Cóż, jak napisałem, jestem dociekliwy i dosyć uparty. Dzisiaj znów przystąpiłem do śledztwa i wzbogacony o świeżą wiedzę dzielę się nią z Wami. Myślę że mój Zipp nie jest unikatem, więc przyda się to innym. Otóż silnik mojego Zippa to LF250-B. Na nowy tor
investigation naprowadził mnie temat:
http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=367. Dodatkowo, po ponownym DOGŁĘBNYM zbadaniu interesującego mnie elementu prześledziłem jego połączenie.
W większej perspektywie TO wygląda tak.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/fff6edbca6ac687aOznaczyłem element i przewód od niego wychodzący. Przewód przechodzi na prawą stronę moto na wysokości akumulatora, gdzie łączy się z elementem:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b5542b37c0508080 .
Pozostałe dwa połączenia: lewe i prawe wytropiłem na podstawie schematu:
http://kinojserguru.dk/images/tips/Lifa ... 250bel.pdfI sprawa stała się jasna
. Cały przedstawiony układ to dostosowanie moto do wymogów E3, czyli silnik jeszcze na gaźniku, ale ze sterowanym elektronicznie zapłonem i dozowaniem paliwa. (obecnie E4, gdzie tylko bezpośredni wtrysk i sondy lambda).
Czyli: dodatkowe cztery elementy mające wpływ na prawidłową pracę silnika. Mam tylko nadzieję, że okażą się mało awaryjne