:
E = \frac{V_c}{V_k}
gdzie Vc to objętość nad tłokiem po suwie ssania, a Vk to objętość nad tłokiem po suwie sprężania.

Z tego wniosek, że jednak jest to mierzalne.


Mierzalne jako parametr geometryczny (konkretnie bryła geometryczna), ale nie jako parametr eksploatacyjny typu ciśnienie sprężania wyrażane np. w barach, a do tego przecież dążycie znaffcy ;p (bez obrazy, ale internet daje nieograniczone możliwości wypowiedzi także "lajkonikom", którzy nie rozróżniają pojęć :nuda: ). Nie chodzi o wywyższanie się w ramach posiadanej wiedzy, ale od dwudziestu lat pracy zawodowej w branży motoryzacyjnej mam do czynienia z myleniem pojęć typu stopień sprężania a ciśnienie sprężania, nawet przez mechaników.

Jeżeli ktokolwiek znajdzie w jakich jednostkach "mierzy się" stopień sprężania silnika spalinowego to chylę czoła i............idę na emeryturę, :cwaniak: :wrr:


Andrzej_sl pokaż mi proszę gdzie napisałem, że jest to mierzone w jakichkolwiek jednostkach ciśnienia czy innych. To co skopiowałem z Wikipedii pokazuje tylko, że jest to do zmierzenia (w ogóle). To, że ktoś czasem coś skopiuje z netu nie oznacza, że jest -jak to ty nazwałeś-lajkonikiem. Jeśli kogoś nie znasz to go nie oceniaj. A z ciśnieniami i objętościami mam do czynienia od ponad 25 lat więc wiem z czym się to je.
Sorry, że jeszcze pociągnąłem ten wątek ale musiałam odpisać :)


Jeszcze raz sorki, że "zjeb..." Ciebie przy okazji jak burą sukę. :piwa: Personalnie nie było to pod Twoim adresem, tylko do co poniektórych osób.
Ale sam widzisz, że wyliczysz to znając podane pojemności. OK. Ale postawię przed Tobą silnik i już niczego nie wyliczysz, ponieważ nie znasz tych objętości. O to chodziło.
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość