close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Zipp Roadstar model 2011

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 19 paź 2011, 00:06

Witam wszystkich posiadaczy Zippa, w szczególmości Tych od modelu 250 V2 / 2011r
Właśnie kupiłem nówkę.
Nie wiem, czy ktoś z Was ma takie moto - jeśli tak - to proszę - odezwijcie się.
Podzielmy się doświadczeniami, spostrzeżeniami, uwagami eksploatacyjnymi itd itp.
Na początek moje pierwsze (już na zimno - po odbiorze od dealera i przejechaniu 47 km.) spostrzeżenia:
- luz sprzęgła (ustawiony fabrycznie) - zdecydowanie za mały,
- linka od ssania - zdecydowanie za duży luz - po wyłączeniu ssania końcówka pancerza wychodzi z mocowania,
- za duży luz linki gazu,
- żle ustawiony automat stopu dla hamulca nożnego - trzeba mocno depnąć, aby zapalił się STOP
- coś mam chyba nie tak z przednim kołem - przy prędkości 60 - 70 km/h czuję pionowe wibrace - jakby koło miało guza lub było źle wyważone,
- przełacznik kierunkowskazów - wyłączenie go w pozycję neutral wymaga bardzo dużej precyzji operowania kciukiem - dziś, w rękawiczkach było to bardzo absorbujące zajęcie. Mam nadzieję, że po jakimś czasie uda się to opanować.
- trochę brakuje obrotomierza, lub choćby wskaźnika zapiętego biegu - przy redukcji (jak na razie) gubię się i nie wiem na jakim jestem biegu.

Teraz trochę pozytywów:
- motocykl bardzo ładnie i łatwo się prowadzi,
- silnik jest w miarę elastyczny i wybacza nienajlepsze dobranie obrotów,
- wygląd - jego uroda poraża (w pozytywnym sensie)
- w porównaniu do moich doświadczeń - technologia wykonania i zastosowana elektronika - kosmos.
- silnik można odpalić na stopce - o ile jest w pozycji neutral - czyli można odpalić i się szykować do jazdy w czasie rozgrzewania.

Ogólnie - jestem bardzo zadowolony z zakupu. Jednak chętnie poznam opinie i spostrzeżenia innych użytkowników tego modelu.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 649
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 66

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Peliks dodano: 19 paź 2011, 00:13

Cześć Kolego widać że od nie dawna jeździsz na moto bo napisałeś :
"- przełacznik kierunkowskazów - wyłączenie go w pozycję neutral wymaga bardzo dużej precyzji operowania kciukiem - dziś, w rękawiczkach było to bardzo absorbujące zajęcie. Mam nadzieję, że po jakimś czasie uda się to opanować."
a każdy "'doświadczony" motocyklista wie że aby przejść w pozycję neutral trzeba włącznik nacisnąć a nie przesunąć . Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 19 paź 2011, 00:28

No to wyszedłem na ....
Ale to nie do końca tak - nie jak napisałeś "od nie dawna jeździsz na moto" tylko od dawna nie jeżdże na moto.
W takim sprzęcie jak WSK 125 wogóle nie było kierunków, a w CZ 350 lub MZ 250 przełączniki były jak zwrotnice na kolei - załączenie i wyłaczenie wymagało przesunięcia o ok 10 mm.
Jednak bardzo dzięki za info - właśnie o to chodzi - dzielmy się wiedzą- jak widać dla niektórych banalną a dla innych (brak mi stosownego okreslenia) - ale na pewno bardzo przydatną .

Dzięki - jacecek
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 649
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 66

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: oleńka dodano: 19 paź 2011, 08:41

jacecek, a czemu nie zrobiłeś nim jazdy próbnej? Choćby kawałek ?. Wszystkie te linki i hamulec nożny można było w kwadrans wyregulować na miejscu w salonie. Oni go składali i pewnie wyregulowali "pi razy drzwi". Co do koła , to albo masz źle wycentrowane, albo hmmm krzywe. Wszystko to powinieneś zgłosić w serwisie, póki pogoda dopisuje. Nie wiem czy Ci wycentrują koło, bo to trzeba mieć przyrząd. A tam gdzie centrują, życzą sobie przywiezienie samego koła ( przynajmniej u nas ). Do braku obrotomierza spokojnie się przyzwyczaisz :D , kwestia paru dni. :))
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: selmen dodano: 19 paź 2011, 19:08

myślę, że co do opinii o twoim sprzęcie, to tu na forum nie znajdziesz ich zbyt wiele. nie wiem czy ktoś ma nowego roadstara. podzespoły są co prawda od wcześniejszego jak i modeli typu keeway cruiser czy romet v250, także w tym aspekcie na pewno ktoś pomoże. co do twoich uwag to tak jak pisze Ola- jedź do serwisu i żądaj wyregulowania sprzętu. oni sami na ogół je składają bo przychodzi toto w skrzyniach. a jak składają to widać jak się takie moto ruszy z miejsca. dobrze jak serwis jest z prawdziwego zdarzenia, ale zdarza się że gościu sprzedaje motocykle razem z gumowcami i kosiarkami, wtedy poszukałbym innego serwisu. nie musisz robić przeglądów tam gdzie go kupiłeś jak ci się nie spodoba. ja swojego pierwszego Juliana serwisowałem 70 km od domu bo tam był profesjonalny serwis. u mnie w mieście mogli go co najwyżej zepsuć. a jak się skończy gwarancja to najlepiej samemu ;)
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Layconick dodano: 19 paź 2011, 19:56

Gratuluję nowego nabytku. Co do niedomagań nie przejmuj się. Mimo, że ja kupiłem używany motocykl choć z niewielkim przebiegiem, miałem podobnie. W pewnym momencie, kiedy odkręciła mi się przednie zębatka przy 100 km/h aż mi się odechciało jeździć. Teraz wyglądam tylko ładnej pogody tylko po to, żeby zasiąść Pieknego Romana. Musisz wszystko poregulować, podokręcać i będzie OK. Największy problem to chyba tylko to bicie koła. Może to tylko opona i od tego bym zaczął.
Awatar użytkownika
Layconick
Forumowicz
 
Posty: 64
Rejestracja: 27 sie 2011, 07:48
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet R250V
Tel. kom.: 796606601
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: krysz dodano: 19 paź 2011, 20:22

..to i ja coś od siebie; linki, czujnik stopu wyreguluj najlepiej sam /"pod siebie"/. Co do bicia koła jedź do serwisu jak podpowiadają koleżanka i koledzy lub spuść powietrze, łyżką odsuń oponę od felgi /bo masz pewnie dętkową/, rant opony posmaruj jakąś mazią, dopompuj powietrze stopniowo obstukując gumowym młotkiem po obwodzie. Miałem podobnie po zmianie opony i opisany zabieg pomógł -teraz nie ma żadnego bicia.
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1563
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Imperiale, Cruiser, Monkey
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: miqul dodano: 19 paź 2011, 22:07

Chętnie będę obserwował ten temat gdyż jak się trafi okazja (używka) to go kupię.
Gratuluję i czekam na opinie opisy i foty.
Awatar użytkownika
miqul
Klubowicz
 
Posty: 327
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: RAVEN; CB500S; CBR 1100XX
Tel. kom.: 502832983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 20 paź 2011, 00:18

Ciesze się, że temat wzbudził takie zainteresowanie.

- do oleńki - napisałaś "a czemu nie zrobiłeś nim jazdy próbnej?" Cha cha cha, ale mnie rozbawiłaś :)) - ja i jazda próbna ? _bezradny - po ponad 20 latach przerwy. Ja to tylko pamiętam, że przed zmianą biegu trzeba wcisnąć sprzęgło i odpuścić gaz i jeszcze że ta klamka z prawej strony to hamulec przedni. Oczywiście masz rację - jazda próbna (np. w Twoim wykonaniu) pozwoliła by na zauważenie i usunięcie wielu drobnych niedociągnięć. Ja w chwili odbioru moto byłem zdecydowanie "za cienki bolek". Ale spoko - już po malutku budzi się we mnie "bestia". :motor:

- do Peliks - faktycznie, przełącznik kierunków działa tak jak napisałeś - :dzieki: - :dobrarobota:

- selmen - myślisz, że jestem jedynym w Polsce "gościem" z taką maszyną ? Sam nie wiem czy się cieszyć :_hura" czy płakać :zalamka: . Ale trudno - poświęcę się - będę robił za królika doświadczalnego.
Jednak mamcichą nadzieję, że istnieją inni użytkownicy tego modelu i że się odezwą.

- miqul - ty nie czekaj na okazję, bo "używkę" to możesz kupić chyba tylko ode mnie - a ja na razie nie mam zamiaru sprzedawać. Kupuj nówkę - będzie nas dwóch.

- do Wszystkich pozostałych - dzięki za rady. Dziś, ze względu na paskudną pogodę mogłem poświęcić trochę czasu na prace warsztatowe - poregulowałem sobie ustawienie klamek, skasowałem lub zwiększyłem luzy na linkach, troszkę rozpracowałem zawiłości plątaniny linek, kabli, przewodów, cięgien itp.wychodzących z kierownicy. Jutro (jak pogoda się nie poprawi) pozdejmuję boczne osłony przy cylindrach i zobaczę np. czy jest filtr paliwa, jak i gdzie są rozmieszczone śruby regulacyjne na gaźniku i ...
Co do bicia koła przedniego - obejrzałem oponę - wygląda na równo rozłożoną na obręczy, ale w trakcie oględzin trafiłem na kamyk bardzo mocno wbity w szczelinę bieżnika. Trochę stawiał opór ale go wydłubałem. Mam cichą nadzieję, że to był sprawca bicia, niestety dziś nie mogłem potwierdzić swojej teorii - muszę czekać, aż jezdnie przeschną.

jacecek

P.S Jutro wrzucę pare fotek
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 649
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 66

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: oleńka dodano: 20 paź 2011, 11:07

Ja w momencie kupowania moto byłam w trakcie kursu, więc nawet nie próbowałam, ale chłop ze mną był i się przejechał :). To Twoje moto, mimo że wygląd ma zmodyfikowany, zupełnie taki jak mój. Ja jestem zadowolona bardzo, więc i Ty będziesz :D . Pogoda się poprawia i na weekend zapowiadają słoneczko, więc spokojnie jeszcze pojeździsz. Te 300km, zrobisz bez niczego :D .

Migul hihihi na używkę nowego modelu to trochę poczekasz :rotfl: . Nawet starszych z 2 ręki nie ma , no 1 sztukę znalazłam, ale tak przerobioną, że nie do poznania :).
Ostatnio zmieniony 20 paź 2011, 20:37 przez oleńka, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Następna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron