feku2710 pisze:ocieranie tarczy o klocki
Fakt moje przeoczenie teraz nowy ma już tarczę z tyłu czyli pewnie i zbiorniczek na płyn.
Najczęstszą przyczyną blokowania koła na tarczy może być:
- źle spasowane klocki hamulcowe w obejmie (a może brak smaru lub trochę inne zabrudzenia od stania)
- przygięty, załamany przewód elastyczny od hamulca
- pompa płynu hamulcowego (czyli jej uszkodzenie)
Jeśli lubisz majsterkować i wiesz jak to robić przy moto to zdejmij klocki - oczyść, nasmaruj gdzie trzeba, sprawdź czy pracuje cylinderek na zdjętych klockach (uwaga pierw cylinderek wepchnij zanim pod pompujesz bo wypadnie).
Ale jak nie chcesz się brudzić, nie masz praktyki lub narzędzi to odwiedź serwis - to Twoje zdrowie i życie układ hamulcowy.
A co do silnika jak to powiedział mój mechanik - jak jest olej w silniku i nie palisz gumy przez 15 minut na postoju to silnika nie da się zajechać podczas jazdy (chyba ze w korku katując na 9000 obr/min).
Co do kontroli silnika - całkiem możliwe, ze nie styka coś na łączach ale to raczej kwestia diagnozy w warsztacie a nie zgadywanie - chyba że masz czas i chęci rozbierać moto