close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Superlight - mocniejsze kontrolki wskazników

Re: Superlight - mocniejsze kontrolki wskazników

Postautor: Hawk1985 dodano: 02 kwie 2015, 21:58

Aaaa już wiem czemu mi to nie pasowało, źle zrobione zdjęcie (perspektywa :) )
Obrazek
1 i 2 są razem skręcone/zlutowane i idą do 3ki - tak jak według schematu

Natomiast z tego zdjęcia bez opisu wydawało mi się że 1 idzie do 4, a 2 do 3

Jeszcze jedno pytanie, jakieś konkretne te diody prostownicze? o jakichś konkretnych parametrach?

---

To dla siebie
http://i57.tinypic.com/1581mcn.jpg
http://i59.tinypic.com/6zlz4j.jpg

Widok oddziału tutaj można zobaczyć stawy do dystrybucji energii elektrycznej.

Żółty - (+) impulsu oświetlenie nocne

czarny - (-) ujemny

czerwony biały pasek - (+) na akcesoria

Niebieski - (+) wysokiej impulsu kontrolka

szary - (-) zawór impulsowy neutralne

zielony czarny pasek - wskaźnik impulsu kierunkowe

zielony biały pasek - wskaźnik impulsu kierunkowe

inne przewody nie będą brane pod uwagę.
Jawa 50 -> ... -> KSL 125 -> Honda XL650V -> Suzuki DL650 -> Suzuki XF650 -> Suzuki DL650 -> Gilera Fuoco 500 -> BMW F650 ST
Awatar użytkownika
Hawk1985
Kandydat
 
Posty: 1579
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: BMW F650 ST
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Superlight - mocniejsze kontrolki wskazników

Postautor: eNgine dodano: 03 kwie 2015, 11:19

Wystarczą z zapasem takie do 1A (10W dla 12V).
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Superlight - mocniejsze kontrolki wskazników

Postautor: Hawk1985 dodano: 03 kwie 2015, 15:01

Wszystko już mam prócz gumowych oprawek na żarówki w5w :mur:
Obrazek
Będę chyba musiał zamówić je przez internet, a dotrą zapewne koło środy :(
A tak chciałem to podłączyć i złożyć przez weekend
Jawa 50 -> ... -> KSL 125 -> Honda XL650V -> Suzuki DL650 -> Suzuki XF650 -> Suzuki DL650 -> Gilera Fuoco 500 -> BMW F650 ST
Awatar użytkownika
Hawk1985
Kandydat
 
Posty: 1579
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: BMW F650 ST
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Superlight - mocniejsze kontrolki wskazników

Postautor: Nowicjusz dodano: 04 kwie 2015, 16:36

Dla mnie czarna magia :D
Nowicjusz
Awatar użytkownika
Nowicjusz
Forumowicz
 
Posty: 83
Rejestracja: 22 lut 2015, 14:58
Lokalizacja: Śląskie Bytom
Motocykl: Keeway superlight 125
Tel. kom.: 601335530
Płeć: mężczyzna
Komunikator: gg22190948
Wiek: 57

Re: Superlight - mocniejsze kontrolki wskazników

Postautor: Hawk1985 dodano: 04 kwie 2015, 17:25

Pierw akcent humorystyczny :D :


Pomimo przeciwności losu udało się to zmontować i działa wyśmienicie :)
ObrazekObrazek

Polecam każdemu początkującemu te drobna modernizacje, kosztuje to ok 20 zł, a Ledy są bardzo dobrze widoczne nawet w słońcu. I wbrew pozorom nie jest to takie trudne, nie jestem typem majsterkowicza a lutownice miałem w ręce ostatni raz temu w technikum, ale jakoś dałem radę.
Jeśli by byli chętni mogę zrobić mały tutorial.

Ogromnie podziękowania dla eNgine za pomoc :piwa:
Jawa 50 -> ... -> KSL 125 -> Honda XL650V -> Suzuki DL650 -> Suzuki XF650 -> Suzuki DL650 -> Gilera Fuoco 500 -> BMW F650 ST
Awatar użytkownika
Hawk1985
Kandydat
 
Posty: 1579
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: BMW F650 ST
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Superlight - mocniejsze kontrolki wskazników

Postautor: rafip dodano: 04 kwie 2015, 23:04

Gratuluję uporu i osiągniętego celu!

Mam podobne odczucia co do tych kontrolek. W pełnym słońcu nie mam pojęcia czy one święcą czy nie. Kto wie może skorzystam z Twoich doświadczeń, tylko, że ja to kompletnie się na tym nie znam.
Dobrze, że ojciec elektryk i pewnie pomoże.
Awatar użytkownika
rafip
Klubowicz
 
Posty: 729
Rejestracja: 23 mar 2015, 22:21
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Keeway superlight 125
Tel. kom.: 691829631
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Superlight - mocniejsze kontrolki wskazników

Postautor: jacek.rc dodano: 05 kwie 2015, 15:14

Fakt kontrolki są bardzo mało widoczne ,szczególnie w słoneczne dni i sprawia to też zagrożenie ,ponieważ nie widzimy czy kierunek jest wyłączony :wielkieoczy: .Ważne jest też to ,że przy elektronicznym przerywaczu kierunkowskazów nie można go wyłączyć prędzej niż przed trzy krotnym mignięciem ( spróbujcie ,przełączyć można ,wyłączyć nie ,musi 3 razy mignąć )i kiedyś myślałem ,że samochód mi wymusił ,a to ja jechałem z włączonym kierunkiem.Prostszym sposobem na lepiej widoczne kontrolki jest zabudowa dodatkowej ,lub brzęczka .Ja mam przyklejony do blaszki łączącej zegary samoprzylepny migacz (chyba z jakiegoś skuterka ,w kształcie łezki ,kosztował 25 zł.-2 sztuki ),podłączony (nawet bez lutowania) pod złączki kontrolki kierunków ,Świeci tak mocno ,że nie sposób go przeoczyć.
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2109
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Superlight - mocniejsze kontrolki wskazników

Postautor: Kunik dodano: 01 maja 2015, 08:50

Hawk1985 pisze:Pierw akcent humorystyczny :D :


Pomimo przeciwności losu udało się to zmontować i działa wyśmienicie :)
ObrazekObrazek

Polecam każdemu początkującemu te drobna modernizacje, kosztuje to ok 20 zł, a Ledy są bardzo dobrze widoczne nawet w słońcu. I wbrew pozorom nie jest to takie trudne, nie jestem typem majsterkowicza a lutownice miałem w ręce ostatni raz temu w technikum, ale jakoś dałem radę.
Jeśli by byli chętni mogę zrobić mały tutorial.

Ogromnie podziękowania dla eNgine za pomoc :piwa:



Ja poproszę o tutorial, jeśli nie będzie Tobie szkoda czasu.
Awatar użytkownika
Kunik
Forumowicz
 
Posty: 21
Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:30
Motocykl: Keeway Superlight 125 LE
Płeć: mężczyzna

Re: Superlight - mocniejsze kontrolki wskazników

Postautor: Hawk1985 dodano: 01 maja 2015, 22:10

OK postaram się, choć minęło trochę czasu od montażu, ale chyba wszystko pamiętam.
Po pierwsze to nie mój pomysł tylko natknąłem się to na forum Keewayeros http://www.keewayeros.net/t5357-conoce- ... -en-el-dia (aby zobaczyć obrazki trzeba się zalogować, l: KCM , h: kcm2014 )

Co potrzebujemy do wymiany kontrolek na ledowe

- 2 szt. ledów w5w - tu już dowolność, ja wziąłem nieco słabsze świecące punktowo do góry
- 2 oprawki na żarówki w5w - szukałem takich gumowych, ale nie mogłem ich znaleźć na miejscu, kupiłem zatem w sklepie z częściami motoryzacyjnymi takie http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/ ... 2746d0.jpg http://www.neonplus.pl/files/oprawka-za ... 5B2%5D.jpg . Musiałem przyciąć piłką plastik w miejscu pinów abym mógł się do nich przylutować, musiałem też upiłować nieco ząbki po bokach http://i.imgur.com/ryJN1XZ.jpg
- 2 diody prostownicze do 1A
- kawałki przewodu 1.5 to max
- koszulki termokurczliwe
- taśma izolacyjna
- lutownica
- klucze 8, 10 (grzechotki z przedłużkami bądź sztorcowe), śrubokręt krzyżakowy

---

Obrazek
Zaczynamy od zabezpieczenia klosza lampy, musimy odkręcić lampę aby mieć spokojny dostęp do obrotomierza. Polecam owinąć ją jakąś szmata, obkleić żeby się trzymała.

Obrazek
Odkręcamy 2 śruby widoczne na zdjęciu, tu potrzebna jest grzechotka z przedłużką lub klucz sztorcowy 10. Śruby wyciągamy, a lampę odkładamy na prawą stronę tak jak na zdjęciu 5 http://i.imgur.com/qNZVUfP.jpg

Obrazek
Po odłożeniu lampy na prawą stronę mamy miejsce aby odkręcić krzyżakiem dwie śrubki, plastikową osłonę zdejmujemy i odkładamy na bok.

Obrazek
Okręcamy 2 nakrętki (klucz 8) zaznaczone na czerwono aby mieć swobodny dostęp do miejsca w którym są interesujące nas kontrolki ( zielony obszar)

Obrazek
Obrotomierz odkładamy na dół znów zabezpieczając miejsce w którym będzie leżał jakąś szmatką

Obrazek
Wyciągamy interesujące nas żaróweczki z gniazd, gniazda są gumowe na wcisk, po prostu trzeba je pociągnąć.
Zielono-biały i zielonoczarny kabelek są od kontrolki kierunkowskazów - tu nas czeka chwila pracy
Drugi jest od kontrolki kierunkowskazów - tu tylko przylutowujemy gniazdo
Rozcinamy izolację przy przewodach od kontrolek, oraz ta dalszą aby mieć dużo miejsca.
Na czerwono zaznaczona wiązka minusów która potem wykorzystamy.

---

Dalej niestety nie mam zdjęć więc będę tłumaczył i posiłkował się zdjęciami ze strony portugalskiej

Obrabiamy końcówki przewodu i przylutowujemy się do pinów oprawki na w5w http://i.imgur.com/ryJN1XZ.jpg
Po przylutowaniu zakładamy na miejsce pinów i odcinek powyżej koszulki termokurczliwe i zgrzewamy. Przygotowujemy sobie dwie takie końcówki.

Przy kontrolce neutralnego filozofii nie ma, ucinamy oryginalne przewody, przylutowujemy wtyczkę z przygotowanymi przewodami (na które założyliśmy koszulki termokurczliwe).
Do gniazda wkładamy leda, jeśli nie działa wkładamy go odwrotnie.

Jeśli chodzi o przewód z kierunkowskazami to robimy tak:
1. Bierzmy drugą wtyczkę z oprawą (załóżmy że ma przewody żółty i czarny jak na zdjęciu) http://oi59.tinypic.com/2e1eywl.jpg
2. Jeden przewód czarny przymocujemy później do wiązki z minusami (czarne przewody w przeźroczystej oprawie http://i.imgur.com/94lPC54.jpg )
3. Drugi przewód żółty zakańczamy dwiema diodami z kreseczkami w stronę żółtego przewodu tak jak na zdjęciu http://oi59.tinypic.com/2e1eywl.jpg i lutujemy
4. Na miejsce lutowania diod z żółtym przewodem dajemy koszulkę i podgrzewamy
5. Drugie końce diod lutujemy do przewodu zieloni-białego i do zielono-czarnego (wcześniej na przewód zakładamy koszulki termokurczliwe tak aby przykryły miejsce lutowania i same diody)
6. Minus przykładamy na chwilę do wtyczki z minusami i sprawdzamy czy dioda świeci, jeśli nie przekładamy diodę odwrotnie. Musi działać :P
7. Rozcinamy przeźroczysta koszulkę, wpinamy tam minus i przylutowujemy. Po przylutowaniu owijamy rozcięta koszulkę izolacja.
8. Wiązkę przewodami zielono-białym i zielono-czarnym oklejamy izolacja, potem te większa wiązkę z naszymi czterema przewodami

Potem składamy całość analogicznie do początku.

Od siebie mogę polecić, jak ktoś nie bawi się na co dzień w elektryka/elektroniką, aby przed lutowaniem całości skręcić sobie przewody na krotko i sprawdzić czy działają - ja tak zrobiłem.

Szkoda że nie pstrykałem zdjęć podczas lutowania :( ale myślę że taki opis wystarczy.
Jawa 50 -> ... -> KSL 125 -> Honda XL650V -> Suzuki DL650 -> Suzuki XF650 -> Suzuki DL650 -> Gilera Fuoco 500 -> BMW F650 ST
Awatar użytkownika
Hawk1985
Kandydat
 
Posty: 1579
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: BMW F650 ST
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Superlight - mocniejsze kontrolki wskazników

Postautor: Bart dodano: 05 maja 2015, 17:03

tego mi się nie chce, ale lusterka od Ciebie zgapię :) podziw za zaangażowanie w odpicowanie Keewayka
Bart
Forumowicz
 
Posty: 17
Rejestracja: 30 mar 2015, 17:19
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Keeway Superlight 125
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Keeway

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości