close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

tuning 157FMI-2

tuning 157FMI-2

Postautor: Adaś 125 dodano: 05 mar 2016, 20:39

Zainteresowało mnie takie cos http://www.aliexpress.com/item/Racing-m ... c042b853c4

Takie moduły pojawiają się także na Aledrogo i sprzedawcy zachwalają pod niebiosa jak to moc zwiększa do 20% prędkość o 15-20 kmh itd a i spalanie oczywiście tez mniejsze :_hura: są w ofercie rożnie kolory tych modułów i różnica polega tez że jedne pracują na prądzie stałym inne na zmiennym jest kilka anglojezycznych filmików na youtube jednak z żadnego nie wywnioskowałem jakichś wniosków ;p wiec pytam czy ktoś się może z czymś takim zetknął ?
Awatar użytkownika
Adaś 125
Forumowicz
 
Posty: 18
Rejestracja: 21 gru 2015, 17:19
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: Keeway TX 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: tuning 157FMI-2

Postautor: Michoł dodano: 06 mar 2016, 00:13

Wszystkie te moduły maja "przesunięte" odcięcie zapłonu. Czyli na ten przykład, na fabrycznym module silnik wręcisz do 8tyś. obr. a na takim tungowym do 10tyś. obr.
I jak wiadomo, dłuższe pałowanie na tak wysokich obrotach skraca żywotność silnika.
Chyba że jest to moduł z regulacja kąta zapłonu i po wlaniu wahy 98 można tam coś podziałać na wcześniejszym zapłonie. No to wtedy coś tam niby da.
Jak chcesz tuningować ten silnik to najlepiej włożyć zestaw 150 albo jak się da to 175, tylko graty jakiejś dobrej firmy bo inaczej się to rozleci. Do tego ostry wałek rozrządu + wzmacniane sprężyny zaworowe. Dorzucasz do tego właśnie taki moduł regulowany. Bebeszysz wydech, zakładasz jakiś lepszy filtr powiesza i oczywiście trzeba by to zasili jakimś porządnym gaźnikiem a nie jakimś tam chińskim budżetowym PZ22. A na koniec zostaje najtrudniejsze, czyli właśnie zestrojenie gaźnika z tym silnikiem, żeby uzyskać na takiej konfiguracji najlepszy optymalny wynik. No może jeszcze jakaś chłodnica oleju jak by się okazało że za bardzo się grzeje.
Pytanie jest tylko jedno, jak bardzo lubisz ten motur i ile chcesz włożyć w niego kasy. I mówimy tu o skoku moc o jakieś 5 -7KM. Lepiej kupić od razu coś większego i nie kombinować. No chyba że lubisz kombinować, masz trochę kasy i przede wszystkim umiesz sam to zrobić. Nikt raczej ci nie pomoże, bo nikt się takimi pierdzikami nie zajmuje i nawet nie umie tego zrobić. No chyba że wykopiesz z podziemi jakiegoś mocnego fanatyka, któremu trzeba dać zarobić, to wtedy jeszcze da rade. Gdybyś miał jakąś yamahe TZR to tam są gotowe tuning kit-y gdzie tylko to zakładasz i musi działać.
Kończąc chciałem po prostu powiedzieć, że tuning tego typu moto jest nie opłacalny a przede wszystkim trudny dla osoby nie znającej tematu. A grzebanie chałupnicze tylko skraca żywot motura.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: tuning 157FMI-2

Postautor: Adaś 125 dodano: 06 mar 2016, 09:21

Zdaje sobie sprawe z tego ze wieksze tuningowanie 125 to duze koszta i cudow nie bedzie ale moj keeway tx 125 z bulem serca wyciaga te 95 a realna przelotowa to 80 chcial bym zeby lecial 120- 115 zeby przelotowa utrzymac nie mniej jak 90 i nie meczyc silnika
Awatar użytkownika
Adaś 125
Forumowicz
 
Posty: 18
Rejestracja: 21 gru 2015, 17:19
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: Keeway TX 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: tuning 157FMI-2

Postautor: grzechu78 dodano: 06 mar 2016, 10:18

Z tego, co się orientuję, to nasze oryginalne moduły CDI nie są w żaden sposób blokowane. Zakup "tuningowego" modułu to wyrzucenie kasy w błoto. Lepiej już kupić np. taki ProgCDI, gdzie można samemu ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów. Problem w tym, że nigdzie nie można znaleźć informacji, jak ustawić krzywą kąt/obroty, aby faktycznie wycisnąć więcej z motura. Trzeba by było kręcić i robić testy na hamowni. Zapewne wzrost mocy po takuch zabiegach wyniósł by 0,5KM...
Jest jeszcze jedna rzecz, która limituje nasze silniki - to dwuzaworowa głowica. Junak wprowadza teraz model RS Pro, gdzie są 4 zawory - wzrost mocy to ok. 3KM (do 12KM).
Pozdrawiam,
Grzesiek
Awatar użytkownika
grzechu78
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 24 wrz 2014, 14:14
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: MG V7 III Special
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 7717844
Wiek: 47

Re: tuning 157FMI-2

Postautor: beniamin82 dodano: 06 mar 2016, 11:39

Adaś jeżeli masz Keeway tx to nie masz silnika 157fmi tylko K157FMI!
A to olbrzymia różnica...

Do K157FMI może nawet znajdziesz kompletne zestawy tuningowe, sportowe wałki i inne takie. Szukaj po prostu zestawów do tuningu suzuki gn125 (gs125).
Jest duża szansa że będą pasować :-)
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: tuning 157FMI-2

Postautor: Adaś 125 dodano: 06 mar 2016, 12:34

Tu mam zestaw cylinder z tłokiem 150 ccm kitajec pisze że to do GN DR itd ale tez że do 157FMI czyżby specjalnie pominął K na początku żeby towar był bardziej uniwersalny że tak to nazwę czy to będzie pasować i tu i tu aha i czy np kupując taki cylinder z tłokiem trzeba zmieniać głowice czy wystarczy seryjna ? z tego co mi się wydaje to pasowała by większą głowica bo 25ccm więcej to więcej gazów które muszą opuścić komorę spalania itd

http://www.aliexpress.com/item/BIG-BORE ... 23f1e21583
Awatar użytkownika
Adaś 125
Forumowicz
 
Posty: 18
Rejestracja: 21 gru 2015, 17:19
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: Keeway TX 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: tuning 157FMI-2

Postautor: Michoł dodano: 06 mar 2016, 15:56

Na przeskoku o jedno oczko, czyli te 25ccm najczęściej głowica zostaje ta sama. Ale trzeba by to sprawdzić. I tu też jest problem, bo wszystko trzeba zamawiać. Takie części nie leżą u nikogo na półce sklepowej w każdym większym mieście. Teraz trzeba szukać sprzedawcy który ma głowice i twierdzi że siada do zestawu 150. Trzeba go poprosić o z wymiarowanie grzybków zaworowych żeby porównać ze swoimi, tym samym dowiesz się czy jest różnica między głowicami.
Jeśli takowej różnicy nie ma, to możesz frezem poszerzyć kanał wydechowy i dolotowy i za polerować kanał wydechowy. Tym samym zwiększysz w pewien sposób przepływ gazów. Przy tak małej różnicy pojemności raczej mało ogranicza sama średnica gniazd zaworowych.

Aaa i jeszcze jedno. Najczęściej głowica jest sprzedawana bez wałka rozrządu i klawiatury. W większości przypadków stary wałek i klawiatura również nie pasują. To znowu są dodatkowe koszty.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43


Wróć do Porady ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości