close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Uruchamianie Roadstara z rozłożoną stopką boczną

Uruchamianie Roadstara z rozłożoną stopką boczną

Postautor: Arcon dodano: 05 lut 2011, 16:55

Od samego początku, jak Oleńka kupiła swojego Roadstara, nie mogłem zrozumieć, dlaczego nie można go uruchomić z rozłożoną stopką boczną. Przecież to takie naturalne - wyprowadza się moto z garażu, uruchamia, moto się grzeje, kierowca w tym czasie zapina kurtkę, zakłada kask, rękawice, siada i odjeżdża na już rozgrzanym motocyklu. Strasznie mnie korciło, żeby tę wadę poprawić, i dzięki Michołowi, który udostępnił schemat instalacji, mogłem dokonać stosownych przeróbek.

Oczywiście, nie chodziło o to, żeby zewrzeć czujnik od stopki (bo to nie sztuka), ale żeby wpiąć w układ czujnik neutrala - tak, aby zapłon był odcinany tylko wtedy, jeśli jednocześnie jest rozłożona stopka i wrzucony bieg. Konieczne zmiany w instalacji zaznaczyłem na poniższym schemacie:

Obrazek

Użyłem typowego przekaźnika samochodowego z podstawką i dwóch przewodów 1,5 mm2 w peszlu (2 m wystarczą z zapasem). Łączny koszt to ok. 10-15 zł. Działania zacząłem od zdjęcia kanapy kierowcy, wyjęcia akumulatora i przeprowadzenia peszla od komory aku do lampy przedniej. Udało mi się to zrobić bez zdejmowania zbiornika paliwa. Peszel przymocowałem opaskami i przeciągnąłem przez niego przewody. Następnie zlokalizowałem właściwe złącza w kostkach i wpiąłem się w nie przy pomocy lutownicy. Połączenia starannie zaizolowałem.

Obrazek

Od strony komory aku, peszel został wyprowadzony po lewej stronie - przewody poprowadziłem dookoła tak, aby kończyły się pod prawym boczkiem, tam gdzie przerywacz kierunkowskazów. Tam też przymocowałem przekaźnik, korzystając ze śrubki mocującej komorę akumulatora.

Obrazek

Przewód ze styku przekaźnika poprowadziłem z powrotem do komory aku, tym razem z prawej strony - tam, gdzie znajduje się kostka wyłącznika zapłonu. Zlokalizowałem właściwy przewód i wpiąłem do niego przewód idący od przekaźnika.

Obrazek

Włożyłem akumulator i przeprowadziłem testy - wszystko działa elegancko :) Moto odpala przy rozłożonej stopce, jeśli wrzuci się wtedy bieg - to gaśnie, zaś po złożeniu stopki można normalnie jeździć. Jeśli ktoś chciałby wykonać podobny układ w swoim Roadstarze, chcę zwrócić uwagę tylko na jedną rzecz - w kostce wyłącznika zapłonu są dwa przewody koloru czerwono-czarnego. Jeden idzie od wyłącznika do stopki, a drugi - od wyłącznika do aparatu zapłonowego. Sugeruję wpięcie się w ten pierwszy, tak aby połączenie nie omijało wyłącznika zapłonu. W moim przypadku, był to przewód znajdujący się bliżej zatrzasku kostki, ale najlepiej upewnić się przy pomocy multimetru. Układ zastosowany przeze mnie ma tę zaletę, że nie przerywa nigdzie pierwotnego obwodu - w razie np. awarii przekaźnika, pozostanie sterowanie stopką tak jak w oryginale.

EDIT: Pomiędzy czujnik neutrala a przekaźnik trzeba wstawić diodę. Może to być zwykła dioda prostownicza 1N4002, za 6 gr/sztuka.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2011, 21:05 przez Arcon, łącznie zmieniany 1 raz
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Uruchamianie Roadstara z rozłożoną stopką boczną

Postautor: szesnasty dodano: 05 lut 2011, 20:54

Dokładne zdjęcia dobrze opisane. To się chwali :piwo:

Ale co zrobisz jak ci padnie czujnik luzu?
Awatar użytkownika
szesnasty
Forumowicz
 
Posty: 285
Rejestracja: 20 gru 2009, 00:16
Lokalizacja: Grodziec k/Opola
Motocykl: Heroway CXM250A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Uruchamianie Roadstara z rozłożoną stopką boczną

Postautor: Radomrob dodano: 05 lut 2011, 21:13

Z tego co wiem na temat Roadstara to chinczyki zastosowały odcieńcie przy rozłożonej stopce ponieważ jak moto stoi to pompa olejowa jedzie na sucho (pochylenie moto), tak przynajmniej pisze roducent :). Bo niestety pompa jest po drógiej stronie niż nóżka. Ale pomysł i wykonanie naprawdę super, brawo.
Radomrob
 

Uruchamianie Roadstara z rozłożoną stopką boczną

Postautor: szesnasty dodano: 05 lut 2011, 21:38

Radomrob pisze:Z tego co wiem na temat Roadstara to chinczyki zastosowały odcieńcie przy rozłożonej stopce ponieważ jak moto stoi to pompa olejowa jedzie na sucho


Nie jest to prawdą.
Chyba ,że zamiast 1,4L wlałeś 1litr oleju.
Awatar użytkownika
szesnasty
Forumowicz
 
Posty: 285
Rejestracja: 20 gru 2009, 00:16
Lokalizacja: Grodziec k/Opola
Motocykl: Heroway CXM250A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Uruchamianie Roadstara z rozłożoną stopką boczną

Postautor: Arcon dodano: 05 lut 2011, 22:29

szesnasty pisze:Ale co zrobisz jak ci padnie czujnik luzu?


Bez czujnika luzu to w ogóle kijowo się jeździ, znaczy się - wtedy trzeba wymienić czujnik luzu :D
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Uruchamianie Roadstara z rozłożoną stopką boczną

Postautor: misiek81 dodano: 06 lut 2011, 16:08

Super foto - instrukcja :oklasky:
Moje moto na gwarancji - więc pewnie jeszcze bezpieczniej nie ingerować w instalację.... ale gdy już okres gwarancyjny się skończy to pewnie też wprowadzę taką modyfikację.
Jedno tylko można by chyba uprościć (tak mi się wydaję - jeśli się mylę to proszę mnie poprawić :) )
Na tym schemacie "Switch side stand" to czujnik (stycznik) stopki bocznej?
Dodawany przekaźnik ma go "obejść"
To czy nie można by było po prostu wpiąć się z obydwoma przewodami w kostkę tego czujnika stopki (jest koło główki ramy)?
Tutaj wydaje się, że jest to, to samo - z tym, że wpięte w kostkę zapłonu(6P) i kostki STOP ENGINE (9P)
Ale wg logiki i schematu - to te same przewody... a może byłoby trochę prościej i bez wchodzenia z kolejnymi kabelkami w obudowę lampy:)
Jeśli coś źle to widzę to proszę o wyrozumiałość i skorygowanie :)
Ale pomysł, wykonanie, instrukcja - rewelacyjne :brawa: . Dzięki :)
Pozdrawiam
misiek81
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 31 gru 2010, 19:06
Lokalizacja: Beskid Niski
Motocykl: Zipp Roadstar 250V 2010
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Uruchamianie Roadstara z rozłożoną stopką boczną

Postautor: Arcon dodano: 06 lut 2011, 16:49

misiek81 pisze:To czy nie można by było po prostu wpiąć się z obydwoma przewodami w kostkę tego czujnika stopki (jest koło główki ramy)?


Niby można :) Ale nie zrobiłem tego z dwóch powodów. Po pierwsze, i tak trzeba prowadzić przewód do lampy, bo tam najłatwiej wpiąć się w przewód od czujnika neutrala - więc trzebaby od przekaźnika prowadzić dwie wiązki, jedną do lampy, drugą do czujnika stopki.
A po drugie - nie za bardzo chciałem wpinać się w kabel bezpośrednio przy czujniku stopki, bo to zupełnie nieosłonięte miejsce, mocno narażone na wodę i błoto... to jakoś wolałem rozcinać przewody w bardziej "bezpiecznych" miejscach, niż ryzykować, że gdzieś woda znajdzie ścieżkę po mojej dłubaninie.

Dzięki, pozdrawiam :)
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Uruchamianie Roadstara z rozłożoną stopką boczną

Postautor: misiek81 dodano: 06 lut 2011, 18:46

Właśnie- racja - i tak trzeba wchodzić do lampy pod neutrala :) i to bezpieczniejsze jeśli chodzi o wilgoć.
No to łatwiej się jednak już nie da :) .
A z tym olejem - trzeba by jeszcze popatrzeć na możliwy poziom oleju przy pochylonym motocyklu. Ale wg mnie nie ma szans na "suchą pracę pompy" jeśli jest normalny poziom oleju.
A inaczej - jak jest w Virago250, lub innych konstrukcjach "V"? Nie wie ktoś? Też nie odpali na stopce?
To naprawdę denerwujące i niewygodne.
misiek81
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 31 gru 2010, 19:06
Lokalizacja: Beskid Niski
Motocykl: Zipp Roadstar 250V 2010
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Uruchamianie Roadstara z rozłożoną stopką boczną

Postautor: thomas dodano: 13 lut 2011, 23:38

Super .
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Uruchamianie Roadstara z rozłożoną stopką boczną

Postautor: lopez73 dodano: 05 mar 2011, 17:33

Arcon, no ale wymyśliłeś .. dobre dobre :tango:
w sumie ten sam problem przy rozłożonej stopce z odpaleniem jest w zipp raven :(
zawsze moto na parkingu stawiam na stopce centralnej i wtedy jak przyjdę ponownie
to go odpalam on sobie pyrkocze a ja się ubieram ale stawianie na tej stopce jest denerwujące :wrr:
Twój patent jest ekstra może spróbuje coś zrobić w ravenie bo już miałem odpiąć ten czujnik
od stopki , muszę posiedzieć i przestudiować te schematy może coś wymyśle ale zielone światełko dałeś :D

Obrazek
Awatar użytkownika
lopez73
Forumowicz
 
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2010, 22:22
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: Zipp Raven => GV650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Następna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron