Zipp Raven by Adolvo

Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Adolvo dodano: 14 cze 2021, 14:40

jako, że już się przywitałem w innym dziale, w tym temacie spróbuję przedstawić trochę nowy nabytek i prosić o pomoc bardziej doświadczonych :)

po moto pojechałem 240km z zamiarem powrotu na kołach :)
przebieg był poniżej 7000km, przez ostatnie 2 lata przejechał podobno 200km.. właściciel w hangarze miał inne rodzynki a tym nie miał kiedy jeździć (..podobno..) :)
oględziny poszły szybko.. ogólny stan w sumie zadowalający aczkolwiek działanie przedniego hamulca powodowało, że martwiłem się jak tym czymś wrócić..
jakoś się udało dotrzeć..

oczywiście podczas ponad 200-stu kilometrowej można było trochę poznać to cudo techniki..
oprócz wspomnianego wyżej hamulca przedniego, doszły inne spostrzeżenia.. max prędkość licznikowa 95-100km/h.. moc ewidentnie nie powala..
wibracje powyżej 4,5 tys. obr/min lekko drażnią.. no i niestety siedzisko daje w kość, pozycja delikatnie mówiąc - średnia.. opony chyba fabryczne.. oj.. 2 razy się spociłem..
reszta zdaje się działać.. dojechał do celu.. więc daję mu szansę :)

na dzień dobry wymieniłem świece, olej, płyn hamulcowy (trochę licząc, że coś się wyjaśni w sprawie przedniego hamulca, dodam że tarcza wygląda jak nowa),
podciągnąłem łańcuch..
po postoju na drugi dzień wisi kropelka benzyny na gaźniku, uszczelka raczej do zmiany..

wymiana świec wiele nie zmieniła w kwestii dynamiki.. niestety na pewno do sprawdzenia luzy zaworowe i niestety chyba robota z gaźnikami, sam na pewno się nie podejmę..
ale oby to pomogło.. jeden z serwisów, zaznaczył, że tak już mógł zostać "ułożony" i tak już zostanie.. mam nadzieję, że nie..

przedni hamulec.. przy zacisku wisi ustrojstwo typu "chiński abs" czyli z tego co poczytałem jakiś reduktor siły hamowania czy jakoś tak..
serwis, w którym byłem na szybko od razu zalecił wyrzucenie tego "pomocnika" i powinno pomóc.. niestety chyba będzie się to wiązało z wymianą przewodu hamulcowego
ze względu na długość..

jak tylko trochę uda mi się go ogarnąć na pewno wrzucę jakąś fotkę..

pozdr

Obrazek

Obrazek
Adolvo
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 01 cze 2021, 12:25
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Mariuszz dodano: 14 cze 2021, 15:11

Zanim zaczniesz wyrzucać to wpierw spróbuj doprowadzić do właściwego stanu. Wymiana płynu hamulcowego ta za mało. Jak długo stał to może konieczne jest wyczyszczenie i nasmarowanie zacisków. Sprawdź w jakim stanie są klocki.
A co do siedzenia to takie już jest. Najlepszy sposób na poprawę komfortu to przyzwyczaić dupę. A stwierdzeniem mechanika "tak ułożony" po prostu mnie rozbawiłeś. Nie pytaj go już o nic więcej.
Ja bym sprawdził gaźniki, wyczyścił, zsynchronizował i jeśli ktoś go "nie ułożył" poprzez uszkodzenie pierścieni tłokowych lub cylindrów to będzie śmigał licznikowe 130.
Przy tym przebiegu który podałeś raczej będzie rozregulowany. Nie uszkodzony.
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 1166
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Suzuki DL 650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Adolvo dodano: 14 cze 2021, 15:37

Mariuszz pisze:Zanim zaczniesz wyrzucać to wpierw spróbuj doprowadzić do właściwego stanu. Wymiana płynu hamulcowego ta za mało. Jak długo stał to może konieczne jest wyczyszczenie i nasmarowanie zacisków. Sprawdź w jakim stanie są klocki.


Klocki jak nowe.. zacisk chodzi ładnie i luźno..
na dole tego ustrojstwa jest jakaś śruba.. do czego to może być? wygląda po odkręceniu jak odpowietrznik..

A co do siedzenia to takie już jest. Najlepszy sposób na poprawę komfortu to przyzwyczaić dupę.[/quote]
no tyle udało mi się już wyczytać, że TTM :)
Ja bym sprawdził gaźniki, wyczyścił, zsynchronizował i jeśli ktoś go "nie ułożył" poprzez uszkodzenie pierścieni tłokowych lub cylindrów to będzie śmigał licznikowe 130.
Przy tym przebiegu który podałeś raczej będzie rozregulowany. Nie uszkodzony.

po cichu taką mam nadzieję, że regulacja zaworów i czyszczenie gaźników trochę mu życia wróci..
co do luzu zaworowego to czytałem różne opinie na jaki ustawić 0,08-0,10 czy 0,10-0,15..
pytam, bo nie wiem jaki "magik" mi się trafi, który to będzie robił.. :) chyba, że sam się zepnę :)

a tak wyglądał w dniu zakupu
Obrazek
Adolvo
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 01 cze 2021, 12:25
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Mariuszz dodano: 14 cze 2021, 18:38

Ustawienie zaworów w tym silniku to jest dość proste. A luzy najlepsze są takie jak zaleca producent.
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 1166
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Suzuki DL 650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: NIKT dodano: 15 cze 2021, 08:23

Demona prędkości i sprintera spod świateł bym się nie spodziewał :P

U mnie jak plama paliwa była pod Zippem okazał się stary poparcialy igielitowy przewód paliwowy. W sklepie z przewodami hydraulicznymi sprzedają na metry.

Jeśli ten ABSik Cię drażni to popatrz na długość przewodu czy jednak go starczy i na próbę możesz go pominąć.
To że ładnie wygląda zacisk i tłoczek z wierzchu nie znaczy, że w środku jest elegancko.. żeby nie bawić się w rozbieranie zacisku spróbowałbym mimo wszystko zdjąć zacisk i przesmarowac łoże pływające bo może łapie Ci tylko klocek od strony zacisku a drugi nie i dlatego wygląda jak nówka :)

Jeśli będziesz zabierał się za zawory to pamiętaj tylko, że silnik musi być zimny.

Jak jechałeś to Moto trzymało idealnie te 90-95 czy zwalniało i przyspieszało jakieś 5-10 km w obie strony ? Jeśli tak to pokusilbym bym się o wymianę filtra paliwa. Zerknął bym też do filtra powietrza jeśli tego nie robiłeś.

A może się poprzednikowi zębatka zdawcza skończyła i wsadził pasującą, a ta akurat była mniejsza.. Ot taka teoria spiskowa jak się okaże że wszystko inne jest elegancko :)

Boso, ale w ostrogach.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1564
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Adolvo dodano: 15 cze 2021, 11:07

NIKT pisze:Demona prędkości i sprintera spod świateł bym się nie spodziewał :P


jasne, że nie liczę na to, że mi oderwie głowę :)
ale jednak w większości przypadków czytam, że ten max jednak powinien być wyższy..
bo o ile nie chodzi mi o prędkość max. to już o w miarę rozsądne przelotowe 100km/h jak najbardziej :)

U mnie jak plama paliwa była pod Zippem okazał się stary poparcialy igielitowy przewód paliwowy. W sklepie z przewodami hydraulicznymi sprzedają na metry


u mnie na pierwszy rzut oka widać zapocenia na uszczelkach.. choć niczego nie można wykluczyć

Jeśli ten ABSik Cię drażni to popatrz na długość przewodu czy jednak go starczy i na próbę możesz go pominąć.


no właśnie wydaje mi się, że tego przewodu niestety nie wystarczy :|

To że ładnie wygląda zacisk i tłoczek z wierzchu nie znaczy, że w środku jest elegancko.. żeby nie bawić się w rozbieranie zacisku spróbowałbym mimo wszystko zdjąć zacisk i przesmarowac łoże pływające bo może łapie Ci tylko klocek od strony zacisku a drugi nie i dlatego wygląda jak nówka :)


no właśnie zdejmowałem zacisk i wg mnie jego praca jest ok..

[Jeśli będziesz zabierał się za zawory to pamiętaj tylko, że silnik musi być zimny


tak to wiem.. a znasz może jakie przerwy są zalecane przez producenta?
czy przy demontażu pokrywy jest konieczna wymiana uszczelki?

Jak jechałeś to Moto trzymało idealnie te 90-95 czy zwalniało i przyspieszało jakieś 5-10 km w obie strony ? Jeśli tak to pokusilbym bym się o wymianę filtra paliwa. Zerknął bym też do filtra powietrza jeśli tego nie robiłeś
.

na płaskim odcinku moto utrzymuje prędkość.. wahania następują podczas zmiany nachylenia..
filtr powietrza obejrzany.. wygląda ok.. ale na pewno będę niedługo zmieniał..

A może się poprzednikowi zębatka zdawcza skończyła i wsadził pasującą, a ta akurat była mniejsza.. Ot taka teoria spiskowa jak się okaże że wszystko inne jest elegancko :)


oby nie, bo chyba z dostępnością różnych części jest tak sobie :/
Adolvo
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 01 cze 2021, 12:25
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Adolvo dodano: 30 lip 2021, 08:29

przyszedł czas na doprowadzenie moto do użytku..

niestety.. wcześniejsza obsługa motocykla raczej
nijak ma się do poprawnej obsługi :|

na początek gaźniki.. mocno podciekało z komór pływakowych..
ktoś już to próbował uszczelniać..na kawałek szmaty i silikon..
dodatkowo pęknięte jedno z mocowań pływaka (widoczne na zdjęciu)..
to wszystko plus brak dostępności uszczelek doprowadziło
do decyzji wymiany całości..
w zdemontowanych zamontowane były dysze 100.. w nowym jest 87.. póki co zostanie założone tak jak przyszło.. zobaczymy czy cokolwiek się zmieni w kwestii dynamiki..

kolejna rzecz.. wyciek w okolicach lewej obudowy zębatki..
obraz nędzy i rozpaczy.. wyleciało z pół litra oleju.. nie dość, że wypadł uszczelniacz
to ktoś próbował to wszystko łatać silikonem..

zobaczymy co dalej..

Obrazek
Adolvo
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 01 cze 2021, 12:25
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Damianos 980 dodano: 30 lip 2021, 20:38

Przebieg poniżej 7000 km i już ktoś tak rzeźbił? Grubo ...
Awatar użytkownika
Damianos 980
Forumowicz
 
Posty: 460
Rejestracja: 19 lut 2015, 16:19
Motocykl: Aprilia RX 125
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Adolvo dodano: 31 sie 2021, 23:12

po wymianie gaźników moto wreszcie jedzie jak "250" a nie jak "125"..
luzy zaworowe sprawdzone - w normie..

jest progres.. choć spalanie wyniosło 4,3.. pewnie po części z powodu wykorzystywania "mocy" :)

jeszcze muszę dojść do ładu ze zmianą biegów.. strasznie haczy i działa bardzo nieprecyzyjnie..
do tego pewnie nie umiem zmieniać..
Adolvo
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 01 cze 2021, 12:25
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: eNgine dodano: 02 wrz 2021, 10:28

Musisz wyczuć dobrze pracę sprzęgłem i jak redukować biegi, dodatkowo sprawdź czy nie masz jakiegoś luzu na wieloklinie od cięgna biegów i czy dźwignia zmiany biegów pracuje w pełnym zakresie nie hacząc o mocowanie podestów np. Co do spalania, być może jeszcze jakaś lekka regulacja gaźników pozwoli Ci zejść niżej, ale oczywiście styl jazdy ma duże znaczenie. Przy jeździe po mieście i w około komina mi wychodziło zazwyczaj 3,7-3,8l /100km, a w trasie 3,2-3,5l / 100km.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Następna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron