close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Szarpanie kierownicą podczas hamowania

Szarpanie kierownicą podczas hamowania

Postautor: eNgine dodano: 13 kwie 2012, 09:21

Tarcza jest ta sama raczej, zacisk jest tylko inny.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Szarpanie kierownicą podczas hamowania

Postautor: Kris dodano: 24 kwie 2012, 18:58

Luca pisze:
Kris pisze:Ok, dzięki poszukam.

A od Rometa nie pasuje?

Niestety tarcza od Rometa ma mniejszą średnicę zewnętrzną 26,5 cm, a od Zippka 27,5 cm. _bezradny Średnice wewnętrzne są takie same - 13,3 cm. Grubość tarczy 4 mm. Znalazłem tarczę od Romka na necie w dobrej cenie 85 zł - najdroższa 120 zł. W Larssonie nie maja katalogów z wymiarami- tylko konkretne modele motocykli. Poza tym tarcze u nich to porażka - ceny od 270 do 900 zł. Zniechęciło mnie to do szukania w tej firmie. Szukałem w necie - porażka ! Ze względu na to, że nie mogłem nigdzie zdobyć nowej tarczy, postanowiłem swoją dać do przetoczenia. Tu niestety pojawił sie nowy problem. Nie można takiej operacji przeprowadzić na standardowej tokarce ze wzgledu na średnicę tarczy. Została tylko magnesówka. Niestety z tym w Trójmieście też były problemy, bo większość warsztatów nie chciała się tego podjąc. W końcu znalazłem warsztat, który podjął się szlifowania. Niestety cena za tą usługę, to nie standardowe 30 zł, a 100 zł. :wrr: Okazało się, że moja tarcza była dośc mocno zwichrowana - ot taka ósemka. Zeszlifowali w sumie 0,2 mm i teraz grubość tarczy według moich pomiarów wynosi 3,8 mm. Kosztowało mnie to sporo kasy, ale efekt jest piorunujący - pełen profesjonalizm. :_hura" Teraz hamuje się tak jak trzeba! :cwaniak:
Awatar użytkownika
Kris
Sympatyk
 
Posty: 415
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:20
Lokalizacja: Trojmiasto - przewaga Gdyni
Motocykl: Zipp Raven
Tel. kom.: 501963905
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Szarpanie kierownicą podczas hamowania

Postautor: eNgine dodano: 25 kwie 2012, 00:35

Kris, wydaje mi się, że romet R150 ma taką samą tarczę jak nasze Zippy, przynajmniej tak to wygląda od strony zacisku i lag, może trzeba było pytać o ten model. Moja puki co sprawuje się dobrze.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Szarpanie kierownicą podczas hamowania

Postautor: Luca dodano: 25 kwie 2012, 09:15

Kris pisze: Zeszlifowali w sumie 0,2 mm i teraz grubość tarczy według moich pomiarów wynosi 3,8 mm. Kosztowało mnie to sporo kasy, ale efekt jest piorunujący - pełen profesjonalizm. :_hura" Teraz hamuje się tak jak trzeba! :cwaniak:

Pytanie tylko, co było powodem skrzywienia tarczy? Fabrycznie była krzywa, dostała jakiegoś strzała, czy po prostu na rozgrzaną woda z kałuży chlapnęła?

P.S.
Moja tarcza po 53tyś przebiegu ma grubosc około 3,5mm, zatem powinieneś jeszcze sporo na swojej pojeździć :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4992
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Szarpanie kierownicą podczas hamowania

Postautor: Michoł dodano: 03 lip 2012, 18:28

Z przykrością stwierdzam że mam tarcze do wymiany. Biła od nowości mało, potem średnio. Została wymieniona na nową w czasie gwarancji razem z przednim kołem. Na początku było dobrze, potem znowu trochę biło, teraz tak jest zwichrowana ze trze o jarzemko zacisku. Nic już z tej tarczy nie będzie, bo gołym okiem widać jaka jest krzywa gdy zakręcę kołem na podnośniku. Pójdzie do huty.
Znowu wydatki. Tarcza EBC kosztuje 610zł i chyba taka muszę sobie zakupić. Niefart mam z tym przednim hamulcem :(
Nie wspominając już o tym że zaciera się tłoczek w pompie i klamka chodzi skokami.
A więc tarcza, pompa używka od yamahy + przewód w oplocie pewnie tysiączek pęknie. Kurde akurat w sezonie się musiało spitolić. Ale mogołem się tego spodziewać, bo po każdym sezonie w tak duże upały ta tarcza coraz bardziej dawała o sobie znać.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2012, 22:05 przez Michoł, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Szarpanie kierownicą podczas hamowania

Postautor: oleńka dodano: 03 lip 2012, 18:59

Michoł, starsznie droga ta tarcza. Mnie jak wymieniali ( shit nie wiem tylko na jaką ), to razem z napędem zapłaciłam coś ponad 800.I zrobiłam na tym ok. 10000km . Nic się nie działo i nie słyszałam, żeby coś było teraz nie halo. Może znajdziesz gdzieś tańszą, ale raczej nie od Zippa.
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Szarpanie kierownicą podczas hamowania

Postautor: Michoł dodano: 04 lip 2012, 22:13

Dzisiaj posiedziałem sobie nad tym moim zmartwieniem i odkryłem straszną prawdę. Jednak to nie jest wina tarczy. Po założeniu nowych klocków jak mi wymienili to koło z tarcza na gwarancji, nowy klocek odpychał na tyle tarcze że nie ocierała o jarzemko. Koło nie kręciło się swobodnie i przyhamowywało w jednym punkcie ale nie było to bardzo mocne przyhamowywanie. Teraz jak klocek się podtarł i nie odpycha traczy zaczęło trzeć o jarzemko.
Pierwsze wrażenie było widoczne że tarcza jest krzywa ale zdjąłem ją i na wszelki wypadek przyłożyłem jeszcze przymiar zegarowy do piasty. Bicie na piaście jest aż 0,5mm !!! To bardzo dużo bo gdy przyłożymy tarczę to na jej obwodzie, bicie zwiększa się aż do 2mm.
Jak zwykle nikt w okolicy nie potrafi mi pomóc. Każą mi wymieniać koło, bo nie opłaca się wyjmować piasty ponieważ nikt nie umie wycentrować dobrze felgi.
Jednak ja jestem prosty człowiek i mam pomysł na to. Konstruuje sobie odpowiednie narzędzie które przykręcę do golenia zamiast zacisku i na tym urządzeniu będę wstanie przykręcić nóż tokarski. Będę przykładał powoli nóż, kontrował go żeby się nie ruszył i kręcił kołem aby przetoczyć na motocyklu piastę.
Zobaczymy co mi z tego wyjdzie. Szanse na to ze coś spier... są duże :)
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Szarpanie kierownicą podczas hamowania

Postautor: Luca dodano: 05 lip 2012, 11:55

Znaczy się, chcesz przerobić motór na tokarkę? :rotfl:
To szaleństwo może się nawet udać :)

P.S.
Nie ma to jak pełne alusy, bez szprych :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4992
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Szarpanie kierownicą podczas hamowania

Postautor: Michoł dodano: 05 lip 2012, 12:02

Luca a jest możliwe że ośka przedniego koła jest krzywa i tez tak potrafi kręcić się to zygzakiem? Ja zawsze rozpatruje wszystkie możliwości zanim się zabiorę za robotę, bo spier... coś to każdy potrafi :) Musze jeszcze zasięgnąć info.
Proszę wszystkie mądre głowy forumowe o podpowiedzi.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Szarpanie kierownicą podczas hamowania

Postautor: Luca dodano: 05 lip 2012, 12:28

No możesz mieć luz na łożyskach, a ośke to sobie sprawdź tak czy tak. Jak było np. przywalone w coś przednim kołem to mogło się skrzywić. Co do samej piasty to jeśli faktycznie jest krzywa, to Chińczyk na obrabiarce musiał spiepszyć robotę. Wsadzona mogła być krzywo w uchwyt obrabiarki i nie jest centryczna. Takie coś powinno wylądować w brakach a nie, że puszcza się do dalszej produkcji.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4992
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron