close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

ZIPP RAVEN LUX - problemy

ZIPP RAVEN LUX - problemy

Postautor: Markossa dodano: 20 mar 2018, 18:37

Wczoraj było całkiem sympatycznie delektować się się piękną pogodą na moto...
... jednak po dojeździe do garażu zaniepokoił mnie odgłos brzęczenia - który jednak szybko zlokalizowałem...
... luźna śruba pokrywy zaworów przez która kilka łyżeczek oleju pobrudziło pokrywę, gaźnik, osłony boczne i nawet parę kropelek na sakwach znalazłem.

Ech chińska śruba się odkręciła nic wielkiego - niestety tu zaczyna się koszmar i nerwy. śruba luźna bo uwalona na gwincie więc prędko do mechanika (700 metrów) i rozkręcanie pokrywy a tu tak jak scenariusz przewiduje końcówka śruby została się w elemencie co trzyma dźwigienki zaworów. No niby nic wielkiego a tu kolejna rozpacz aby odkręcić element i go wydostać w celu naprawy palce moje wyczuwają brak oporów na dwóch z czterech śrub mocujących koszyk w którym są dźwignie popychaczy. Jednym słowem wałek popychaczy przykręcony na 6 z 8 śrub bo dwie się urwały. Panika, rozpacz i nerwy ...
... do czasu wykonania telefonu do mechanika od moto który uspokajającym głosem oznajmił, że przyjedzie zabierze zrobi i mam się nie martwic bo takie tematy są mu znane z markowych pojazdów. Tu się rozwierci tam się wykręci a śruby (szpili) wymieni się na normalne (czytaj nie chińskie) i znów maszyna będzie śmigać.
Jakoś ciśnienie pomału ze mnie schodzi i nerwy ustępują - jedno małe brzęczenie, zerwany gwint jednej śruby pokrywy zaworów spowodował dostrzeżenie poważniejszego problemu w postaci urwanych dwóch śrub (szpilek) w silniku. Pękające szpilki kolektora o tym każdy z nas czytał ale o przypadku który mnie spotkał jakoś nie słyszałem - dlatego warto ręką pomacać nakrętki podczas regulacji zaworów - choć z drugiej strony serwis miałem niecałe 200 km wcześniej a wtedy wszystko było cacy.
Awatar użytkownika
Markossa
Forumowicz
 
Posty: 43
Rejestracja: 11 lis 2017, 12:15
Lokalizacja: PIŁA
Motocykl: ZIPP RAVEN LUX
Tel. kom.: 531832646
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: ZIPP RAVEN LUX - problemy

Postautor: Hangman dodano: 20 mar 2018, 20:44

Jak mechanik twierdzi że ogarnie to spoko. Urwane śruby się wykręca. Ja nawet mam manię przy składaniu czegoś
stosowania niebieskiego kleju do śrub.
Chcesz szczęścia przez rok to się ożeń, a jak na całe życie to kup moto...
Nie mówcie mojej ......
Hangman
Forumowicz
 
Posty: 557
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:15
Lokalizacja: Szamotuły
Motocykl: ADV125, Honda Pacific Coast
Płeć: mężczyzna

Re: ZIPP RAVEN LUX - problemy

Postautor: Markossa dodano: 02 kwie 2018, 09:56

Nadal u mechanika ...
... a pogoda ma się zmienić na taką która spowoduje, że będzie doskwierać brak moto pod pupcią.
Mam tylko nadzieję, że w tym tygodniu ogarnie - może na targi w poznaniu się wyrobi.
Awatar użytkownika
Markossa
Forumowicz
 
Posty: 43
Rejestracja: 11 lis 2017, 12:15
Lokalizacja: PIŁA
Motocykl: ZIPP RAVEN LUX
Tel. kom.: 531832646
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: ZIPP RAVEN LUX - problemy

Postautor: Markossa dodano: 09 kwie 2018, 13:37

... po demontażu silniczka i rozebraniu szpilki są całe, niestety gwint od obudowy karteru jest na szpilkach - teraz jedyny ratunek w warsztacie ślusarza albo demontaż w drobny mak i wymiana karterów.

Czy ktoś widział czy ktoś wie czy kartery od Rometa RCR to identyko z tymi w ZIPP Raven Lux ?
Awatar użytkownika
Markossa
Forumowicz
 
Posty: 43
Rejestracja: 11 lis 2017, 12:15
Lokalizacja: PIŁA
Motocykl: ZIPP RAVEN LUX
Tel. kom.: 531832646
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: ZIPP RAVEN LUX - problemy

Postautor: Markossa dodano: 30 kwie 2018, 16:20

... aktualizacja ...

Kartery po naprawie w zakładzie ślusarskim - gwinty zrobione pod szpilki. Oddane dziś do mechanika i w środę odbiór gotowego sprzętu.

Kilka praktycznych danych:
Uszczelki silnika ZIPP RAVEN LUX (pokrywy zaworów, głowicy, cylindra) są identyczne z Romet RCR 125 (potwierdzone praktycznie)
Siła dokręcenia śrub głowicy (info producenta ZIPP Polska) od 35 do 50 Nm (zalecają 40).
Swoją drogą spora rozbieżność, a raczej dowolność.


Jednym słowem pod koniec majówki wracam do zabaw na moto.
Awatar użytkownika
Markossa
Forumowicz
 
Posty: 43
Rejestracja: 11 lis 2017, 12:15
Lokalizacja: PIŁA
Motocykl: ZIPP RAVEN LUX
Tel. kom.: 531832646
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: ZIPP RAVEN LUX - problemy

Postautor: beniamin82 dodano: 30 kwie 2018, 18:35

Dzięki za informacje. To może być dla kogoś bardzo cenne !
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6675
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: ZIPP RAVEN LUX - problemy

Postautor: Markossa dodano: 22 maja 2018, 06:55

Została się jeszcze tylko jedna sprawa - piski przy hamowaniu z 20 kmh/do 0 (przednie). Przy wyższych prędkościach hamulce sprawne i ciche ale przy hamowaniu do zatrzymania tragedia. Czyszczenie nie pomaga, zdarcie papierkiem warstwy klocka pomaga na kolejne kilka hamowań. Tylny cichy cały czas ale ten przedni to tragedia jak by blacha o blachę tarła.

Poszukuje dobrych klocków (sprawdzonych) do ZIPP RAVEN LUX 125. Ktoś może zmieniał lub ma namiary jakie pasują od czego itp.?
Awatar użytkownika
Markossa
Forumowicz
 
Posty: 43
Rejestracja: 11 lis 2017, 12:15
Lokalizacja: PIŁA
Motocykl: ZIPP RAVEN LUX
Tel. kom.: 531832646
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: ZIPP RAVEN LUX - problemy

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 22 maja 2018, 07:56

Wymontuj klocki i jedź do sklepu bo różnice pomiędzy zaciskami zdarzają się często. Musisz dobrać wg swojego zacisku.
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2223
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny xj600N Szpetka
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 70

Re: ZIPP RAVEN LUX - problemy

Postautor: grzechu78 dodano: 22 maja 2018, 09:46

Ja polecam klocki EBC serii FA. Miałem to samo w swoim Junaku, czyli zgrzyt metalu o metal przy końcówce hamowania, aż zęby bolały. Po wymianie na EBC cisza i bardziej dozowalny hamulec.
Pozdrawiam,
Grzesiek
Awatar użytkownika
grzechu78
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 24 wrz 2014, 14:14
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: MG V7 III Special
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 7717844
Wiek: 46

Re: ZIPP RAVEN LUX - problemy

Postautor: Gucek dodano: 22 maja 2018, 14:42

grzechu78 pisze:Ja polecam klocki EBC serii FA. Miałem to samo w swoim Junaku, czyli zgrzyt metalu o metal przy końcówce hamowania, aż zęby bolały. Po wymianie na EBC cisza i bardziej dozowalny hamulec.

Też polecam klocki EBC. Założyłem kiedyś takie w swoim Ravenie i po krótkim dotarciu moto zaczęło wreszcie hamować.Orginalne chińskie klocki były chyba zrobione z prasowanej słomy ryżowej, :D
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 428
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Następna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość