close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Diabilini (X-moto) XB-31

Diabilini (X-moto) XB-31

Postautor: abu dodano: 29 sty 2011, 16:33

Jako że użytkuję ten motorek już pół roku i dziś rozpocząłem sezon (po dwóch miesiącach przestoju) to trochę informacji o motorku:


Motocykl Cross XB-31 250CC
Dane techniczne:
Silnik: 4-suwowy, chłodzony powietrzem, 167 FMM
Pojemność: 250cc
Max. moc: 11,5 kW / 6500 obr/min
Start: Starter nożny i elektryczny
Max. prędkość: 90 km/h
Zapłon: CDI
Rodzaj napędu: łańcuch
Kolor: czarny, zielony, niebieski, pomarańczowy
Tylni amortyzator: regulowany tłumik ciśnienia gazu
Waga: 104 kg
Pojemność baku: 3.4 litra
Zużycie: ok. 4L / 100km
Wysokość siodełka: 95 cm
Wymiary motoru: 211x84x116 cm
Hamulce:
Przód: tarcza
Tył: tarcza
Opony:
Przód: 80/100-21”
Tył: 100/90-18” (w moim 110/100-18")
Zawieszenie:
Przód: Upside down (regulacja twardości)
Tył: Olejowy (pełna regulacja twardości)

Obrazek

Motor bez homologacji do jazdy po torze (lub drogach niepublicznych) z wskazaniem na enduro, raczej nie do wielkich skoków.
Mocną stroną jest silnik, dostępność części (strona importera http://www.diabolini.pl) ale przede wszystkim cena zakupu nowego i używanych.
Słabą stroną SERWIS (czyli norma), słaba jakość gum i niemożliwość wydobycia od importera jakichkolwiek danych serwisowych (importer odsyła do swojego "serwisu", który bardzo dobrze zna się na tym jak zakatować motor i go sprzedać).
Awatar użytkownika
abu
Sympatyk
 
Posty: 507
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:48
Lokalizacja: Orzysz
Motocykl: HONDA CRF 250L
Wiek: 55

Diabilini (X-moto) XB-31

Postautor: Luca dodano: 31 sty 2011, 10:38

Ale ogólnie z motorka jesteś zadowolony ?
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Diabilini (X-moto) XB-31

Postautor: abu dodano: 31 sty 2011, 11:39

Motorek super, choć na drogi nie wyjeżdżam (poza sprawdzeniem prędkości - około 95km/h), konstrukcja motoru bardzo prosta, prawie wszystkie części jak nie kupisz to kowal wyklepie.
Przez ten motor bardziej polubiłem bezdroża i skłaniam się do kupna jakiegoś enduro, ale to plany na daleką przyszłość.

PS. Jakby ktoś znalazł wiadomości o silniku 167 FMM to byłbym wdzięczny.
Awatar użytkownika
abu
Sympatyk
 
Posty: 507
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:48
Lokalizacja: Orzysz
Motocykl: HONDA CRF 250L
Wiek: 55

Diabilini (X-moto) XB-31

Postautor: Luca dodano: 01 lut 2011, 10:41

abu pisze:Przez ten motor bardziej polubiłem bezdroża i skłaniam się do kupna jakiegoś enduro, ale to plany na daleką przyszłość.

Najlepsze coś co pojedzie wszędzie i po asfalcie też :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Diabilini (X-moto) XB-31

Postautor: abu dodano: 02 lut 2011, 22:48

Parę zdjęć z wymiany pierścieni.

Obrazek
Sama rama.
Obrazek
Silnik.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Silnik prawie jak mój, tylko trochę mniejsza pojemność.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 12:34 przez abu, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
abu
Sympatyk
 
Posty: 507
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:48
Lokalizacja: Orzysz
Motocykl: HONDA CRF 250L
Wiek: 55

Diabilini (X-moto) XB-31

Postautor: mike_russ dodano: 02 lut 2011, 23:16

Raczej prawie jak mój. Toż to Honda CG 125 :))
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Diabilini (X-moto) XB-31

Postautor: abu dodano: 02 lut 2011, 23:25

Dlatego prawie robi dużą różnicę.
Awatar użytkownika
abu
Sympatyk
 
Posty: 507
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:48
Lokalizacja: Orzysz
Motocykl: HONDA CRF 250L
Wiek: 55

Diabilini (X-moto) XB-31

Postautor: Deamiens dodano: 03 lut 2011, 08:21

Abu, a swoją drogą co sądzisz o zabawkach 125ccm chodzących na alledrogo po ok. 1500? Ja od dłuższego czasu planuję kupić sobie jakieś małe coś w teren, ale skutecznie powstrzymuje mnie brak haka w samochodzie...
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Diabilini (X-moto) XB-31

Postautor: abu dodano: 05 lut 2011, 00:47

Nowa 125 w czterosuwie kosztuje około 2500 zł i ma 9KM, więc podejrzewam że szybko brakowało by mocy w terenie. Bardziej sugerowałbym 250ccm na kołach 18 i 21 cali, i jeżeli używaną to od kogoś kto nie zrobi Cię w konia i nie będzie wciskał ciemnoty (na allegro widziałem ogłoszenie że gość w takim jak mój wymienił łańcuszek rozrządu, tylko nie wiem gdzie on jest w tym silniku, bo ja widziałem tylko popychacze). Poza tym jest to prosta konstrukcja i nawet nie mechanik da sobie radę z naprawami. Większość oczywiście będzie namawiać do kupna używanej Japonii, ale za tą cenę wolał bym nowego chińczyka.

PS. W Lublinie jest fajny klub EkoKlinkier (na youtubie jest parę Ich filmików) więc na pewno blisko jest tor do jazdy i można się dogadać co do transportu motoru.

PS2. I pamiętaj licząc wydatki, że do jazdy w terenie potrzebne są lepsze zabezpieczenie: kask, gogle, rękawiczki, ochraniacze na kolana, zbroja i porządne buty, a i tak kontuzje to codzienność.
Awatar użytkownika
abu
Sympatyk
 
Posty: 507
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:48
Lokalizacja: Orzysz
Motocykl: HONDA CRF 250L
Wiek: 55

Diabilini (X-moto) XB-31

Postautor: Deamiens dodano: 05 lut 2011, 08:43

Dzięki za sugestie. No w Lublinie mamy tor enduro, nawet mistrzostwa Polski były rozgrywane jeszcze z 3 lata temu (górki czechowskie, gdyby ktoś chciał znaleźć na YT). A co do wydatków, to najbardziej boli mnie hak+przyczepka. Chyba żeby się z kimś dogadać w kwestii transportu jak piszesz :). Pomyślę, pomyśle, chociaż pewnie jeszcze trochę czasu minie.

edit:// Właśnie sprawdziłem, że ten "EkoKlinkier" to stary KM Cross Lublin, pewnie jakiegoś sponsora dostali i się przechrzcili :)
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Następna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron