close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Zipp Pro 50 -przeróbka cylindra z 50 na 80

Zipp Pro 50 -przeróbka cylindra z 50 na 80

Postautor: iceman039 dodano: 06 maja 2012, 09:17

Witam potrzebował bym małej podpowiedzi a raczej rady, DJZIELAKQ211 chce zmienić cylinder z 50cm na 80cm i zastanawiamy się czy wał wytrzyma? Oraz czy będzie można zostawić gaźnik od 50cm zwiększając dawkę paliwa, a i co sądzicie o wstawieniu filtra stożkowego?? Oto linki do 2 zestawów nad którymi się zastanawiamy http://moto.allegro.pl/cylinder-glowica ... 81326.html http://moto.allegro.pl/cylinder-glowica ... 49220.html
Awatar użytkownika
iceman039
Forumowicz
 
Posty: 167
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:05
Motocykl: na razie bez dwoch kółek...
Tel. kom.: 510987477
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Zipp Pro 50 -przeróbka cylindra z 50 na 80

Postautor: Deamiens dodano: 06 maja 2012, 10:22

Z tego co się orientuję 80ccm to troszkę naciągane, nie wiem dokładnie jaki tam jest skok tłoka, ale 80ccm nie wyjdzie. Wał wytrzymać wytrzyma, ale po tej zmianie nie oczekuj "urwania dupy" - będzie troszkę lepiej. Gaźnik można zostawić (tylko nie wiem, po co zwiększać dawkę paliwa jeśli jest optymalna), jednak możliwe, że górne obroty trochę się utną - przy seryjnym gaźniku 110ccm w tym silniku osiąga max 8k rpm, żeby wyciągnąć więcej trzeba mieć gaźnik o większym przelocie.Filtr stożkowy jest fajny, ładnie buczy, czasem strzeli etc, ale jeśli założysz go bezpośrednio na gaźnik, po pierwszej mżawce (nie mówiąc o deszczu) zamoknie i tyle będzie.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1309
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Zipp Pro 50 -przeróbka cylindra z 50 na 80

Postautor: iceman039 dodano: 06 maja 2012, 10:41

Deamiens pisze:Z tego co się orientuję 80ccm to troszkę naciągane, nie wiem dokładnie jaki tam jest skok tłoka, ale 80ccm nie wyjdzie.

Co masz na myśli mówiąc,że nie wyjdzie?Nie chodzi nam o jakieś kosmiczne osiągi,tylko lekkie poprawienie mocy i zwiekszenie prędkości przelotowej.Ja podróżuje moim sprzętem,a Młody chciałby troszkę lepiej za mną nadążać.Niestety nie ma jeszcze prawa jazdy i dlatego kombinujemy w ten sposób :))
Awatar użytkownika
iceman039
Forumowicz
 
Posty: 167
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:05
Motocykl: na razie bez dwoch kółek...
Tel. kom.: 510987477
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Zipp Pro 50 -przeróbka cylindra z 50 na 80

Postautor: Deamiens dodano: 06 maja 2012, 11:05

Chodziło mi jedynie o to, że pojemność skokowa będzie niższa niż 80ccm przy średnicy cylindra 47mm. A jak już kombinować, to może lepiej tak? viewtopic.php?p=61635#p61635 Zresztą, temat tego silnika (139fmb) był już kilkukrotnie poruszany na forum, nawet w temacie założonym przez Ciebie viewtopic.php?p=57301#p57301.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1309
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Zipp Pro 50 -przeróbka cylindra z 50 na 80

Postautor: iceman039 dodano: 06 maja 2012, 11:20

Tak pamiętam kolego ten temat.PO Twoich sugestiach dochodzę do wniosku,że jednak wymiana silnika będzie korzystniejszym rozwiązaniem. :))
Awatar użytkownika
iceman039
Forumowicz
 
Posty: 167
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:05
Motocykl: na razie bez dwoch kółek...
Tel. kom.: 510987477
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Zipp Pro 50 -przeróbka cylindra z 50 na 80

Postautor: matrix dodano: 06 maja 2012, 18:19

Witam. Posiadam taki sam silnik w Kingway GW. 2 lata temu zmieniłem cylinder na taki jak podałeś i nie jest to pojemność 80cc tylko 72cc. Nie ma żadnych problemów z założeniem tego zestawu, wszystko wchodzi bez przeróbek, wał wytrzymuje. Gaźnik jaki polecam to 22mm (sam taki mam), na tym gaźniku + stożek + pusty wydech i zębatka 16z z przodu, motocykl bardzo ładnie ciągnie. Według mnie opłaca się zakładać taki zestaw gdyż jest to niezbyt duży wydatek. Myślę że wszystkie wątpliwości zostały rozwiane :)

P.s Moje osiągi to 95km/h z górki (jednorazowy wyczyn), na prostej (80km/h), generalnie prędkość 70km/h jest bezproblemowa na prostej, chyba że mocno wieje i jedziemy w stronę wiatru :)
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Zipp Pro 50 -przeróbka cylindra z 50 na 80

Postautor: Deamiens dodano: 06 maja 2012, 19:07

Osiągi licznikowe czy wg. GPS?
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1309
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Zipp Pro 50 -przeróbka cylindra z 50 na 80

Postautor: DJZIELAKQ211 dodano: 06 maja 2012, 19:12

Cześć wszystkim :P jeny jedni mowią tak, inni inaczej.... wstawie chyba silnik 110 i bedzie najlepiej, bo jak mam kupic czesci dac kase za wymiane, to wole silnik kupic i powinno być ok :P więc wakacje nad morzem raczej będą :_hura"
:D
Awatar użytkownika
DJZIELAKQ211
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 26 lut 2012, 14:47
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Motocykl: ZIPP PRO 5O
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Zipp Pro 50 -przeróbka cylindra z 50 na 80

Postautor: jarb dodano: 06 maja 2012, 19:23

DJZIELAKQ211 pisze:Cześć wszystkim :P jeny jedni mowią tak, inni inaczej.... wstawie chyba silnik 110 i bedzie najlepiej, bo jak mam kupic czesci dac kase za wymiane, to wole silnik kupic i powinno być ok :P więc wakacje nad morzem raczej będą :_hura"
:D

Bez urazy kolego, ale czy zamiast kombinować nie lepiej uzbierać trochę więcej kasy, zrobić prawko i na jesień kupić cosik mocniejszego ;)
Jarek
Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
Awatar użytkownika
jarb
Sympatyk
 
Posty: 1394
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo
Motocykl: Aktualnie rower
Tel. kom.: 883764001
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Zipp Pro 50 -przeróbka cylindra z 50 na 80

Postautor: iceman039 dodano: 06 maja 2012, 19:33

Można i tak jak napisał kolega jarb,ale trzeba się liczyć z wydatkiem kilku tysięcy.Nie zawsze każdego na to stać.W przypadku wymiany silnika jest to wydatek rzędu 1 tyś.zł.Na pewno łatwiej jest taką kwotę znaleźć.Tym bardziej,gdy ma się praktycznie nowe moto.
Awatar użytkownika
iceman039
Forumowicz
 
Posty: 167
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:05
Motocykl: na razie bez dwoch kółek...
Tel. kom.: 510987477
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Następna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości