close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Różnice między K157FMI (QINGQI) a QJ157FMI (Keeway)

Różnice między K157FMI (QINGQI) a QJ157FMI (Keeway)

Postautor: Wloczykij555 dodano: 23 lip 2020, 14:27

Jak w temacie. Wgryzam się mocno w tematykę modowania tego silnika (ja posiadam Keewaya a więc QJ...) i z jednej strony jest mnóstwo części dedykowanych do Suzi GN125 (a więc i do K157FMI) a z drugiej strony - z tego co wyczytałem - bzyczek, który siedzi w Keewayu to nie do końca K157FMI a więc nie jest to kopia Suzuki (a przynajmniej nie 1:1).

Czy ktoś zna - choćby orientacyjnie - różnice między tymi silnikami (mówiąc "ktoś" zerkam nieśmiało w stronę @beniamin82 :D)
Wloczykij555
Forumowicz
 
Posty: 20
Rejestracja: 15 cze 2020, 22:21
Motocykl: Keeway TXM 125
Płeć: mężczyzna

Re: Różnice między K157FMI (QINGQI) a QJ157FMI (Keeway)

Postautor: Wloczykij555 dodano: 06 sie 2020, 12:38

Sam sobie odpowiem, może komuś się przyda.

Różnice między Keewayowym 157FMI a "zwykłym" K157FMI:

- Inna średnica stworznia tłoka (Keeway - 13mm, zwykły - 14 mm).
- Inny stopień sprężania (nie wiem akurat z czego to wynika; skok tłoka jest akurat ten sam)
- Cylinder ma podcięcie na tulei, które wchodzi w wypust.

Standardowy zestaw BIg Bore na 150cc dedykowany do GS125/K157 nie pasuje do tych silników: http://www.mychinamoto.com/forums/showthread.php?8103-Keeway-RKV-125-(K157FMI)-Tuning&p=80992&viewfull=1#post80992

Niebawem się przekonam czy chociaż wałki rozrządu są zamienne bo z tym wiążę największe nadzieje. Jeżeli również się nie uda, to stwierdzam że ten silnik jest o kant dupy potłuc.
Wloczykij555
Forumowicz
 
Posty: 20
Rejestracja: 15 cze 2020, 22:21
Motocykl: Keeway TXM 125
Płeć: mężczyzna

Re: Różnice między K157FMI (QINGQI) a QJ157FMI (Keeway)

Postautor: jacek.rc dodano: 06 sie 2020, 18:41

Stopień sprężania to różnica pojemności pod tłokiem i nad nim (jakoś tak ) ,czyli długość korbowodu o tym decyduje .W Superlajcie ten silnik jest jeszcze inny ,ma wałek wyrównoważający z przodu silnika .
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2218
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Różnice między K157FMI (QINGQI) a QJ157FMI (Keeway)

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 06 sie 2020, 20:30

jacek.rc pisze:Stopień sprężania to różnica pojemności pod tłokiem i nad nim (jakoś tak ) .

To BMW Zdzicha125 nie ma stopnia sprężania? Bo silnik leżący _bezradny
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2226
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 70

Re: Różnice między K157FMI (QINGQI) a QJ157FMI (Keeway)

Postautor: Wloczykij555 dodano: 06 sie 2020, 21:39

jacek.rc pisze:Stopień sprężania to różnica pojemności pod tłokiem i nad nim (jakoś tak ) ,czyli długość korbowodu o tym decyduje .W Superlajcie ten silnik jest jeszcze inny ,ma wałek wyrównoważający z przodu silnika .


Ja wiem czym jest stopień sprężania. Dziwi mnie różnica, bo przy takim samym skoku i średnicy cylindra jak K157FMI od QINGQI ten stopień jest inny (a przynajmniej na to wychodzi porównując specyfikacje)
Wloczykij555
Forumowicz
 
Posty: 20
Rejestracja: 15 cze 2020, 22:21
Motocykl: Keeway TXM 125
Płeć: mężczyzna

Re: Różnice między K157FMI (QINGQI) a QJ157FMI (Keeway)

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 06 sie 2020, 22:13

Wloczykij555 pisze:
jacek.rc pisze:Stopień sprężania to różnica pojemności pod tłokiem i nad nim (jakoś tak ) ,czyli długość korbowodu o tym decyduje .W Superlajcie ten silnik jest jeszcze inny ,ma wałek wyrównoważający z przodu silnika .


Ja wiem czym jest stopień sprężania. Dziwi mnie różnica, bo przy takim samym skoku i średnicy cylindra jak K157FMI od QINGQI ten stopień jest inny (a przynajmniej na to wychodzi porównując specyfikacje)

Mogli zmniejszyć komorę spalania przez co zwiększył się stopień sprężania. Należało by porównać głowice. Zmiana długości korbowodu nie zmieni stopnia sprężania. Możliwe jest jeszcze zastosowanie wału korbowego o większym wykorbieniu co też by zmieniło stopień sprężania ale stawiam na inny kształt głowic.
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2226
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 70

Re: Różnice między K157FMI (QINGQI) a QJ157FMI (Keeway)

Postautor: Set666 dodano: 06 paź 2020, 20:51

Co do stopnia sprężania może wpływać na to również kształt tłoka oraz zaworów . Btw może mieć wpływ na to również specyfikacja pierścieni na tłokach
Romet r 150 chopper 2009 ---> honda cb 400N 1982-->honda st 1100---> ???
Set666
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38


Wróć do Motocykle 125 ccm

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość