Snajper pisze:...
"Panowie, wy poznajecie wiedzę dotyczącą projektowania, ale tylko podstawową. Jeśli chcielibyście wiedzieć jak zrobić coś tak skomplikowanego jak silnik, musielibyście zatrudnić się w biurze konstrukcyjnym i po wielu, wielu latach pracy, może zostaniecie do tej wiedzy opuszczeni. Ja tej wiedzy nie mam. Tak specjalistyczna wiedza nie jest ogólnodostępna. To największa tajemnica koncernów zarabiających na projektowaniu i produkcji silników."
...
motorsykkel pisze:Snajper pisze:...
"Panowie, wy poznajecie wiedzę dotyczącą projektowania, ale tylko podstawową. Jeśli chcielibyście wiedzieć jak zrobić coś tak skomplikowanego jak silnik, musielibyście zatrudnić się w biurze konstrukcyjnym i po wielu, wielu latach pracy, może zostaniecie do tej wiedzy opuszczeni. Ja tej wiedzy nie mam. Tak specjalistyczna wiedza nie jest ogólnodostępna. To największa tajemnica koncernów zarabiających na projektowaniu i produkcji silników."
...
Mam taki pomysł © Czy teraz nie moglibyśmy kupić licencji (zakładając, że znajdą się ludzie/firmy z chęcią i odpowiednią kasą) na podobnych zasadach jak wtedy, np. od Yamahy czy innej Hondy na nowoczesny silnik 125? Nie importować gotowe silniki, tylko produkować je u nas na miejscu "na licencji", jak silnik do Malucha.
Po jakimś czasie polscy zdolni inżynierownie technikami "reverse engineering-u" (tak jak to zrobili chińczycy z klonami silników Hondy - np. 156FMI z rodziną) nauczyliby się "jak to się robi" nie po to by klonować tylko żeby zyskać tę tajemną wiedzę jak projektować i masowo produkować silniki.
...
Celem planowanego przez Fiat Powertrain Technologies Poland Sp. z o.o. projektu inwestycyjnego jest uruchomienie produkcji nowoczesnego silnika spalinowego o pojemności około 900 cm3 (Small Gasoline Engine – „SGE”) w istniejącym zakładzie w Bielsku-Białej.
...
W ramach planowanej inwestycji zastosowane zostaną najnowsze rozwiązania w zakresie technologii produkcji. Fabryka Fiat Powertrain Technologies Poland Sp. z o.o. będzie jedyną tego typu wytwarzającą dwucylindrowe silniki benzynowe o pojemności około 900 cm3 w grupie Fiat w Europie.
andrzej_sl pisze:Dochodzi często do paradoksów. Konstrukcje silników diesla z lat 80-tych zużywały ok. 5 l paliwa na 100 km (golf II 1.6d, passat 1.6d), a teraz taki Passat B6 2.0 TDI pali 6-7 l/100 km. Wiem, że wszystko można tłumaczyć masą pojazdu itd., ale jakoś nie możemy "zbić" spalania poniżej pewnej granicy.....
motorsykkel pisze:Snajper pisze:...
"Panowie, wy poznajecie wiedzę dotyczącą projektowania, ale tylko podstawową. Jeśli chcielibyście wiedzieć jak zrobić coś tak skomplikowanego jak silnik, musielibyście zatrudnić się w biurze konstrukcyjnym i po wielu, wielu latach pracy, może zostaniecie do tej wiedzy opuszczeni. Ja tej wiedzy nie mam. Tak specjalistyczna wiedza nie jest ogólnodostępna. To największa tajemnica koncernów zarabiających na projektowaniu i produkcji silników."
...
Nieźle... Czyli jeśli mielibyśmy zaprojektować i masowo produkować nasz własny polski silnik spalinowy np. 125 do motocykla,
to musielibyśmy cofnąć się do roku 1983, w którym zaprzestano produkcji ostatniego polskiego silnika S 31 (do Syreny)?
Potem była licencja Fiata - silnik do 126p i Cinquecento (700-tki miały silnik od Malucha BIS-a o poj. 700cm^3).
Mam taki pomysł © Czy teraz nie moglibyśmy kupić licencji (zakładając, że znajdą się ludzie/firmy z chęcią i odpowiednią kasą) na podobnych zasadach jak wtedy, np. od Yamahy czy innej Hondy na nowoczesny silnik 125? Nie importować gotowe silniki, tylko produkować je u nas na miejscu "na licencji", jak silnik do Malucha.
Po jakimś czasie polscy zdolni inżynierownie technikami "reverse engineering-u" (tak jak to zrobili chińczycy z klonami silników Hondy - np. 156FMI z rodziną) nauczyliby się "jak to się robi" nie po to by klonować tylko żeby zyskać tę tajemną wiedzę jak projektować i masowo produkować silniki.
Snajper - coś dla Ciebie (i innych) do poczytania (choć pewnie to znasz) http://rajsky.w.of.pl/032._historia_silnikow_w_wsm.html
PS: o jaki silnik tu chodzi?
15 maja 2014 r. Komisja Europejska przyznała spółce Fiat Powertrain Technologies Poland Sp. z o.o. dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Dzięki nowej inwestycji o wartości ponad 1 114 mln zł w regionie śląskim powstanie 400 nowych miejsc pracy.
...
Celem planowanego przez Fiat Powertrain Technologies Poland Sp. z o.o. projektu inwestycyjnego jest uruchomienie produkcji nowoczesnego silnika spalinowego o pojemności około 900 cm3 (Small Gasoline Engine – „SGE”) w istniejącym zakładzie w Bielsku-Białej.
...
W ramach planowanej inwestycji zastosowane zostaną najnowsze rozwiązania w zakresie technologii produkcji. Fabryka Fiat Powertrain Technologies Poland Sp. z o.o. będzie jedyną tego typu wytwarzającą dwucylindrowe silniki benzynowe o pojemności około 900 cm3 w grupie Fiat w Europie.
http://www.mg.gov.pl/node/20772
Michoł pisze:Nie śledzę tematu od początku ale chyba wiecie że testują już nową syrenę? http://moto.onet.pl/aktualnosci/nowa-sy ... sem_dsa_mp
Więc chyba coś się zaczyna dziać
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość