close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Zipp remont silnika :)

Zipp remont silnika :)

Postautor: Negro dodano: 11 kwie 2019, 09:46

Cześć mam Zipp-ka od kilku miesięcy i kupiłem go za małe pieniądze :) może dlatego ze z chin :)
stał u poprzednika 7 lat w garażu - całe 5km najechanego przebiegu
i dalej schody :D wymieniłem płyny i cała zima czekania aby pojeździć i .... panewki na korbach zmielone :)
zastanawiam się czy to ja za bardzo przegiąłem z manetką czy stanie tyle czasu w bezruchu.
tak czy siak 140km i remont :)
wrzucę fotki jak się dowiem jak to tutaj zrobić bom nowy :) a fotografuje po kolei
czymajta za Świeżaka kciukory :) :rad:
Negro
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 05 paź 2018, 14:10
Motocykl: Zipp roadstar 250

Re: Zipp remont silnika :)

Postautor: Luca dodano: 11 kwie 2019, 10:43

Negro pisze: .... panewki na korbach zmielone :)
zastanawiam się czy to ja za bardzo przegiąłem z manetką czy stanie tyle czasu w bezruchu.

No to niestety poważny remoncik będzie.
Brak smarowania (np. zatkany jakiś kanalik), albo ostre pałowanie na zimnym silniku.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4584
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: był Jinlun 250 jest XVS 1100
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp remont silnika :)

Postautor: Negro dodano: 15 maja 2019, 15:51

Remoncik zrobiony wał z korbowodami nowiutkie pachnące.
odpala od dotknięcia ale ...
jest słabiutki, świeca na pierwszym garnku czarna od sadzy, na drugim normalna, na wolnych obrotach po zagrzaniu chodzi spokojnie czasami sam przyspiesza i zwalnia obrotami, po dodaniu gazu strzela w tłumik.
i mam wrażenie ze słyszę łańcuszek rozrządu ( a wszystko prawidłowo ustawione na znakach) - jest możliwe ze jest luźny po stronie ślizgacza i napinacz tego juz nie dociągnie ??
Negro
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 05 paź 2018, 14:10
Motocykl: Zipp roadstar 250

Re: Zipp remont silnika :)

Postautor: Luca dodano: 17 maja 2019, 10:59

Luzy zaworowe ustawione prawidłowo?
Może pierścień na tłoku pękł przy wkładaniu cylindra i nie ma kompresji?
No i jeszcze gdzie fotki z remontu?
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4584
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: był Jinlun 250 jest XVS 1100
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp remont silnika :)

Postautor: Negro dodano: 17 maja 2019, 16:23

fotki jeszcze nie ogarnięte jak je tu wsadzić :)
a powiedz mi czy ma znaczenie jak ustawiam sie na znaki podczas zakładania łańcucha w ktorą strone krece wałem ?(a są dwa)
po załorzeniu pierszego łancucha obracam na drugi znak i teraz w prawo czy w lewo ?? ma to znaczenie ?
Negro
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 05 paź 2018, 14:10
Motocykl: Zipp roadstar 250

Re: Zipp remont silnika :)

Postautor: Luca dodano: 20 maja 2019, 11:02

Negro pisze:fotki jeszcze nie ogarnięte jak je tu wsadzić :)
a powiedz mi czy ma znaczenie jak ustawiam sie na znaki podczas zakładania łańcucha w ktorą strone krece wałem ?(a są dwa)
po załorzeniu pierszego łancucha obracam na drugi znak i teraz w prawo czy w lewo ?? ma to znaczenie ?

W którą stronę kręcisz wałem nie ma aż takiego znaczenia, ale położenie znaków względem siebie już ma. Najprościej było przed rozbiórką zrobić fotkę i potem złożyć tak samo.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4584
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: był Jinlun 250 jest XVS 1100
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp remont silnika :)

Postautor: krysz dodano: 22 cze 2019, 13:14

Wałem korbowym obracaj tylko w jednym, właściwym kierunku (patrząc z lewej strony silnika obroty odwrotnie do ruchu wskazówek zegarka). Łańcuszki rozrządu muszą być ciągle naprężone. Najpierw ustaw rozrząd/znaki na drugim (tylnym) cylindrze, następnie na pierwszym po pełnym obrocie plus jeszcze ok 20* aż zrównają się odpowiednie znaki. I mała uwaga; podczas ustawiania rozrządu zluzuj zawory (czyli tak, żeby śruby dźwigienek w ogóle nie dotykały zaworów, nie będzie ci "przeskakiwał" wałek rozrządu podczas regulacji). Łańcuszki zawsze trochę słychać, nie ma opcji, że mogą być za luźne, napinacze mają duże zakresy. Ustaw dobrze zawory i będzie hulał...
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1139
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Blackster 250, Monkey 125
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp remont silnika :)

Postautor: Negro dodano: 11 lip 2019, 16:54

nadal problemiki :( walczę z gaźnikiem a nie wiem czy to jego wina.
chodzi na wolnych obrotach... ciągnę za manetkę i wchodzi na obroty... po czym sam spada na wolne mimo ze trzymam manetkę na pełnym gazie...
sprawdzałem czy nie ssie lewego powietrza pod gaźnikiem i nic. sprawdzałem membranę i jest cała. jak zatkam szmatą :D filtr powietrza to działa poprawnie czyli podciśnienie trzyma przepustnice na membranie ale za to mieszanka za bogata i to grubo. jak zakładam filtr (oczywiście utaplany w oleju) to nie ma różnicy czy jest czy nie ma - czyli filtr nie robi oporów, ale pompka paliwa i kranik na podciśnienie działa czyli ono tam jest :) wiec przepustnica na membranie - ale czemu nie działa ??? milion pytań żadnych odpowiedzi :D
Negro
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 05 paź 2018, 14:10
Motocykl: Zipp roadstar 250


Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość