close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Czujnik stopki bocznej KSL

Re: Czujnik stopki bocznej KSL

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 08 lip 2019, 13:08

Miałeś rację ostrzegając bo jest kilka konstrukcji dla których jest to groźne. Gdyby smok pompy oleju umiejscowiony w zagłębieniu miski olejowej rozwiązywał zawsze problem to nigdy by nie powstała konstrukcja silnika ze suchą miską olejową. Przy niskich temperaturach oleju po odpaleniu np. Zimą gdzie smok jest ledwie zanurzony powstaje lej i smok zaciąga powietrze i do kanałów trafia olej spieniony. Taka mieszanka nie smaruje. Też nie chcę nikogo przegadywać, każdy robi jak uważa.
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 1194
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: R150, GL500, XV750 Virago,
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 66

Re: Czujnik stopki bocznej KSL

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 08 lip 2019, 13:20

Po to jest forum :) żeby dyskutować i pomagać sobie :)

Takie tematy kest idealnie przy piwie lub bianco omawiać. Także kiedyś musimy nadrobić to :)

Pozdrawiam.

Wysłane z telefonA
Pozdro Robert.
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 98
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Czujnik stopki bocznej KSL

Postautor: paweljunkers dodano: 08 lip 2019, 15:09

Nie wiem czy zauważyliście nr 999 zadał grzecznie pytanie a tu dyskusyjna mała burza , nawet raz sie nie wtrącił. Chyba się nas nie przestraszył ?. Eee chyba się na nas poznał :D w KCM juz tak jest ,,kto się lubi ten się czubi'' :P
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 639
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Czujnik stopki bocznej KSL

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 08 lip 2019, 15:21

Odpowiedź jest jak to można zrobić. Pewnie już dawno zrobione.

Potem sama polemika.

Wysłane z telefonA
Pozdro Robert.
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 98
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Czujnik stopki bocznej KSL

Postautor: NIKT dodano: 08 lip 2019, 15:38

Każdy ma rację i moim zdaniem dyskusja jest bardzo fajna i można czegoś się dowiedzieć. To ja tak na koniec jeszcze mała wzmianka aby wyczerpać temat.

Układ smarowania z mokrą miska olejowa:

To rozwiązanie proste, lekkie i niezawodne. W tym najczęściej stosowanym obecnie układzie smarowania, pompa tłoczy olej kanałami do łożysk, skąd spływa (przez sporej średnicy otwory) do nisko położonej miski olejowej.
Zalety tego systemu:
wystarczy tylko jedna pompa,
wszystkie kanały olejowe są wewnątrz silnika.
Jeśli miska olejowa jest przy tym wystarczająco duża, olej może dostatecznie się schłodzić. Jedynie w ekstremalnych sytuacjach, takich jak podczas ostrego hamowania z dużych prędkości czy w razie jazdy na jednym kole, pompa może zassać powietrze zamiast oleju, co powoduje obniżenie ciśnienia oleju w miejscach smarowania, a w najgorszym wypadku uszkodzenie silnika.

Obrazek

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Kandydat
 
Posty: 1024
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 29

Re: Czujnik stopki bocznej KSL

Postautor: NIKT dodano: 08 lip 2019, 15:46

Sucha miska olejowa:

Ten układ daje radę nawet w ekstremalnych sytuacjach. W tym systemie jedna lub więcej pomp zasysa olej z najniżej położonego punktu silnika i tłoczy go do osobnego zbiornika. Ten zbiornik może znajdować się w metalowym pojemniku (w Buellu jest on w wahaczu) lub w odlanej w bloku silnika komorze (KTM RC8). Nieważne czy zbiornik oleju jest umieszczony wysoko, czy nisko – olej jest zasysany ze zbiornika przez drugą pompę i wprowadzany do magistrali.

Dzięki możliwości dowolnego kształtowania zbiornika oleju oraz jego dowolnej lokalizacji można go optymalnie wkomponować w motocykl, mając na względzie jego środek ciężkości i rozkład mas. Największa zaleta tego rozwiązania: pompa zasysa olej nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach, na jakie jest narażony motocykl (np. długa jazda na gumie). Wady: pompa zżera moc, a takie elementy, jak zbiornik oleju i przewody olejowe zwiększają koszty i masę motocykla.   

Obrazek

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Kandydat
 
Posty: 1024
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 29

Re: Czujnik stopki bocznej KSL

Postautor: Lucky Luke dodano: 08 lip 2019, 23:39

mr999 pisze:Cześć wszystkim,
czy ktoś z Was może zdejmował czujnik stopki bocznej tak aby można było odpalić moto w rozłożonej pozycji?


Generalnie to w KSL jest centralna stopa, stawiasz odpalasz i za chwilę jedziesz. Silowalem się ale po wskazowkach kolegów m.in Jędrek jak nie szarpać kierownicy stawianie na centralnej jest ..... łatwe.
Lucky Luke
Lucky Luke
Kandydat
 
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2015, 00:46
Lokalizacja: Radzymin
Motocykl: Keeway SuperLight, Benelli TRK
Płeć: mężczyzna

Re: Czujnik stopki bocznej KSL

Postautor: zibias dodano: 10 lip 2019, 11:47

Lucky Luke pisze:
mr999 pisze:Cześć wszystkim,
czy ktoś z Was może zdejmował czujnik stopki bocznej tak aby można było odpalić moto w rozłożonej pozycji?


Generalnie to w KSL jest centralna stopa, stawiasz odpalasz i za chwilę jedziesz. Silowalem się ale po wskazowkach kolegów m.in Jędrek jak nie szarpać kierownicy stawianie na centralnej jest ..... łatwe.
To ja poproszę o przekazanie tej wiedzy innym:) Też używam stopki centralnej przyda rozpoczęciem jazdy do rozgrzania silnika. Jak go stawiać?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
zibias
Forumowicz
 
Posty: 46
Rejestracja: 28 kwie 2018, 10:41
Motocykl: Keeway RKS 125 Black
Płeć: mężczyzna

Re: Czujnik stopki bocznej KSL

Postautor: mr999 dodano: 10 lip 2019, 18:20

zibias pisze:
Lucky Luke pisze:
mr999 pisze:Cześć wszystkim,
czy ktoś z Was może zdejmował czujnik stopki bocznej tak aby można było odpalić moto w rozłożonej pozycji?


Generalnie to w KSL jest centralna stopa, stawiasz odpalasz i za chwilę jedziesz. Silowalem się ale po wskazowkach kolegów m.in Jędrek jak nie szarpać kierownicy stawianie na centralnej jest ..... łatwe.
To ja poproszę o przekazanie tej wiedzy innym:) Też używam stopki centralnej przyda rozpoczęciem jazdy do rozgrzania silnika. Jak go stawiać?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Ja osobiście robię w ten sposób, że :
- wsiadam na moto
- kierownica na maksa w prawo
- trzymam zaciśnięty hamulec
- lewą stopę stawiam na ten boczny cyngwajs od centralki i tam też przenoszę cały ciężar ciała i jednocześnie kierownicę ciągnę do tyłu
I jakoś tak to mniej więcej robię ja :D
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Awatar użytkownika
mr999
Forumowicz
 
Posty: 81
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:12
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: Keeway Superlight 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 26

Re: Czujnik stopki bocznej KSL

Postautor: NIKT dodano: 10 lip 2019, 18:25

a czujnik wyeliminowałeś ? :P
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Kandydat
 
Posty: 1024
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 29

PoprzedniaNastępna

Wróć do Keeway

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość