close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Wypadek pod Bydgoszczą oraz inne z kraju.

Porady doświadczonych dla początkujących
(jak jeździć, jak hamować, jak upadać, jak jeździć w grupie)
moderatorzy: Wojtas

Wypadek pod Bydgoszczą oraz inne z kraju.

Postautor: Lepes dodano: 29 lip 2012, 11:56

Na kursie kładli mi do głowy, że prawa strona jest moja, że nie mam jechać środkiem - bo garby od kolein, na których można stracić panowanie nad moto -, a już w ogóle lewą stroną pasa, bo zahaczę lusterko puszki i będzie bam. Jak zasugerowałem delikatnie, że to może zachęcić do próby "zmieszczenia" się puszki na moim pasie, to instruktor tylko się zaśmiał (a motocyklista). Tuż przed egzaminem powiedział, że co innego egzamin, a co innego jazda... I weź tu takiego nie kopnij.

Ja jeżdżę środkiem pasa lub - jak Mike - na 1/3 szerokości. Ale przyznam, że nie tylko puszki mi w głowie, ale również dziury (których na prawej stronie pasa pełno pełno), piach (który zalega na prawej stronie), żwir i inne ustrojstwa, a także ze względu na to, że "dziwnym trafem", na prawej stronie jest skos...
Awatar użytkownika
Lepes
Forumowicz
 
Posty: 228
Rejestracja: 26 wrz 2011, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Honlei (Roadstar) LF250
Tel. kom.: 505899495
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Wypadek pod Bydgoszczą oraz inne z kraju.

Postautor: mike_russ dodano: 29 lip 2012, 12:42

Ale przyznam, że nie tylko puszki mi w głowie, ale również dziury (których na prawej stronie pasa pełno pełno), piach (który zalega na prawej stronie), żwir i inne ustrojstwa, a także ze względu na to, że "dziwnym trafem", na prawej stronie jest skos...

...i do tego studzienki deszczowe których kratki są zawsze śliskie, często zapadnięte, a bywa o zgrozo , że kratek nie ma wcale :!: bo ukradli i tyko dziura straszy...

Na szczęście ostatnio pojawiają się studzienki typu "amerykańskiego" które nie mają kratki w jezdni, tylko są wbudowane w krawężnik. Dużo bezpieczniejsze są.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 41

Wypadek pod Bydgoszczą oraz inne z kraju.

Postautor: Lepes dodano: 29 lip 2012, 12:53

Zapomniałem o kratkach :) Ale wystające pokrywy studzienek też potrafią zaskoczyć, zwłaszcza, jak są na środku pasa :P
Awatar użytkownika
Lepes
Forumowicz
 
Posty: 228
Rejestracja: 26 wrz 2011, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Honlei (Roadstar) LF250
Tel. kom.: 505899495
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Wypadek pod Bydgoszczą oraz inne z kraju.

Postautor: mike_russ dodano: 29 lip 2012, 12:55

Tak... Przywaliłem kiedyś nogą w lekkim bucie... Od tego czasu jeżdżę w butach roboczych z metalowymi noskami...
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 41

Wypadek pod Bydgoszczą oraz inne z kraju.

Postautor: beniamin82 dodano: 22 sie 2012, 16:05

Tutaj jest dosyć dokładne opracowanie na temat wypadków w 2011.

http://dlakierowcow.policja.pl/download ... gator1.pdf

strona 57 Bezpieczeństwo motocyklistów

Najczęstsze przyczyny wypadków spowodowanych przez motocyklistów to:
• niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 650 wypadków,
• nieprawidłowe wyprzedzanie – 184 wypadków,
• niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami – 96 wypadki

Główne przyczyny wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących innymi
pojazdami, w których poszkodowany został motocyklista w 2011 roku

Nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu 784 wypadki
Nieprawidłowy manewr skrętu 88 wypadków
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu 86 wypadków
Nieprawidłowe wyprzedzanie 38 wypadków
Nieprawidłowe zawracanie 32 wypadki
Niedostosowanie prędkości 23 wypadki
Niezachowanie bezpiecznej odległości 18 wypadków

Z powyższego wynika, że należy jeździć raczej wolnymi pojazdami a nie szybkimi oraz że należy traktować puszki jako potencjalnych zabójców. (a raczej ustępować im pierwszeństwa :-) )

I będzie cacy.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6681
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Wypadek pod Bydgoszczą oraz inne z kraju.

Postautor: dito dodano: 23 sie 2012, 14:24

a zauważyliście, że według statystyk policyjnych po 2007 roku znacznie wzrosła ilość wypadków z motocyklami, rowerami itd.? Najwięcej wypadków: nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu zmiany pasów itd.

kiedyś byliśmy widoczni tak:

Obrazek


a od 2007 jesteśmy widoczni tak:

Obrazek

i według mnie dla kogoś kto nie jeździ motocyklem jest to pewne utrudnienie, kiedyś motocykle i pojazdy specjalne (karetki, policja itp) jeździły na światłach i kierowca widząc w lusterku światło wiedział, że nie jest to zwykły samochód i należy zwrócić szczególną uwagę.
Awatar użytkownika
dito
Forumowicz
 
Posty: 122
Rejestracja: 26 kwie 2012, 20:49
Lokalizacja: Piła
Motocykl: Aprilia Pegaso
Tel. kom.: 792998668
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Wypadek pod Bydgoszczą oraz inne z kraju.

Postautor: Niebieski dodano: 23 sie 2012, 21:03

Do tego ksenony podskakujące na naszych dziurach, łatach też w lusterku wyglądają jak specjalny samochód gdzieś za nami, nie raz jadąc przed takim, ale także na przeciw myślałem że to samochód uprzywilejowany, wytężałem wzrok, zwalniałem aż tu nagle mnie cap, wyprzedza ten niby "specjalny" lub mija. Mam wrażenie, że te przepisy weszły w życie jako pomysł uwzględniający tylko pojazdy samochodowe dwuśladowe, wszystko inne którego była duuuża mniejszość potraktowano po sierocemu no i tak zostało _bezradny
Awatar użytkownika
Niebieski
Klubowicz
 
Posty: 1195
Rejestracja: 18 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: pomorskie
Motocykl: brak
Tel. kom.: 604956970
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Wypadek pod Bydgoszczą oraz inne z kraju.

Postautor: scrambler dodano: 06 paź 2012, 23:42

" Wywiad Z Trupem " , Tytuł już szokuje , ale przesłanie zawarte daje do myślenia .........
http://motormania.com.pl/felietony/wywi ... tocyklowe/
Awatar użytkownika
scrambler
Forumowicz
 
Posty: 232
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:31
Motocykl: Honda NTV 650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Wypadek pod Bydgoszczą oraz inne z kraju.

Postautor: Niebieski dodano: 07 paź 2012, 11:22

No mocne, dla tego wolę poświęcić czasem efektowne zejście moto w zakręcie ku dołowi kosztem bezpieczeństwa. Przestała mnie już razić bardziej zdzierana opona na środku, wolę żyć zamiast mieć tylko kilka efektownych zakrętów za sobą, może kiedyś się nauczę, a może niech będą po prostu lepsi ode mnie, a mi musi wystarczyć to co teraz umiem ;) Pouczający myślę mocno artykuł :!:
Awatar użytkownika
Niebieski
Klubowicz
 
Posty: 1195
Rejestracja: 18 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: pomorskie
Motocykl: brak
Tel. kom.: 604956970
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Wypadek pod Bydgoszczą oraz inne z kraju.

Postautor: Hubertus dodano: 07 paź 2012, 14:04

jarek87 pisze:" Wywiad Z Trupem " , Tytuł już szokuje , ale przesłanie zawarte daje do myślenia .........
http://motormania.com.pl/felietony/wywi ... tocyklowe/


Kolejna próba trafienia do rozsądku tych, którzy tego rozsądku po prostu nie mają.... Szlachetne ale bez nadziei na powodzenie- podobnie jak setki podobnych kampanii.

Psychika ludzka jest tak skonstruowana, że "minimalizuje" sobie ryzyko zdarzenia negatywnego. Jeśli do tego ktoś nie ma wyobraźni, to efekty są wiadome. Prędzej czy później.
Awatar użytkownika
Hubertus
Forumowicz
 
Posty: 21
Rejestracja: 05 paź 2012, 23:17
Lokalizacja: CBY/SLS
Motocykl: Jawa 634 Vape/Kawasaki GPz 750
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Szkoła bezpiecznej jazdy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron