selmen pisze: Oni szkodzą chińskim motocyklom, które naprawdę złe nie są. Kilka niezłych modeli już w Polsce w ten sposób wykończono.
A mnie boli tym bardziej że czytam te Chińskie strony i tam jest bardzo fajny potencjał. Coś niecoś wam podrzucam...a jest tego sporo więcej, ale chyba nie ma już i u nas większego zainteresowania. Kiedyś 650 chińska byłaby tematem długich rozmów i stwierdzeń "gdyby była w Polsce dostępna to bym kupił po 250 tce".
Teraz rzeczywistość naszych importerów przelała szalę goryczy. Jako KCM chcieliśmy przecież im pomagać w badaniu rynku, w rozwoju, w dbaniu o klienta, ale to ich nie interesuje. Tu klient jest tylko elementem równania, wynikiem są tabelki excela oglądane przez prezesów...
No chyba że wzorują się na nadetej do granic niemożliwości Hondzie:Chcesz podzielić się pomysłem z firmą Honda? Zanim to zrobisz, zapoznaj się z tą sekcją.
Cieszy nas fakt, że świat jest pełen dociekliwych ludzi, którym nieustannie przychodzą do głowy pomysły.
Na nasze szczęście część nich to pracownicy firmy Honda.
Jeśli masz pomysł, którym chcesz się z nami podzielić, jesteśmy pod wrażeniem. Szanujemy Twoją pasję.
Przeznaczamy jednak pokaźne środki na badania i rozwój, a z naszych doświadczeń w tym zakresie wynika,
że większość nadsyłanych do nas pomysłów jest w części lub całkowicie zbieżna z projektami już powstałymi lub opracowywanymi przez firmę Honda.
Z tego względu firma Honda kieruje się zasadą nieprzyjmowania pomysłów lub sugestii pochodzących z zewnątrz. Zasada ta obowiązuje na całym świecie.
Krótko, w dupie mamy jaki masz pomysł, my wiemy lepiej...
http://www.honda.pl/cars/useful-links/t ... ons.html#1Keewaya położył chiński prezes podobno nieprzemyślanymi decyzjami, a i rynek mógł być chwilowo trudny.
Romet szybko kupił bankrutującego Keewaya, żeby nie mieć konkurencji i sprzedaje kilka modeli żeby mu QJ group nie wymówiło umowy.
Każdy inny który przejąłby ten biznes rozbujałby keewaya tak że Romet i Junak mogliby podwoje zamykać.
W cenie tanich Rometów można kupić w Czechach dużo lepsze Keewaye.
Ale z całą resztą się zgadzam, niestety.
Widzisz bardzo konsekwentnie działa Lexmoto w UK, czy choćby WK bikes, którzy puszczaja CF 650 na wyspie MAN co roku, w przyszłym roku będą dwa motocykle.
Ja już kiedyś pisałem że gdyby sięgnąć po te wszystkie wyprawy które ludzi w Chinach opisują na tych właśnie sprzętach można by spokojnie sprzedaż podciągnąć.
Oczywiście pod warunkiem że debilne serwisy zostaną tylko punktami sprzedaży. Po co im 200 nic nie wartych serwisów?
Niech zrobią z 50 solidnych, no ale to jest inwestycja...
Z ust importerów tylko słychać, jaki to jest trudny biznes, a udzielanie się na forach uważają za powodujące więcej problemów niż pisanie z klientami.
Bardzo podoba mi się barton pod tym względem, czytają komenty pod stronami o motocyklach bartona, a w spornych "serwisowych" sprawach od razu interweniują, odpisują czasem z opóźnieniem ale jednak są. To samo robi Wojtek z Polkomu (Heist, Benda import USA itd). Jemu naprawdę zależy, choć cen tanich nie ma...
A dwójka największych graczy śpi. Ja mam tylko nadzieję że Chińczycy wreszcie przestaną polegać na importerach i sami wejdą do Europy. Zongshen zapowiada wprowadzenie marki Cyclone, podobno na targach w Milanie będą szczegóły...byle się nie spiknęli z Rometem bo położą kolejną dobra markę w Polsce...
Sorki, ale bardzo emocjonalnie podchodzę do tego wszystkiego, wkurza mnie że nie można w Polsce kupić chińczyka i mieć serwis na poziomie. USA potrafi, potrafi Ukraina, potrafi Biłoruś, Wielka Brytana, potrafią Chiny....i zacytuję Macia56 tym razem "To takie Polskie"
On akurat mógł kupić 650Tr w bardzo przystępnej cenie, nie zdecydował się.