close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 30 paź 2015, 20:51

Witam,
Od dłuższego czasu miałem problemy z moim Krukiem .Silnik dławił się powyżej ¾ obrotu manetki i nie chciał się rozpędzać powyżej 70 km/h,wolne obroty były nierówne i ciężko zapalał .Moje regulacje nie przynosiły zamierzonego efektu. Kontrola zaworów, wymiana świecy na NGK przyniosły minimalną poprawę. W starym gaźniku miałem dyszę 92 którą najpierw zmieniłem na 100,a potem na 105.Zmiany te nie przyniosły zamierzonego efektu. Zmieniałem też położenia iglicy. Było minimalnie lepiej, ale to nie było jeszcze to. Mój moto wcześniej wyczuwał wzniesienie ,niż ja je widziałem, albo szarpał po odkręceniu manetki na full.Postanowiłem tchnąć więcej mocy w mojego Ravena i zafundowałem mu odrobinę luxusu w postaci nowy gaźnika Mikuni Vm 22.
Gaźnik zamówiłem go na Ebay’u w dniu 9 października a przesyłkę otrzymałem już 22 października. Koszt inwestycji to 112 PLN z przesyłką. W międzyczasie studiowałem w internetach wszystko na temat regulacji tego „cuda”. Informacji nie ma za dużo, a jak są to różnie ludzie piszą. W środę znalazłem trochę czasu i przystąpiłem do zmiany. Praktycznie gaźnik pasuje 1do 1.Rózi się tylko sposobem sterowani ssaniem .Ja miałem sterowanie na linkę ,a tu jest ręczne pry gaźniku. Muszę pomyśleć nad jakimś patentem który pozwoli zaadoptować mi istniejący mechanizm z linką. Cała zima przede mną ,będę kombinował. Wczoraj po południu przeprowadzałem pierwszy rozruch .Po włączeniu ssania silnik zapalił od strzała, pochodził chwilę i zgasł .Kolejny rozruch ,podkręciłem śrubę od wolnych obrotów i już było lepiej, nie zgasnął. Zagrzałem silnik i zacząłem regulacje. Oryginalnie iglica jest ustawiona na drugim od dołu rowku ,a główna dysza ma oznaczenie 95.Jak już ustaliłem wolne obroty i i sprawdziłem czy nie dławi się przy oddawaniu gazu przyszła kolej na jazdę próbną. Raven dostał czarodziejskiej mocy :D :D .Silnik pracuje równo na wolnych obrotach ,ma bardziej basowy dźwięk .Zbiera się super od samego dołu ,ale powyżej ¾ obrotu manetki ma znowu chwilę zawahania. Robiłem krótkie postoje i kręciłem śrubą od składu mieszanki, aż w końcu udało mi się znaleźć takie jej położenie że silnik pracował równo i bez dławienia się na wyższych obrotach. Nie pytajcie mnie ile jest obrotów ,bo nie wiem . Regulowałem do momentu ,aż było dobrze.Po powrocie rozkręciłem gaźnik i zmieniłem dyszę na 100,ale nie odbyłem już jazdy próbnej bo było późno. Dzisiaj postanowiłem kontynuować prace i jazdę. Silnik od razu zapalił na ssaniu obroty wysokie ,nie mam obrotomierza ale obstawiam na jakieś 3000.Po chwili zmniejszyłem ssanie do połowy, a potem je wyłączyłem .Silnik pracował równo, a ja w tym czasie przygotowałem się do jazdy-ubrałem spodnie ,kurtkę i buty .Po około 10 minutach silnik był już w miarę gorący więc ruszyłem .Silnik pracował równo, niski basowy miły dla ucha dźwięk i ciągnął od dołu tak jak wczoraj. Rozpędza się dobrze ,a na 3 mogę ciągnąć aż do 70 km/h ,co wcześniej było niemożliwe. Dopiero po odkręceniu manetki powyżej ¾ i na full czuć różnicę. Idzie płynnie, nie muli ,rozpędza się dobrze. Piąty bieg wrucam przy 60 km/h i moto idzie płynnie ,bez szarpnięć.Okazało się że nie mam wibracji podnóżków i drgania lusterek jakie wcześniej występowało przy 70 km/h(wg licznika).Teraz utrzymanie prędkości 85 km/h nie sprawia mu żadnego problemu. Drgania zaczynają występować po osiągnięciu 95 km/h. Rozpędziłem go do 95 km/h i skończyła się droga. Myślę że osiągnął by 100 km/h. Mam złożoną zębatkę zdawczą 16z.Zamówię i założę zębatkę 17z –ciekawy jestem jak będzie się zachowywał .Czy nadal będzie tak dynamiczny .
Generalnie jestem zadowolony z osiągniętego efektu .Polecam montaż tego gaźnika,koszt niewielki, a radości i satysfakcji dużo.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 429
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: beniamin82 dodano: 30 paź 2015, 22:55

:oklasky: :oklasky: Dzięki za podzielenie się wiedzą, na pewno się przyda :-).
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6680
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 04 lis 2015, 22:29

Chyba trzeba się tym zainteresować, bo PZ26 mnie lekko wyprowadza z równowagi. Objawy podobne jak u Kolegi. Ciężkie palenie na zimno, szarpanie itp. Ale ja mam ssanie też przy gaźniku, więc mniej zachodu.
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 05 lis 2015, 19:37

Zainwestuj kasę w ten gaźnik http://www.ebay.com/itm/151384955707?_t ... EBIDX%3AIT naprawdę warto. Znalazłem na Ebay’u gotowy „kit” http://www.ebay.com/itm/Mikuni-Choke-Co ... C0&vxp=mtr który przystosowuje gaźnik do sterowania ssania linką .Zamówiłem i czekam na dostawę. Szkoda ,że zrobiło się już zimno ,bo pojeździł bym jeszcze.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 429
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 05 lis 2015, 20:31

Ale to właśnie ten vm22, który chciałbym kupić. Tylko mam organicznie wbudowaną niechęć do zakładania kolejnych kont, zwłaszcza na stronach handlowych.
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 05 lis 2015, 21:12

tu masz na znanym portalu aukcyjnym.http://allegro.pl/gaznik-cross-125-140- ... 70437.html
Może już masz tam konto
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 429
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 06 lis 2015, 16:57

chyba świeżo dodany, bo 2 dni temu wpisywałem nazwę na allegro i nie było. Ale zauważ różnicę w wyglądzie, zwłaszcza szlif nadlewek. Ten z ebaya ładnie wykończony a na allegro jak się ślizgnęło po szlifierce tak zostało. Ciekawe czy wewnątrz też są różnice w obróbce? O różnicy w cenie nie wspomnę... Chyba rozpytam po znajomych kto ma konto na ebayu.
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 01 gru 2015, 20:42

VM22 w drodze, prosto z Chin. Niecałe 26 USD już z wysyłką. Z karty poszło 104 zł z groszami. Dam znać jak dotrze. Sprzedający miał wysokie oceny.
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 02 gru 2015, 10:58

Ja jestem zadowolony z zakupu :D .Dodatkowo postanowiłem usprawnić sobie ten gaźniczek. W starym PZ 26 sterowanie ssania było realizowane linką, a w tym MIKUNI VM22 jest dźwignią przy gaźniku. Nie jest to zbyt szczęśliwe i wygodne rozwiązanie .Znalazłem coś takiego http://www.ebay.com/itm/261433806585?_t ... EBIDX%3AIT i zamówiłem(wysyłka z USA).Przesyłkę otrzymałem po trzech tygodniach. W ostatnią sobotę wziąłem się za montaż i ZONK. Trzeba zastosować nową linkę ssania bo stara ma za duże końcówki. Zakupiłem wiec w lokalnym sklepie linkę od przerzutek rowerowych i dodatkowo zamówiłem jeszcze taka końcówkę http://allegro.pl/koncowka-awaryjna-oku ... 72080.html do oprawienia linki w manetce ssania .Po zmontowaniu całego sterowania kolejny ZONK -ssanie otwiera się tylko do połowy. Winny jest tłoczek który nie chowa się w górnej oprawie linki. Z pomocą przyszedł kolega który na tokarce zmniejszył średnice górnej części tłoczka o 0,5 mm. Teraz wszystko ładnie działa i nie trzeba się schylać aby załączyć/wyłączyć ssanie.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 429
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: krzysieg dodano: 17 gru 2015, 12:06

Gucekt ja mam gaźnik Keihin pz26 , nie wiem jaka jest dysza podejrzewam że 92 .
Z obrotami nie ma problemu wchodzi na wysokie i rozpędza się do około 100km/h .
Skoro gaźnik ten sam i silnik (156FMI OHV ) też to nie wiem czemu u mnie jest inaczej ,może miałeś wadliwy .

Największy problem u mnie to wolne obroty ,po odpaleniu obroty spadają i po chwili gaśnie
muszę trzymać manetkę żeby je utrzymać ,po wyłączeniu ssania na chwile wzrastają i znów spadają .
Gdy silnik się rozgrzeje obroty nie spadają utrzymują się na ok 1500 , gdybym na zimnym zwiększył obroty
to z kolei na gorącym będą za wysokie .
Minimalne dokręcenie śrubki obrotów może spowodować że raz na rozgrzanym będą poniżej 2000obr/min a raz ok 4000 :D
krzysieg
Forumowicz
 
Posty: 267
Rejestracja: 08 sie 2015, 16:19
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław
Motocykl: Keeway Rks 125 , FZ6 s1 fazer
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości