close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

wiosenne przygotowania do sezonu

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: torunskipiernik dodano: 09 mar 2009, 12:57

Chłopaki co oprócz regulacji zaworów i wymiany oleju i filtra trzeba zrobić w motorze w ramach przygotowania do sezonu żeby w miarę bezsteresowo jeździć. W sobotę sprawdziłem luz zaworów (bo coś za bardzo klepał zaworami po przeglądzie przy przebiegu 500km) no i wyszło że ssące były ok wydechowy jeden też a drugi (ten od tylnego cylindra) miał 0,35mm prawdopodobnie nawet dekla nie odkręcili na przeglądzie gwarancyjnym (przecież do tylnego cylindra jest słaby dostęp wiec po co sie męczyć?). W każdym razie na deklu od zaworu wydechowego tylnego cylindra nie było śladów odkręcania. Teraz ma 530 km wiec samorzutnie to nie mogło się za bardzo zmienić więc to ewidentna niedoróbka serisu.
Łańcuch mam nasmarowany i wyregulowany przez serwis (to widać wiec się przyłożyli :) )
Filtr powietra jest ok nawet śladu kurzu na gąbce (jest gąbkowy a nie papierowy stożek jak u piernikusa)
Założone nowe świece.
PS wczoraj już się trochę przejechałem u nas po wsi poza oponami, które są ekstremalnie śliskie na wiosennym błocku o nawet było fajnie! :chopper:
torunskipiernik
 

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: Grzeno dodano: 16 mar 2009, 22:53

Ponieważ i tak to kiedyś musiało przyjść :
sorry za jakość zdjęć ale telefon mi się przestawił na 320x240

Zmiana łańcucha na X-ring did 520 -118 ogniw .

najpierw demontaż koła
Obrazek

warto zobaczyć śrubę od naciągu bo może trochę zajść rudym- przeczyścić i nasmarować jakimś smarem
Obrazek

pod deklem zębatki przód (16 zębów) zbiera się syf od smarowania łańcucha jak i błoto warto przemyć - na focie jeszcze stary łańcuch
ObrazekObrazek

przemycie zębatki tylnej ( 45 zębów) i koła
ObrazekObrazek

widok na nowy łańcuch
Obrazek

łańcuch początkowo tak sztywny że może śmigać bez jednego ogniwa :D
Obrazek

Dla porównania to stary łańcuch po przebiegu 8500 km wyciągnął się o dlugość jednego ogniwa z porównaniem do nowego.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2009, 19:19 przez Grzeno, łącznie zmieniany 1 raz
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1463
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: kubus1827522 dodano: 16 mar 2009, 23:56

Super dokumentacj całej wymiany!!
przyda mi sie na pewno bo moj moto ma juz cztery latka i wypadaloby wymienic mu lancuszek - troszke sie naciagnal!

Niestety nie wiem co bylo w nim dotychczas robione. poprzedni wlasciciel nic mi nie przekazal!! :( :kicha:
Wiec tak na wszelki wypadek zaplanowalem wymienic olej i plyn hamulcowy przy najblizszym cieplejszym dzionku!! Planuje rowniez zawiesc moto do serwisu na czyszczenie i regulacje gaznikow!!
Czy o cos jeszcze powinienem zadbac?? poza benzynka :))

pozdro :buttrock:
kubus1827522
 

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: tessciowa dodano: 17 mar 2009, 00:13

Grzeno a nie wymieniasz zembateg przy zmianie lancucha??
Ja w ramach "przygotowania" do sezonu wymieniam rowniez lozyska w kolach, bez wzgledu na to czy sa ok czy nie.
tessciowa
 

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: Grzeno dodano: 17 mar 2009, 01:40

Jasne że można wymienić zębatki jak i łożyska. Dlatego między innymi sprawdzałem stan zębatek i łożysk.
I muszę powiedzieć że stan zużycia jest zerowy, naprawdę przyłożyli się do zrobienia tego cruisera , toć to szok.
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1463
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: Luca dodano: 17 mar 2009, 10:02

Grzeno a czym smarowałeś łańcuch przez cały okres eksploatacji?
Rozmiar łańcucha w Cruiserze masz 420 czy 520?
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: cruenzo dodano: 15 wrz 2010, 22:28

odgrzeję nieco kotleta i zadam kilka pytań:
pierwsze do Grzena: czy u ciebie łańcuch też "ociera" się o taki gumowy element umieszczony w górnej części ramy, tuż przed wejściem łańcucha pod osłonę przedniej zębatki (to się nazywa karter?)
pytanie drugie do wszystkich: Czy osłonę przedniej zębatki warto zdjąć przy samej czynności czyszczenia/smarowania i naciągania łańcucha?
pytanie trzecie, może banalne: co robimy najpierw (po czyszczeniu ) naciągamy i smarujemy czy na odwrót? a może to nie ma znaczenia?
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: Grzeno dodano: 15 wrz 2010, 23:15

Czy ociera ja już go prawie nie mam tak zwanego ,ślizgacza,
Zawsze warto coś zrobić
Nie ma znacznia
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1463
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: cruenzo dodano: 15 wrz 2010, 23:24

dzięki za szybką odpowiedź....czy jak się ten ślizgacz kończy, to się go jakoś wymienia? Szkoda, by łańcuch szlifował ramę
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: Dobry dodano: 16 wrz 2010, 09:19

cruenzo pisze:czy jak się ten ślizgacz kończy, to się go jakoś wymienia? Szkoda, by łańcuch szlifował ramę

Pewnie że się go wymienia do rometa V-ki koszt to 7 zł tylko wymiana uciążliwa bo musisz zdjąć wahacz
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Następna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość