zacisk hamulca przod/brzeczenie/luz zaworowy raven 250 2009

zacisk hamulca przod/brzeczenie/luz zaworowy raven 250 2009

Postautor: lysy11 dodano: 03 maja 2019, 15:00

witam serdecznie
kupilem uzywanego ravena z 2009r ktory wymagal nieco dopieszczenia. pozostaly mi nierozwiazane 3 zagadki-

1 - po zmianie klockow (dobieralem na ksztalt - pasowaly z maraudera 250) wyczyszczeniu i wypolerowaniu papierem wodnym 1500 tloczka i cylinderka hamulcowego grzeje mi się tarcza do takiego stopnia ze blokuje sie kolo. "gumki" w cylinderku wyjalem przed czyszczeniem i wlozylem te same + gumki cylinderek i tloczek nasmarowalem pasta do tloczkow i cylinderkow. tloczek bez klockow wysuwa sie i cofa jednak cofniecie jest mniejsze od wysuniecia + tloczka nie da sie wcisnac palcami do cylinderka bez odkrecenia odpowietrznika. po zlozeniu wszystkiego do kupy i kilkukrotnym odpowietrzeniu ukladu slychac delikatne szuranie klockow po tarczy jednak przy zakreceniu kolem reka z umiarkowana sila kolo robi jedynie 1.5-2 obroty (bez klockow kreci sie i kreci). podejrzewam wiec ze konieczne bedzie uzycie zestawu naprawczego. pytanie - z ktorego motocykla taki zestaw moze pasowac? czy moze jest gdzies dostepny zipp-owski?

1,5 - na "pleckach" starych klockow mialem zalozone jakies blaszki ktore zdjalem i przelozylem na nowe. sa one potrzebne?

2 - przy 3-4 tys obrotow czy to na biegu jalowym czy podczas jazdy na kazdym biegu slychac metaliczne brzeczenie. szukalem bezowocnie wiec moze ktos podpowie ktore elementy brzeczaly u was a po dokreceniu problem ustapil?

3 - luzy zaworowe po kupnie wynosily: S i W 0.15. ustawilem na S:0.10 W0.15 tak jak proponowali forumowicze w przypadku rometa r250. podczas jazdy odglos jak podczas pracy maszyny do szycia slyszalny nawet przy predkosci 90-100 km/h pomimo wybebeszonych tlumikow i szumu w kasku . ciezko okreslic roznice w mocy bo nie jest to jakis potezny pojazd. taki odglos to normalka?

dzieki serdecznie za odpowiedzi i pozdrawiam
lysy11
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2019, 14:28
Motocykl: Zipp raven 250 2009
Płeć: mężczyzna

Re: zacisk hamulca przod/brzeczenie/luz zaworowy raven 250 2

Postautor: kamil_juri dodano: 04 maja 2019, 02:44

Odgłos maszyny do szycia... u mnie chyba tego nie ma. Definiuje po odgłosie maszyny którą znam.
______________________________________________________________
ZIPP RAVEN 250 '12 r.
Przebieg: 4100 km
Obrazek
Awatar użytkownika
kamil_juri
Forumowicz
 
Posty: 252
Rejestracja: 15 lip 2013, 09:01
Motocykl: Zipp Raven 2012 r.
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: zacisk hamulca przod/brzeczenie/luz zaworowy raven 250 2

Postautor: lysy11 dodano: 04 maja 2019, 07:57

no chodzi o takie hmm... klik klik klik klik. to moj pierwszy motocykl wiec nie wiem co jest norma. na luzie 0.15 0.15 odglos ten byl jakby mniej slyszalny no ale z tego co wyczytalem 0.15 na oba zawory to za duzo. postaram sie dzis zrobic i wstawic zdjecia tych blaszek z tylu klockow. z tego co widzialem na 2 filmikach odnosnie zmiany klockow w marauderze 250 wkladane byly same klocki bez blaszek na pleckach
lysy11
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2019, 14:28
Motocykl: Zipp raven 250 2009
Płeć: mężczyzna

Re: zacisk hamulca przod/brzeczenie/luz zaworowy raven 250 2

Postautor: NIKT dodano: 04 maja 2019, 10:05

Istnieje mozliwosc, ze masz za grube klocki dlatego szoruja bo gdzie maja sie cofnac jak juz sa cofniete na max ?
Albo krzywa tarcze i ona szoruje cyklicznie.

Suzuki w Vce na zaworach "klika" inne motocykle sa bezdzwieczne xD


Boso, ale w ostrogach.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1564
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: zacisk hamulca przod/brzeczenie/luz zaworowy raven 250 2

Postautor: lysy11 dodano: 04 maja 2019, 11:16

tloczek z nowymi klockami wysuwa sie o iles tam mm zanim klocki dojda do tarczy. domyslam sie ze nie cofa sie do pozycji zerowej (na rowni z cylinderkiem) ale powinien cofnac sie na tyle zeby klocki nie szorowaly o tarcze do tego stopnia ze az kolo staje i idzie palce oparzyc. tarcza raczej prosta szorowanie wydaje sie byc rownomierne (na ucho). po suszczeniu plynu hamulcowego z cylinderka (klamka hamulca wcisnieta i odkrecam lekko odpowietrznik a przy 3/4 zakresu ruchu klamki dokrecam spowrotem) kolo kreci sie swobodnie. po kilku przepompowaniach klamka (az hamulec "zesztywnieje") tez kreci sie lekko. po okolo 50 przepompowaniach wyczuwalny juz jest opor i kolo robi ledwo 2 obroty przy zakreceniu z ta sama sila
lysy11
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2019, 14:28
Motocykl: Zipp raven 250 2009
Płeć: mężczyzna

Re: zacisk hamulca przod/brzeczenie/luz zaworowy raven 250 2

Postautor: eNgine dodano: 04 maja 2019, 15:31

Zobacz czy tloczek w pompie jak puscisz klamkę odpuszcza i cofa się. Może tam go coś przytrzymuje i w wężu ciągle jest ciśnienie. Co do brzeczenia przy 4000 tys. Obrotów to brzecza przednie kierunkowskazy, nie udało mi się tego wyeliminować ale jak złapię prawy kierunek to nic nie brzeczy. Pewnie trzeba by wymienić na jakieś lżejsze albo cięższe.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: zacisk hamulca przod/brzeczenie/luz zaworowy raven 250 2

Postautor: lysy11 dodano: 04 maja 2019, 15:42

https://ifotos.pl/zobacz/IMG201905_qshapaw.jpg
https://ifotos.pl/zobacz/IMG201905_qshapaq

to te blaszki o ktorych mowilem ze w innych filmikach nikt ich nie wsadzal
lysy11
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2019, 14:28
Motocykl: Zipp raven 250 2009
Płeć: mężczyzna

Re: zacisk hamulca przod/brzeczenie/luz zaworowy raven 250 2

Postautor: NIKT dodano: 04 maja 2019, 22:53

lysy11 pisze:po suszczeniu plynu hamulcowego z cylinderka (klamka hamulca wcisnieta i odkrecam lekko odpowietrznik a przy 3/4 zakresu ruchu klamki dokrecam spowrotem) kolo kreci sie swobodnie. po kilku przepompowaniach klamka (az hamulec "zesztywnieje") tez kreci sie lekko.


Mam pytanie teraz o sposob odpowietrzania ukladu.
Czy wlasnie w taki sposob to robisz ?

Czy pompujesz z 6-10 razy i na wcisnietej klamce otwierasz odpowietrznik i zakrecasz po czym ponownie pompujesz, az w rurce przestana sie pojawiac bombelki powietrza?

Istnieje jeszcze mozliwosc, ze przewody dostaly do dupie i "spuchly" co skutkuje tym, ze jak hamujesz to plyn bezproblemowo idzie w strone zacisku, ale ma problemy z powrotem do zbiorniczka i blokuje cisnienie. W sensie robi sie zawor jednokierunkowy. Czasami wystepuje takie zjawisko na gumowych przewodach w samochodach.

Boso, ale w ostrogach.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1564
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: zacisk hamulca przod/brzeczenie/luz zaworowy raven 250 2

Postautor: lysy11 dodano: 04 maja 2019, 23:17

tak wlasnie robie nawet wiecej razy pompuje dodatkowo na odpowietrznik zakladam wezyk i ustawiam go do gory wiec nie ma raczej mozliwosci zeby poietrze cofnelo sie do odpowietrznika. podczas odpowietrzania spuszczam okolo 3/4 zbiorniczka plynu
w ramach testu zalozylem klocki bez tych blaszek ze zdjecia. chyba jest lepiej. z jednej z tych blaszek odchodzi farba i mysle ze to moglo blokowac tloczek. zobacze jak to bedzie wygladac na przestrzeni czasu. mam wrazenie ze nie za kazdym razem jak zahamuje klamka hamulca odbija na tyle zeby wylaczyc czujnik stopu wiec odpycham lekko palcem
moze ktos jeszcze sie wypowie odnosnie zestawu naprawczego hamulca? no i to klikanie silnika i brzeczenie?
lysy11
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2019, 14:28
Motocykl: Zipp raven 250 2009
Płeć: mężczyzna

Re: zacisk hamulca przod/brzeczenie/luz zaworowy raven 250 2

Postautor: eNgine dodano: 05 maja 2019, 19:00

O brzęczeniu Ci już napisałem w poście wyżej, co do klikania - klika zawór doprowadzania powietrza do dopalania spalin umieszczony pod bakiem, z przodu po lewej stronie obok kolektora wydechowego.
Wracając jeszcze do klocków, spróbuj przesmarować smarem miedziowym prowadnice klocków - tak aby klocki poruszały się swobodnie. Blaszki zakładane na klocki zazwyczaj są po to by tłumić drgania podczas hamowania - co ma zapobiegać piskom.

Poza tym z tego co piszesz o nie odskakiwaniu klamki za każdym razem może świadczyć o przycieraniu się tłoczka w pompie lub zesztywnieniu tej gumy dookoła tłoczka - proponuję spsikać ją olejem silikonowym w spreju - dzięki temu będzie bardziej miękka i może praca tłoczka w pompie się polepszy.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Następna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość