witam
Zakładam temat o motocyklu który niedawno kupiłem -
KEEWAY RKS 125 , 2015r. wersja na gaźniku .
Jest on nowy , wyprzedaż starszego modelu .
Kolor czarny ,wersja z pługiem pod silnikiem, na razie nie mam porządnego zdjęcia .
W sklepie którym go kupiłem w Rudzie Śląskiej został jak mi mówiono zrobiony przegląd zerowy.
Dzisiaj go dokładnie oglądałem sprawdzałem czy wszystkie śruby dokręcone i w sumie nie ma się do czego
przyczepić ,śruby były markerem pozaznaczane .
Zdejmowałem boczki pod bakiem te małe i te większe ,akumulator to Yuasa 7Ah obsługowy .
Warto moim zdaniem przypiąć przewód od czujnika prędkościomierza do lagi (ja to zrobiłem dużą trytką) bo zbyt luźno wisi wtyczkę też miałem luźno pod lampą .
Zdemontowałem lampę żeby zrobić porządek z kablami .
Najpierw trzeba odkręcić plastikową osłonę na kierownicy na 2 imbusy,następnie 2 śruby od góry klucz nasadowy 10 i jedna śruba od dołu ,lampa schodzi .
Poizolowałem kilka przewodów (ale nie jest to bardzo konieczne) pospinałem i baaardzo się namęczyłem żeby założyć lampę z powrotem ,kostki które są pod lampą muszą wchodzić we wgłębienia po bokach lampy .
Żeby nic nie wisiało ,nie przeszkadzało ruszając kierownicą ,nie zaczepiało o zamek blokady kierownicy itd i w ogóle założyć lampę ,trochę się trzeba namęczyć .
Można od wewnątrz próbować wymienić żarówkę jak się spali ale raczej trzeba demontować lampę ,żarówka to H4 35/35W .
Łańcuch można podnieść na jakieś 4 cm , myślałem że mam za luźny , w instrukcji coś jest napisane o zakresie 20-30 mm ale jak usiadłem to luz się zmniejsza ,może te 20-30mm jest prawidłowe ale pod obciążeniem,bez obciążenia luz w tym motocyklu jest dosyć duży ,myślę że mam dobrze naciągnięty .
Przy takim ustawieniu luz jest taki że mogę docisnąć 3 ogniwa pomiędzy zęby tylnej zębatki -taki znalazłem sposób w tym motorze na szybkie sprawdzanie .
Zacisk przedniego hamulca się trochę rusza względem uchwytu do lagi ,ale może to tak ma być .
No dobra w końcu się przejechałem
Silnik ma naprawdę dobrą kulturę pracy żadnych drgań nawet na dotarciu ,sprzęgło lekko chodzi , przełączanie biegów ok .
Ogólnie motocykl bardzo cichy .
Mam tylko zastrzeżenie do wrzucania luzu ,mając wciśnięte sprzęgło i 1 -lekko wejdzie luz albo jest opór mocniej podnosząc- wtedy 2 wchodzi .
Jak jest opór to trzeba lekko ruszyć do przodu i wtedy spróbować trochę pomaga , w każdym bądź razie luz z 1 ma wejść lekko .
Wszystko się musi dotrzeć , olej który jest wlany nie jest pewnie rewelacyjny .
Znalazłem filtr oleju HifloFiltro HF131 który jest m.in do rkv 125 , rks -a nie ma ale powinien pasować ?
Olej 10w40 półsyntetyk ? jaki będzie najlepszy do tego motorka ?
To tyle moich wypocin .
Aha ,dostałem 4 kluczyki aż ale żeby nie było tak kolorowo
..
https://photos.app.goo.gl/J22RzPYSyJtrA9aUA