close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

REALNE prędkości 125-ek...

Re: REALNE prędkości 125-ek...

Postautor: NIKT dodano: 27 lip 2019, 23:10

A na niższych biegach obroty idą wyżej niż na 5tym ?

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1564
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: REALNE prędkości 125-ek...

Postautor: paweljunkers dodano: 27 lip 2019, 23:52

Tak, zdecydowanie tak i tak jest jbardzo szkodliwa.! Ale to moje.zdanie.
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 843
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: REALNE prędkości 125-ek...

Postautor: NIKT dodano: 27 lip 2019, 23:58

W sumie może producent przewidział że ktoś odwala manetek na maxa i zrobił jak w samochodach ?
Na biegach 1-4 kręci do 10 a na 5 do 6-7 aby nie zajechac silnika ?

Bodajże grupa VW ma jakie coś że auto diesel na biegach 1-4 idzie do 5 tys a na 5tym do 4 (chyba). Tak było w firmowej skodzie fabia.

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1564
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: REALNE prędkości 125-ek...

Postautor: Groot dodano: 28 lip 2019, 00:08

Piszemy tu o mocy, o dorosłych i tych mniejszych moto ale najważniejsze jest to co naprawdę nam odpowiada i jeśli przestaniemy się umartwiać co sądzą inni co do naszego sprzętu...a naprawdę cieszyć się z jazdy to jesteśmy w domu...
Przedwczoraj pomykałem na Julku 125...i było super...
Wczoraj spędziłem wiele czasu na Piaggio mp3 400...i też wróciłem z bananem na twarzy...:)
Dwa sprzęty z zupełnie innej bajki...a jednak mnie to odpowiada...
Można pomykać na czym się chce byle mieć z tego radochę...
Awatar użytkownika
Groot
Forumowicz
 
Posty: 594
Rejestracja: 18 cze 2016, 15:50
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: Can Am Spyder
Płeć: mężczyzna
Wiek: 61

Re: REALNE prędkości 125-ek...

Postautor: paweljunkers dodano: 28 lip 2019, 08:56

No nie NIKT, w tak prostch maszynach nie ma takich cudenek , to brak mocy do pokonania oporów powietrza stoi za mniejszymi obrotami na wyższych biegach.Czesto słabe maszyny na czwartym biegu chętniej osiągają vmax, niż na piatym ;)
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 843
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: REALNE prędkości 125-ek...

Postautor: pawelpluta dodano: 28 lip 2019, 11:24

To prawda, na 4 biegu mój KSL poleci wiecej niż na 5. Obrotomierz na 4 biegu wykręce spokojnie pod 10tys obrotów, ale jak włącze na 5tke to obroty oczywiście spadną i raczej już stoją w miejscu na max 7tys.

Czy może mi ktoś rzeczowo wyjaśnić dlaczego jadąc maksymalną prędkoscią mój obrotomierz jest zaledwie w połowie swoich zakresów i w jaki sposób negatywnie wpływa to na silnik ?
Awatar użytkownika
pawelpluta
Forumowicz
 
Posty: 11
Rejestracja: 28 kwie 2019, 14:12
Motocykl: Keeway Superlight 125
Płeć: mężczyzna

Re: REALNE prędkości 125-ek...

Postautor: eNgine dodano: 28 lip 2019, 12:21

Jazda z taką ilością obrotów na 5 biegu dla silnika jest jak najbardziej ok, bardziej chodzi o to, że mimo że nie ma reakcji to otwieranie manetki na maksa jest po prostu nie ekonomiczne - silnik nawet z większą dawką paliwa nie ma siły wejść na wyższe obroty pod takim obciążeniem, a spalanie wzrasta. Najlepiej wtedy odpuścić manetkę do momentu aż silnik przestaje utrzymywać te obroty i 1 mm odkręcić znowu - tak trzymać. Po to montuje się w skrzyniach nadbiegi - aby przy jeździe ze stałą prędkością obniżyć spalanie. Zasada ta tyczy się gaźników, ale wydaje mi się że z wtryskami jest tak samo - przy pełnym otwarciu manetki po prostu wtrysk podaje większą dawkę paliwa, która nic nie daje w tym przypadku.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: REALNE prędkości 125-ek...

Postautor: NIKT dodano: 28 lip 2019, 18:19

Patrz i rob jak eNgine pisze, ja tak robie :)

Co do cudeniek to szczerze nie zdziwilbym się gdyby był czujnik 5tego biegu i w mapie informacja aby kręcić do 7tys.

Może na tym polega "odblokowanie" że wpinają się i zmieniają wartość graniczna 5teho biegu. Można tylko gdybać. A wiadomo że Chińczycy są potentatem we wszystkim :D

Opory i podjazdy pod górki oraz inne odczuwam na Cruiserze... Przyspiesza mimo odkręcania manetki jak ślimak lub utrzymuje prędkość. Ale jak zaczyna się jazda z górki to potrafi się bujnąc bardziej niż zwykle.

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1564
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: REALNE prędkości 125-ek...

Postautor: Kudlaty95 dodano: 06 sie 2019, 07:35

Junak M14
Na prostej 95
Z górki 110
Kudlaty95
Forumowicz
 
Posty: 7
Rejestracja: 16 lip 2019, 12:49
Motocykl: Junak M14
Płeć: mężczyzna

Re: REALNE prędkości 125-ek...

Postautor: prosty_elektryk dodano: 12 lip 2021, 11:03

Zontes 125 G1. Na prostej ponad 110 km/h.
Z dobrym wiatrem 116 km/h
Mierzone gps.
prosty_elektryk
Forumowicz
 
Posty: 7
Rejestracja: 12 lip 2021, 10:15
Motocykl: Zontes
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Motocykle 125 ccm

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron