Temat dla potomnych, czyli tych którzy chcą kupić swojemu dziecku takiego sprzęta.
Posiadam w stajni taką bestie od dwóch sezonów. Ujeżdżana jest przez moich dwóch synów od wieku 4 - 6 a teraz już mają po 5 - 7 lat.
Od razu po zakupie należy zmienić ten gówniany filtr stożkowy na albo gąbkowy albo na taki - https://motor-x.pl/wklad-filtra-powietr ... ike,p.html
Dlaczego tak? Ponieważ filtr znajduje się za tylnym kołem i wali na niego cały syf z drogi. Przepuszcza niemiłosiernie brud. Po pierwszym sezonie już porysowana była gładź cylindra. Trochę osłab więc zrobiłem remont. Teraz przejdźmy do filtra tego prostokątnego od kosiarki. On tez przepuszcza syf ale już w mniejszym stopniu jeśli poupycha się go na około gąbką (ja użyłem takiej zwykłej gąbki do mycia hehehe), oraz przed tą wewnętrzną okrągłą gąbeczką filtra z dużym oczkiem wytniemy sobie kółeczko z takiej jakby fizeliny, co robi się filtry do okapów kuchennych hehehe arkusik takiej fizeliny kosztyje jakieś 12zł. Czyli w ciul tych filtrów można z tego wyciąć.
Teraz tak. Jeśli zdejmiecie cylinder (który jest jednocześnie zintegrowany z głowicą) i sworzeń tłoka jest 8mm, to od razu kupujcie wał na sworzeń korby 10mm. Czemu tak? Bo prawie wszystkie części na allegroszy są na sworzeń 10mm. Taka przeróbka też umożliwia dostęp do pełnego wachlarza części tuningowych. Co i ja poczyniłem zakładając cylinder 60ccm
Oryginalna świeca jest do luftu. Od razu to trzeba wypierdzielić i założyć coś markowego. To jest jakaś standardowa świeca od kosy spalinowej czy kosiarki. 12 ziko kosztuje i nie będziecie się wkurzać.
Na razie tyle z uwag. Nic się z tym nie dzieje więcej. Jak coś to będę tu uzupełniać temat. Ogólnie maszyna dobra.