close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Keeway RKS 125 2015r.

Keeway RKS 125 2015r.

Postautor: krzysieg dodano: 29 wrz 2018, 23:09

witam

Zakładam temat o motocyklu który niedawno kupiłem -
KEEWAY RKS 125 , 2015r. wersja na gaźniku .
Jest on nowy , wyprzedaż starszego modelu .
Kolor czarny ,wersja z pługiem pod silnikiem, na razie nie mam porządnego zdjęcia .
W sklepie którym go kupiłem w Rudzie Śląskiej został jak mi mówiono zrobiony przegląd zerowy.

Dzisiaj go dokładnie oglądałem sprawdzałem czy wszystkie śruby dokręcone i w sumie nie ma się do czego
przyczepić ,śruby były markerem pozaznaczane .
Zdejmowałem boczki pod bakiem te małe i te większe ,akumulator to Yuasa 7Ah obsługowy .
Warto moim zdaniem przypiąć przewód od czujnika prędkościomierza do lagi (ja to zrobiłem dużą trytką) bo zbyt luźno wisi wtyczkę też miałem luźno pod lampą .
Zdemontowałem lampę żeby zrobić porządek z kablami .
Najpierw trzeba odkręcić plastikową osłonę na kierownicy na 2 imbusy,następnie 2 śruby od góry klucz nasadowy 10 i jedna śruba od dołu ,lampa schodzi .
Poizolowałem kilka przewodów (ale nie jest to bardzo konieczne) pospinałem i baaardzo się namęczyłem żeby założyć lampę z powrotem ,kostki które są pod lampą muszą wchodzić we wgłębienia po bokach lampy .
Żeby nic nie wisiało ,nie przeszkadzało ruszając kierownicą ,nie zaczepiało o zamek blokady kierownicy itd i w ogóle założyć lampę ,trochę się trzeba namęczyć .
Można od wewnątrz próbować wymienić żarówkę jak się spali ale raczej trzeba demontować lampę ,żarówka to H4 35/35W .

Łańcuch można podnieść na jakieś 4 cm , myślałem że mam za luźny , w instrukcji coś jest napisane o zakresie 20-30 mm ale jak usiadłem to luz się zmniejsza ,może te 20-30mm jest prawidłowe ale pod obciążeniem,bez obciążenia luz w tym motocyklu jest dosyć duży ,myślę że mam dobrze naciągnięty .
Przy takim ustawieniu luz jest taki że mogę docisnąć 3 ogniwa pomiędzy zęby tylnej zębatki -taki znalazłem sposób w tym motorze na szybkie sprawdzanie .

Zacisk przedniego hamulca się trochę rusza względem uchwytu do lagi ,ale może to tak ma być .

No dobra w końcu się przejechałem :)
Silnik ma naprawdę dobrą kulturę pracy żadnych drgań nawet na dotarciu ,sprzęgło lekko chodzi , przełączanie biegów ok .
Ogólnie motocykl bardzo cichy .
Mam tylko zastrzeżenie do wrzucania luzu ,mając wciśnięte sprzęgło i 1 -lekko wejdzie luz albo jest opór mocniej podnosząc- wtedy 2 wchodzi .
Jak jest opór to trzeba lekko ruszyć do przodu i wtedy spróbować trochę pomaga , w każdym bądź razie luz z 1 ma wejść lekko .
Wszystko się musi dotrzeć , olej który jest wlany nie jest pewnie rewelacyjny .
Znalazłem filtr oleju HifloFiltro HF131 który jest m.in do rkv 125 , rks -a nie ma ale powinien pasować ?
Olej 10w40 półsyntetyk ? jaki będzie najlepszy do tego motorka ?


To tyle moich wypocin .

Aha ,dostałem 4 kluczyki aż ale żeby nie było tak kolorowo ;) ..
https://photos.app.goo.gl/J22RzPYSyJtrA9aUA
krzysieg
Forumowicz
 
Posty: 267
Rejestracja: 08 sie 2015, 16:19
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław
Motocykl: Keeway Rks 125 , FZ6 s1 fazer
Płeć: mężczyzna

Re: Keeway RKS 125 2015r.

Postautor: przemas1988 dodano: 30 wrz 2018, 16:12

Silnik jest ten sam w rkv, rks i tx więc i filtr ten sam.
przemas1988
Forumowicz
 
Posty: 59
Rejestracja: 25 wrz 2015, 14:54
Lokalizacja: Zendek
Motocykl: router ws50 - keeway rkv 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Keeway RKS 125 2015r.

Postautor: krzysieg dodano: 30 wrz 2018, 16:22

przemas1988 pisze:Silnik jest ten sam w rkv, rks i tx więc i filtr ten sam.

Niby tak wiem, ale można dostać filtr no name do keeway rks rkv albo HifloFiltro HF131 który powinien być lepszy i nawet parę zł tańszy
tylko w opisie nie ma że pasuje do rks-a , po za tym wymiary tych dwóch filtrów się troszkę różnią .
Jaki filtr oleju kupujesz ?
krzysieg
Forumowicz
 
Posty: 267
Rejestracja: 08 sie 2015, 16:19
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław
Motocykl: Keeway Rks 125 , FZ6 s1 fazer
Płeć: mężczyzna

Re: Keeway RKS 125 2015r.

Postautor: przemas1988 dodano: 01 paź 2018, 14:54

krzysieg pisze:Niby tak wiem, ale można dostać filtr no name do keeway rks rkv albo HifloFiltro HF131 który powinien być lepszy i nawet parę zł tańszy
tylko w opisie nie ma że pasuje do rks-a , po za tym wymiary tych dwóch filtrów się troszkę różnią .
Jaki filtr oleju kupujesz ?

Mi na pierwszym przeglądzie zamontowali chyba hf131 do rkv. Przynajmniej z rozmowy mechanika z właścicielem serwisu tak wywnioskowałem. Olej zalali motula 5100. W ws50 przez 4 lat jeździłem na tym motulu i nie było żadnych problemów. Od 3 lat leje tam orlena platinium rider i w sumie też nie narzekam. Ja na razie serwisuje swojego tam gdzie kupiłem bo wole mieć gwarancje przy wersji na wtrysku. Dziwne jest to że piszą że pasuje do rkv i tx a nie wspominają już o rks. Przecież to jest ten sam silnik.
przemas1988
Forumowicz
 
Posty: 59
Rejestracja: 25 wrz 2015, 14:54
Lokalizacja: Zendek
Motocykl: router ws50 - keeway rkv 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Keeway RKS 125 2015r.

Postautor: krzysieg dodano: 01 paź 2018, 16:39

Olej też zaleje półsyntetyk 10w40 nie wiem czy jest sens pełen syntetyk ,ja sobie chwale castrol power1 (taki lałem w Torosie )
chyba ta sama półka co ten motul , bez różnicy który .
Po ok 300km wymienię olej , mam nadzieje że na innym oleju albo w miarę upływu km będzie łatwiej znaleźć
luz , bo przełączając z 1 na luz jest często opór i wchodzi 2 albo leciutko bez problemu luz , myślę że kwestia oleju i dotarcia .
Nie podoba mi się zacisk przedni , za luźny jest ale w rkv masz chyba inny .
krzysieg
Forumowicz
 
Posty: 267
Rejestracja: 08 sie 2015, 16:19
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław
Motocykl: Keeway Rks 125 , FZ6 s1 fazer
Płeć: mężczyzna

Re: Keeway RKS 125 2015r.

Postautor: beniamin82 dodano: 01 paź 2018, 18:24

Ja mam raczej doświadczenia że zawsze luz dużo łatwiej wbić z dwójki w dół niż z jedynki do góry. Nawet tak wolę bo przy przyspieszaniu szybciej.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6674
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Keeway RKS 125 2015r.

Postautor: krzysieg dodano: 01 paź 2018, 18:47

beniamin82 pisze:Ja mam raczej doświadczenia że zawsze luz dużo łatwiej wbić z dwójki w dół niż z jedynki do góry. Nawet tak wolę bo przy przyspieszaniu szybciej.

Tak robiłem w Torosie na początku 4-3-2-N postój światła ,ruszanie 1-2..... jest to wygodne nie trzeba tyle wachlować dźwignią ale jest pewna wada .
Z dwójki wrzucając luz niby wszystko ok ale może dojść do tego że sam wskoczy bieg
2-3 razy tak się stało , dowiedziałem się tu na forum że lepiej zjechać na sam dół i z 1 wrzucać luz w tym silniku ,tak się przyzwyczaiłem .
krzysieg
Forumowicz
 
Posty: 267
Rejestracja: 08 sie 2015, 16:19
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław
Motocykl: Keeway Rks 125 , FZ6 s1 fazer
Płeć: mężczyzna

Re: Keeway RKS 125 2015r.

Postautor: przemas1988 dodano: 02 paź 2018, 10:51

Ja też zmieniam z 2 na luz i jeszcze nigdy nie miałem żadnego problemu. Czasami tylko na skrzyżowaniu mam problem z wbiciem 1 jak dojeżdżam na luzie. Musze wtedy delikatnie przepchać motocykl do przodu lub tyłu żeby wskoczyła 1.
Co do oleju to u mnie był wymieniany po 560 km. Po 300 km jak sprawdzałem to wyglądał praktycznie jak nowy. Moim zdaniem spokojnie możesz wymienić po 500 km bo filtr wyłapuje pewnie wszystkie opiłki. W ws50 po 300 km jak wymieniałem to olej był ciemny i pełny opiłków.
Co do zacisków to może podnieś przednie koło i zakręć nim. Jak będzie wyhamowywać to znaczy że coś jest nie tak. U siebie w sumie nie wiem czy są jakieś luzy. Chyba z tyłu jakiś luz jest ale nie jestem na 100% pewien.
przemas1988
Forumowicz
 
Posty: 59
Rejestracja: 25 wrz 2015, 14:54
Lokalizacja: Zendek
Motocykl: router ws50 - keeway rkv 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Keeway RKS 125 2015r.

Postautor: eNgine dodano: 02 paź 2018, 13:12

Zacisk jest pływający w tych motocyklach chyba, inaczej musiałaby się ruszać sama tarcza.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Keeway RKS 125 2015r.

Postautor: krzysieg dodano: 02 paź 2018, 17:17

Na podniesionym kole tarcza delikatnie ociera o klocki ale tym bym się nie przejmował , trochę się dotrą i przestanie .
Zacisk jest pływający ale nie tylko przesuwa się na boki , luz jest w każdą stronę .
Jest uchwyt z dwoma bolcami przrfykręcony do lagi , na te bolce nachodzi zacisk , na jednym lub obu są tulejki gumowe .
Może tak ma być luźno żeby się nie blokowało .
Klocki mają taką wystającą łapkę na zewnątrz która nachodzi na trzpień , nie wiem do czego to służy.
W torosie mam identyczne klocki tylko bez tej łapki :)
krzysieg
Forumowicz
 
Posty: 267
Rejestracja: 08 sie 2015, 16:19
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław
Motocykl: Keeway Rks 125 , FZ6 s1 fazer
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Keeway

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość