close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: beniamin82 dodano: 24 sty 2017, 13:19

robson pisze:Ten silnik to praktycznie to samo co w Z175, zetka jest jedynie deczko rozwiercona. Ma wałek równoważący, jest naprawdę dobrze. Ja swojego nie raz katowałem, wytrzymuje.

Gwoli ścisłości:
175 ma inny skok tłoka.
150 to rozwiercona 125cc
A 233 to rozwiercona 175cc.

Reszta konstrukcyjnie taka sama, choć nie wiem jak przełożenia skrzyni biegów.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6682
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: robson dodano: 24 sty 2017, 23:40

Wg info z innego forum, w z175 jest cylinder 149 rozwiercony do 163. Sam też sprawdzałem, za rozrusznikiem jest wybite 149 a w dowodzie 163.
robson
Forumowicz
 
Posty: 226
Rejestracja: 08 wrz 2016, 16:24
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Motocykl: Romet Z175 x2
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: beniamin82 dodano: 25 sty 2017, 08:00

robson pisze:Wg info z innego forum, w z175 jest cylinder 149 rozwiercony do 163. Sam też sprawdzałem, za rozrusznikiem jest wybite 149 a w dowodzie 163.


Ciekawa informacja. To by wychodziło że rzeczywiście poszli na łatwiznę i zostawili skok.

A jakie masz oznaczenie silnika?
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6682
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: robson dodano: 25 sty 2017, 10:16

SK162FMJ-G

Jeździłem VZ-2, porównując z175 ma trochę lepszy "środek" obrotów. Poza tym jakiś spektakularnych efektów mimo większej pojemności nie zauważyłem. Ale VZ-2 był trochę "twardszy" jeśli chodzi o zawiasy i siedzisko. I żeby nie lejce na A to na 100% bym go wybrał.
robson
Forumowicz
 
Posty: 226
Rejestracja: 08 wrz 2016, 16:24
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Motocykl: Romet Z175 x2
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: beniamin82 dodano: 25 sty 2017, 10:34

robson pisze:SK162FMJ-G


Hmm, no to już nie wiem nic. To jakiś przekręt chyba jest...

Bo 162FMJ to
1 cylinder
62 średnica tłoka,
F chłodzony powietrzem,
M motocyklowy i
J do 150cc ...

Żeby było do 175 to musiałaby być literka K.

To jest oficjalna norma oznaczeń silników, wymagana w Chinach prawem...Jak kiedyś będziesz miał wyciągniętą świecę to zmierz suwmiarką skok.

http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=5342

tutaj orygnał (strona 3 pojemności i ich oznaczenia):
http://www.caam.org.cn/Files/file/biaozhunfile/1010/zhengqiuyijian-sc1-15.1.pdf
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6682
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: robson dodano: 25 sty 2017, 11:20

Zmierzę. Na innej rosyjskiej stronie znalazłem:

Характеристика двигателя Тип SK162FMJ-G
Охлаждающая система Воздушное охлаждение
диаметр?ход 62мм?53.8мм
Рабочий объем цилиндра 162cм3
Степень сжатия (или уплотняемость) 9.8:1
Максим. Поленая выходная мощность 9.5кВт за 8000мин-1
Максим. Крутящий момент 13Н*м за 5500мин-1

Czyli wg wzoru wychodzi około 162,4
robson
Forumowicz
 
Posty: 226
Rejestracja: 08 wrz 2016, 16:24
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Motocykl: Romet Z175 x2
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: beniamin82 dodano: 25 sty 2017, 13:14

Faktem jest że wsadzenie tłoka ze 175 do silnika 125 da nam 163. Ale nie spotkałem się żeby fabryka takie oferowała.
Mogę się przecież mylić. Powiem że bardzo mnie zaciekawiłeś.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6682
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: robson dodano: 25 sty 2017, 14:28

Tak jak pisałem wcześniej wyglądem są identyko a rozwiercenie ponoć potwierdzone na 100% od rometa. Z drugiej strony nie napisali by ściemy w dowodzie, przecież jest homologacja itd. Aha i gaźnik w z175 to pz27, w vz-2 pz26. Tak chodzi ten silnik na przelocie https://www.youtube.com/watch?v=v_yJglq50-0 (opis pod filmem), i tu https://www.youtube.com/watch?v=hwoEPCrkl_Q
robson
Forumowicz
 
Posty: 226
Rejestracja: 08 wrz 2016, 16:24
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Motocykl: Romet Z175 x2
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 18 lut 2017, 21:50

Siemanko,

dziś oponki zmienione, dzięki Gary za informację gdzie warto pojechać na wyważenie (opony zmieniałem sam - na maszynie do zmiany opon oczywiście u taty w serwisie, a nie ręcznie łychami. 100% pewności ze nikt mi felg nie porysuje).

Dodatkowo Ci*ka :D (nowe określenie Zippa) przeszła mój przegląd zerowy, w trakcie którego rozebrano go do ramy i dokręcono wszystkie śruby, sprawdzono montaż i mocowanie wszystkiego + zaizolowanie kostek i przewodów. Muszę powiedzieć, że tutaj Zipp wypadł DUUUŻO lepiej niż Romet CRS, w którym jaja był jak berety przy takiej "akcji serwisowej".

Najgorsze co było, to urwana śruba od tylnego, lewego amortyzatora - wymieniłem od razu wszystkie na mocniejsze. Kilka śrubek było niedokręconych, dźwignia zmiany biegów zamontowana nieergonomiczne, co wymuszało bardzo mocne, nienaturalne zginanie stopy ku dołowi przy zmianie biegów - baletnica by się pewnie odnalazła :D 1 ukręconą śrubę od plastiku przy zadupku, którą wsadzono jak zaślepkę - otwór nagwintowany i wkręcona śruba. Brak gumowej osłony pod bakiem, co powodowało obijanie się baku o ramę - zamontowałem gumę od wymienionego wahacza ze swojej Alfy :D i wszystko działa jak należy :D
Naciąg i smarowanie łańcucha.

Ciekawostka (ponieważ nie wiem jak to jest w innych motorach), poza okienkiem w silniku do sprawdzania poziomu oleju Zupka posiada bagnet z miarką :D taka mała rzecz, a cieszy.

Przebieg: 16,4 km. Na razie powolutku będzie rosnąć.

Pzd.
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 168
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 17 mar 2017, 23:10

Iiiiiii pierwsze 400 km pyknęło, pierwszy przegląd za nami, pierwsze tankowanie i pierwsza jazda w deszczu miała dziś miejsce.

Wrażenie z jazdy z tych pierwszych kilometrów... Hmmm... Na pewno wygodniej niż na Romecie, kanapa nie jest twarda (jak w dłuższej trasie będzie się okaże, na razie zaliczyłem najdłuższy przejazd po Łodzi 78 km bez gaszenia silnika, ale na światłach się stoi, więc nie było to permanentne siedzenie 4 literami na "kanapie").
Jest bardzo zwrotny, ma mały promień skrętu. Drgań praktycznie żadnych nie wyczułem ma na ramie czy kierownicy (to akurat dzięki wałkowi wyrównoważającemu). Na razie zgodnie z instrukcją docieram Ci*kę, tj. gaz max 1/2 położenia manetki i obroty nie więcej niż 6 200. na razie jeżdżę 70 km/h (jest wtedy ok. 5200 obr/min). Zbiera się jak dla mnie wystarczająco (przynajmniej jak na razie :D wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia).
Jest nieznacznie szerszy od Rometa CRS, ale na razie nie zdarzyło mi się gdzieś utknąć w korku.
Jest bardziej zwarty, stabilny w jeździe, szczególnie w zakrętach. Oponki też robią świetną robotę, dziś miałem okazję wracać w deszczu do domu, powiedziałbym że jest stabilnie jak na suchym (oczywiście wszystko w granicach rozsądku), nie jak w Romku że na lekko wilgotnym tył potrafił żyć swoim życiem i nie mówiąc o mokrej nawierzchni (wtedy wystarczyło/NALEŻAŁO odpowiednio zwolnić przed zakrętem).
Klakson jest MEGA, dwutonowy, jak jakiś kierowca puszką wyjeżdża mi przed koło, gdy zatrąbię od razu ucieka na bok. Najlepiej jak się z takim delikwentem zrównam i go wcisnę, niektórzy potrafią się wzdrygnąć :D niestety matołów nadal nie brakuje. Od razu powiem że hamulce ma bardzo dobre.
Sam dźwięk silnika jest przyjemny, cichutki, a przy przyśpieszaniu delikatnie mruczy. Tłumika nie będę ruszał, ani tzw. katalizatora, niech jest jak jest, przyjemnie dla ucha.
Jedyna rzecz którą wywaliłem do lamusa po 4 odpaleniach, stopkę boczną i wyłącznik zapłony przy stopce bocznej. Stopka boczna zrobiona przez fabrykę nieprecyzyjnie, rozkładała się pod małym kątem i potrafiła się sama złożyć - zdążyłem Pomarańcze złapać. Natomiast sam wyłącznik szwankował i gasił silnik lub uniemożliwiał jego uruchomienie. Poszły te rzeczy leżeć na półeczce w piwnicy i problem zniknął.

Na razie tylko tyle i pewnie dla niektórych aż tyle.

LwG!
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 168
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości