close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Romet adv125/ Drgania

Romet adv125/ Drgania

Postautor: skora774 dodano: 23 kwie 2017, 02:06

Witam. Mam rometa adv125, przejechalem nim juz ponad 7000km lecz draznią mnie drgania które wystepuja po przekroczeniu 6000obr/min. Cala rama drży, wskazówki wariują. Wymieniłem zębatki+ łancuch. Do przodu zalożyłem 15z a w tyle kupilem orginał. Jest lepiej ale dalej drgania są masakryczne.
Mam jeszcze problem z (prawdopodobnie rozkrecającą sie kierownicą) Przy hamowaniu czuje jak kierownica stuka mi przód, tył. straszne ma luzy. Jakies rady?
skora774
Forumowicz
 
Posty: 1
Rejestracja: 23 kwie 2017, 01:46
Motocykl: adv 125
Płeć: mężczyzna

Re: Romet adv125/ Drgania

Postautor: Hangman dodano: 23 kwie 2017, 07:34

Też mam ADV-kę i ten typ tak ma ponieważ silnik 156FMI nie ma wałka wyrównoważającego.
Śruby silnik-rama muszą być mocno dokręcone. Co do kierownicy to sprawdź dokręcenie
łożyska główki ramy. U mnie ok, więc nie sprawdzałem jak to się dokręca, ale to
najbardziej prawdopodobny powód.
Pozdro
Chcesz szczęścia przez rok to się ożeń, a jak na całe życie to kup moto...
Nie mówcie mojej ......
Hangman
Forumowicz
 
Posty: 557
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:15
Lokalizacja: Szamotuły
Motocykl: ADV125, Honda Pacific Coast
Płeć: mężczyzna

Re: Romet adv125/ Drgania

Postautor: sudden dodano: 11 maja 2017, 12:18

U mnie drgania do 8.000 obr/min owszem są, ale tak delikatne, że kompletnie mi to nie przeszkadza.
Może dlatego, że ja docieranie zrobiłem "na ostro" i już teraz na pewno nie ma tam co wibrować :)
Spróbuj, tak jak napisał Hangman, podokręcać wszystkie śruby - wielu osobom to pomogło.
Sprawdź sobie też (stawiając moto na stopce centralnej i siadając na nim) czy przy 6.000 obr/min _na_luzie_ też masz takie drgania.
Będziesz wiedział czy to sam silnik powoduje czy któryś z elementów napędu (czyli dopiero jak jedziesz) - łatwiej wtedy szukać dalej.
Jeśli np. jeździsz spokojnie, to po dokręceniu śrub, daj mu przez kilka dni w palnik na wszystkich biegach,
niech się poukłada ze sobą - ADV-ki to lubią :D

Co do luzów kierownicy to ja jeżdżę raczej po dołkach i korzeniach, więc ta śruba od kierownicy też mi się odkręca ciągle i stuka kierownica, ale jej dokręcenie jest łatwe (jest pod takim plastikiem, pomiędzy śrubkami na kierownicy ).
Możliwe, że to jest właśnie to "łożysko główki ramy", o którym pisze Hangman, ale nie znam fachowych nazw . . .
sudden
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2017, 18:16
Lokalizacja: mazowsze - azjatycka strona Wisły
Motocykl: Romet ADV125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49


Wróć do Romet

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość