Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy. Kilka dni temu kupiłem używanego choć praktycznie nie używanego Rometa R250V z przebiegiem 1300 km mimo, że ma już 3 lata. Zawsze podobała mi się jego linia i już dwa lata temu chciałem go kupić ale nie było funduszy. Motocykl ogólnie jest w porządku ale odkąd zacząłem nim częściej jeździć ... zaczęło się.
Moto miał wymieniane sprzęgło na gwarancji. Jak to w serwisie Rometa, gdzie pracuje zazwyczaj pan Gienek z Frankiem i synem Henka, poskładali silnik tak, że jak się mocno przygrzeje to olej zaczyna wyciekać ze złączenia połówek. Kiedy tam zajrzałem zauważyłem, że jest złożony na chamskim czerwonym silikonie. Na szczęście wyciek nie jest wielki i oleju nie ubywa w oczach. Cały czas trzyma stan max. Mimo to nie lubię takich sytuacji, o której muszę cały czas myśleć czy zacznie lać bardziej, czy mogę tak gdzieś dalej pojechać itd. więc muszę to zrobić. Mam teraz pytanie. Czy tam jest jakaś specjalna uszczelka czy jest składany inaczej ? Podobno ten silnik to kopia Yamahy Virago 250 więc może uszczelki z niej podejdą ?
Drugi problem. Wczoraj jadąc sobie spokojnie podczas wyprzedzania i dodaniu gazu Romet zaczął chodzić jakby lekko głośniej. Okazało się, że odkręciła się jedna z nakrętek na szpilce wydechu wychodzącej z przedniego cylindra. Potem odkręciła się druga i zgubiłem obydwie długie specjalne nakrętki na szpilki, które teraz nie wiem czy dostanę. Skręciłem to na podwójnych nakrętkach żeby kontrowało ale dalej pierdzi. Teraz mam pytanie, czy tam powinna być jeszcze jakaś specjalna uszczelka, między cylinder a wydech ? Czy może nakrętki są takie same jak np. w R250 (muszą być długie zakończone kapturkiem - wchodzi w nie cała szpilka). Gdzie to wszystko mogę kupić ?
Ogólnie help, bo po kilku dniach jazdy jestem lekko zdegustowany i chcę to szybko zmienić ...