close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Romet 250 V- REAKTYWACJA

Romet 250 V- REAKTYWACJA

Postautor: ZARMED dodano: 06 lip 2015, 22:09

Przejechalem sie motorkiem Zipp 250 V i od razu zakochalem sie sie w tym silniku.
Zipp nie podoba mie sie, zalezalo mi na tym aby przednie kolo mialo duzy rozmiar, a taki jest chyba Roadstar i Romet.
Przed tym zdazeniem jezdzilem Jinlunem 150-5 i z perspektywy czasu moge powiedziec jedno, ladne polaczenie pieknej lini z porazka mechaniczna. Jak doszedlem do stadium ze silnik zagluszal wszystko wokol, sprzedalem motorek bez zalu.
Tego samego dnia wybralem sie do Warszawy po taki motorek
Obrazek
pan Janek, sprzedawca, zaopiekowal sie mna, przyjechal na dworzec i i sledzil moj powrot motorem do domu, a trasa spora bo bite 500 km. Motorek dojechal, wszystko dzialalo wiec banan na twarzy.
Na Jinlunie chyba bym nawet nie dojechal, a jesli juz to gluchy i z choroba wibracyjna. Vidlasty silnik to zupelnie inna liga.

Teraz kilka slow o motorku. Na zdjeciu wyglada ok, z bliska juz nie bylo tak pieknie. Swiadomy bylem stanu, na odleglosc , nie widzac motorka na zywo, powiedzialem ze go kupie, i tak sie stalo.
Ale jego stan techniczny ma sporo do zyczenie, Po drodze zgubilem kawalek tlumika, taka blaszka maskujaca laczenie dwoch rur ktore wchodza w jedna wieksza tlumika koncowego. Motorek z lakierem w stanie nizej niz srednim, lekko porysowany przez zycie, Wypadajaca z gniazda linka ssania, lekko peknieta rama, motorek sie przewrocil zapewne na parkingu, puscil spaw na rurce, grzechoczacy dzwiek jesli motor toczy sie bez biegu, tak jaby tarl lancuch, ale ten jest naciagniety oraz kilka pomniejszych bolaczek. Bylem swiadomy tego, i wzialem ten motorek, bo sprzedawca bardzo uczciwie potaktowal mnie.
Bede sie staral na forum opisac pelna reaktywacje Rometa-celem jest delikatny tuning optyczny i przywrocenie pelnego blasku, stylizowal go bede na Jinluna 150-5 bo jednak ta linia jest ladna ( wg. mnie)

Pierwsze pytanie, czym czyscicie chromy. Ja uzywalem zlotka, foli aluminiowej i plynu Cif. A moze macie inne sposoby na matowy chrom ?
ZARMED
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:14
Motocykl: JL-150-5
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: Romet 250 V- REAKTYWACJA

Postautor: ZARMED dodano: 07 lip 2015, 22:36

Temat widze b. popularny, wiec zadam laickie pytanie.
Gdzie jest sruba do spuszczania oleju ? :pliz:
ZARMED
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:14
Motocykl: JL-150-5
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: Romet 250 V- REAKTYWACJA

Postautor: thomas dodano: 07 lip 2015, 22:59

Do chromów kupiłem w aldiku paste o nazwie chrompflege.Jeszcze nie testowałem do wyboru były 3 rodzaje .Do lakieru mozna uzyć glinki lakierniczej.A pózniej jakiś dobry wosk.
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Romet 250 V- REAKTYWACJA

Postautor: Karol dodano: 07 lip 2015, 23:06

ZARMED pisze:A moze macie inne sposoby na matowy chrom ?

Ja czyszczę pastą Sonax i świci jak psu kulki.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 40

Re: Romet 250 V- REAKTYWACJA

Postautor: jacecek dodano: 07 lip 2015, 23:18

ZARMED pisze:Gdzie jest sruba do spuszczania oleju ? :pliz:


Ja bym szukał gdzieś pod spodem silnika - przeważnie umiejscowiają toto w najniższym punkcie silnika. Przeważnie jest to śruba pod klucz 17 lub 19.
Prawie zawsze pod śrubą jest podkładka aluminiowa, mosiężna lub inna z metali lekkich (chodzi o to aby była trochę plastyczna i uszczelniała powierzchnie stykające się). Miałem Zippa 250 V-kę - tam śruba spustowa oleju była po lewej stronie silnika (nie od spodu), poniżej i po lewej stronie wałka zmiany biegów.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 649
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 66

Re: Romet 250 V- REAKTYWACJA

Postautor: Michał_66 dodano: 08 lip 2015, 07:58

ZARMED pisze:Gdzie jest sruba do spuszczania oleju ? :pliz:
dokładnie jest tak jak pisze jacecek śruba spustu oleju jest po lewej stronie poniżej wałka zmiany biegów
Michał_66
 

Re: Romet 250 V- REAKTYWACJA

Postautor: gaziarz71 dodano: 08 lip 2015, 08:22

Jeśli siedzi tam taki sam silnik jak w Zippie Roadstarze, to przy wymianie filtra oleju pamiętaj o delikatnym dokręcaniu dekielka ponieważ można łatwo gwint zerwać.
gaziarz71
Forumowicz
 
Posty: 98
Rejestracja: 05 cze 2014, 20:48
Lokalizacja: Olkusz
Motocykl: Roadstar>Kawasaki VN800A
Płeć: mężczyzna

Re: Romet 250 V- REAKTYWACJA

Postautor: ZARMED dodano: 12 lip 2015, 12:44

Z obserwacji ...
Ja nie wiedzialem (takie mam prawo jako uzytkownik) jak odkrecic srube od korka spustu oleju.
Jest tam klucz 18 , ale sruba jest w 30% zaslonieta przez rure ramy. Pojechalem do mechanika motocyklowego , gdzie napisano -serwis motocykli. Pan po kilku niecenzuralnych slowach w koncu odkrecil. Ale stwierdzil ze sitka wyjac nie da rady. Pochylilem sie nad tematem i po odpowiednim ulozeniu sruby sitko wyszlo. Pan nalal olej i stwierdzil ze to wszystko i ze nalezy sie 30 zl.
W domu na spokojnie mysle ze powinien mi je oddac, bo zapomnial wymienic filtr oleju, a taki tam ponoc jest pod deklem.
No i tym samym jest juz podjeta decyzja-definitywnie, jak umiem tak zrobie, ale zaden mechanik juz nie dotknie tego motocykla. To nawet chyba nie lenistwo czy cwaniactwo, to po prostu indolencja i niewiedza pana z szyldem =serwis :ganja:

Motorek jest jednak w zlym stanie technicznym. Powybijany tu i tam, a tylne kolo po prostu rzezi. Poki jedzie ok, ale trzeba tam zajrzec. Bak cieknie, gumy sparciale, Ostatnio mialem zwarcie oprawy tylnej lampy, palily sie lekko przewody, bezpiecznik druyem potraktowany. Oprawa=gniazdo stopilo sie i zwarlo. Motorek stanal. No jeszcze nie przeklinam, ale tak zle jeszcze nigdy nie kupilem auta czy czegokolwiek. Tam w motorku, sporo jest/bylo ukryte i tak na dzis wydam o 2 k zl aby byl do jazdy.
Zaczynam powoli pozdrawiac :wrr: pana z Warszawy, motorek w czasie jazdy po prostu rozpada sie , a to zgubi oslone tlumika, a to listwe, a to srubke itd,,,,,


Dobra , dosc zalow :P powidzcie mi prosze gdzie jest filtr powietrza ?
Zdjalem bak i widze ze kruciec ssak powietrza wchodzi w rame, no ale jakis filtr musi miec, tylko gdzie ?
Jak wymienic filtr oleju, wystarczy te trzy sruby na deklu ?
Gdzie jest schowany ten filtr i czy sobie poradze z jego wymiana
Gdzbz nie ta sylwetka i ciekawa linia, dalbzm sobie spokoj i kupil Virago 353

A i na loniec, kupie, moze ktos ma srebrne lub czarne oslony boczne ramy. Poprzednik to partacz i pokleil to tak ze rozpadlo sie wszystko po przejechaniu 500 km Warszawa-Swidnica.
Wogole calosc zalosnie wyglada, lakier do renowacji, tuleje, chyba wsztstkie gumy itd.... :mur:
ZARMED
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:14
Motocykl: JL-150-5
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: Romet 250 V- REAKTYWACJA

Postautor: Michał_66 dodano: 12 lip 2015, 13:40

z tego co piszesz to pan spuszczał Ci olej przez filtr siatkowy a to nie jest miejsce normalnego spuszczania oleju, tamtędy spuszcza się co trzecią czwartą zmianę żeby ten filtr oczyścić a normalnie spuszcza się z lewej strony na dole pod wałkiem zmiany biegów jest śruba jak się nie mylę na klucz 17
jeżeli chodzi o filtr oleju to tak jak piszesz wystarczy odkręcić te trzy śruby
jeżeli chodzi o filtr powietrza to musi się tu ktoś wypowiedzieć kto miał R250V bo każdy model ma go gdzie indziej
Michał_66
 

Re: Romet 250 V- REAKTYWACJA

Postautor: ZARMED dodano: 12 lip 2015, 18:55

Dziekuje za odpowiedzi i pomoc.
Jednym slowem-fachowiec :czapa: to byl ... od oleju.


No ale pytanie o filtr powietrza aktualne.
No i mam teraz kolejny, chyba b. powazny problem.
Zebatka tyla ma luzy na boki ok. 6-7 mm
No po prostu sobie lata. Jak wspominalem tylne kolo troche rzezi, ale zeby taka destrukcja, coraz cieplej pozdrawiam pana z Wawy.
Jak sie wkur... to zawioze mu ten zlom do pokoju pod telewizor.
Widzialy galy co braly, ale ukryte historie podpadaja juz pod paragraf :wrr:
Chyba nie ma calej rzezczy w tym motorku,
hamulec tylni-pekniety zbiornik plynu, blotnik -pekniety przy teleskopie. dzignia zmiany biegow do wymiany, przeguby kulowe i os dzwigni do wymiany, moto przewrocilo sie na ta strone, pogiete mocowanie osi. itd.

ale najbardziej martwi mnie to kolo-ta ruchoma zebatka. Slyszalem ze regeneruja jakies gumy, wstawiaja kawalek weza gumowego, czy podonie
mozna to zrobic w Romecie 250 V?
Nawet nie wiem co mam kupic, czy tam sa tuleje w ksztalcie walkow czy gumy. Patrzylem w Romecie ze szpilki tarczy nazwano palcem wybieraka.
Ma ksztalt prawie sruby, na logike powinien wchodzic w tuleje gumowo metalowa. ALE JAK TO SIE NAZYWA I JAK WYGLADA-NIE MAM POJECIA. cHCIALBYM DOKUPIC TE CZESCI, ALE NAWET NIE WIEM O CO PYTAC ? cHODZI O NAZWE HANDLOWA
ZARMED
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:14
Motocykl: JL-150-5
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Następna

Wróć do Romet 250V

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron