close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Hamulec przedni

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Hamulec przedni

Postautor: Luca dodano: 24 mar 2010, 09:21

Silesian Rebel pisze:zapowietrzenie układu nie daje efektu zaciskania okładziny na tarczy hamulcowej

Zapowietrzenie układu to najczęstrza przyczyna blokowania hamulców hydraulicznych, przerobione w praktyce wiele razy.
Zawsze zaczyna się od odpowietrzenia układu, gdy płyn ma więcej jak dwa lata to dobrze jest go wymienić a wymiana pompy jest ostatecznością jak nic innego nie skutkuje.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Hamulec przedni

Postautor: Igiełka dodano: 24 mar 2010, 20:14

Ale ja odpowietrzałem już zacisk nie jeden raz a płyn w zeszłym roku 2 razy zmieniałem w ciągu okresu hmm ciepłego. Myślę, że to może faktycznie być pompa ale skąd ja taką wezmę. Kiedyś w mieście na światłach mi tak stanął- kuwa, nie mogłem go zepchnąć na chodnik tak pięknie trzymało aż kierownicę obróciłem w uchwycie tak zawzięcie go pchałem i nie miałem też kluczyka, żeby zacisk popuścić więc czekałem 15min aż ostygnie i puści ale byłem wkur.... ale ogólnie nie narzekam !
Igiełka
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 17 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: ZZIP ROADSTAR250/Yam. Diver600
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Hamulec przedni

Postautor: Silesian Rebel dodano: 24 mar 2010, 20:52

bo to nie jest zapowietrzenie.
Silesian Rebel
 

Hamulec przedni

Postautor: Luca dodano: 25 mar 2010, 10:09

Igiełka pisze:Ale ja odpowietrzałem już zacisk nie jeden raz a płyn w zeszłym roku 2 razy zmieniałem w ciągu okresu hmm ciepłego. Myślę, że to może faktycznie być pompa ale skąd ja taką wezmę.

A możesz napisać w jaki sposób odpowietrzasz?
Nie wiem, czy ta pompa jest rozbieralna ale jeśli tak to mozna by sprawdzić tłoczki (lub tłoczek), czy nie ma tam aby wciśniętego jakiegoś paprocha lub, czy tłoczki nie są uszkodzone.

Co do odpowietrzania to wcale nie jest łatwo odpowietrzyć. Wystarczy, że kilka razy klamką poruszasz i płyn potrafi się spienić i można odpowietrzać w nieskończoność.
W trudnych przypadkach to zostawiam na noc by powietrze się oddzieliło od płynu i na drugi dzień odkręcam zaworek, nie ruszając pompy. Płyn powolutku sobie ścieka do miseczki, tylko trzeba uzupełniać w zpbiorniczku. Wypuszczam tak orientacyjną ilość płynu znajdującą się w układzie i zakręcam zaworek. Potem kilka ruchów klamką i gotowe.
Jeśli ten sposób odpowietrzenia nie pomoże to faktycznie pompa do wymiany (lub regeneracji o ile się da).
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Hamulec przedni

Postautor: Igiełka dodano: 25 mar 2010, 17:26

Dzięki- na pewno spróbuję!

A takie dodatkowe pytanie- co można mu zrobić, żeby polepszyć jego ciche i zrównoważone brzmienie wydechu do troszkę bardziej agresywnego? Chodzi o jakiś fajny dźwięk bez jakiegoś drastycznego zaangażowania, słyszałem kiedyś o zrobieniu otworu w tłumiku ale gdzie- może ktoś wie?!
Igiełka
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 17 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: ZZIP ROADSTAR250/Yam. Diver600
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Hamulec przedni

Postautor: Luca dodano: 26 mar 2010, 10:00

Igiełka pisze: słyszałem kiedyś o zrobieniu otworu w tłumiku ale gdzie- może ktoś wie?!

Temat poruszany wiele razy na forum. Dla uzyskania lepszych basów wiercisz otworki z tyłu dookoła wylotu a jak chcesz głośniejszy to rozwiercasz przegrody w środku lub całkiem wywalasz ale to jak chcesz bardzo głosny. Wywalenie katalizatorów też daje dobry efekt.
Poszukaj na forum a wszystkiego się dowiesz.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Hamulec przedni

Postautor: Kris dodano: 06 kwie 2010, 19:22

Ja już kiedyś spotkałem się właśnie z takim przypadkiem blokowania hamulców podczas jazdy. Przyczyna prozaiczna. W opisywanym przeze mnie przypadku do zbiorniczka został dolany inny płyn hamulcowy i hamulce "puchły". Kiedyś, z jakieś 20 lat temu takie przypadki zdarzały się jak zmieszało się płyn hamulcowy R3 z DA-1. Sprawdż to może ?
Awatar użytkownika
Kris
Sympatyk
 
Posty: 415
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:20
Lokalizacja: Trojmiasto - przewaga Gdyni
Motocykl: Zipp Raven
Tel. kom.: 501963905
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Hamulec przedni

Postautor: miqul dodano: 17 cze 2012, 13:46

Silesian Rebel pisze:zapowietrzenie układu nie daje efektu zaciskania okładziny na tarczy hamulcowej. jeżeli pompa działa prawidłowo to nadmiar ciśnienia znajduje ujście do zbiornika płynu. jeśli pompa nie "odbija" do końca, lub z innych powodów w stanie spoczynku blokuje powrót płynu do zbiornika to po rozgrzaniu płynu w zaciskach (w skutek tarcia) będzie właśnie taki efekt.



Zgadzam się i ja właśnie mam taki objaw, że nie do końca odbija mi pompa, zmieniłem płyn hamulcowy czyli przy okazji (jeśli był zapowietrzony) odpowietrzył się układ. Nie wiem ile się mieści płynu ja wlałem jakieś 150ml. Pomogło zrobił się twardy działał od razu pompa odbiła ale po kilku hamowaniach to samo. Czy ktoś próbował reanimować pompę, czy się da, czy trzeba się zaopatrzyć w nową? Da się ją jakoś rozebrać, wyjąć tłoczek pompy?
Awatar użytkownika
miqul
Klubowicz
 
Posty: 327
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: RAVEN; CB500S; CBR 1100XX
Tel. kom.: 502832983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Hamulec przedni

Postautor: szesnasty dodano: 17 cze 2012, 23:29

1 Powodem samozaciskania hamulca jest zatkany otworek w pompie, po zdjęciu pokrywki to ten mniejszy.

2 Powodem nie odbijania klamki hamulca może być pęknięta sprężyna tłoka pompy lub co bardziej prawdopodobne za mocno dokręcona śruba mocująca klamkę.

3 Rozebrać się da :D
Obrazek
Awatar użytkownika
szesnasty
Forumowicz
 
Posty: 285
Rejestracja: 20 gru 2009, 00:16
Lokalizacja: Grodziec k/Opola
Motocykl: Heroway CXM250A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Hamulec przedni

Postautor: miqul dodano: 19 cze 2012, 01:00

Na zdjęciu jest troszeczkę inna budowa, na pewno przewód jest w osi tłoczka, ale to nie ma znaczenia skoro wyjmuje się tłoczek od strony klamki.
Klamka nie odbija a pisząc dosłownie nie odbija tłoczek, a klamka w pozostałym zakresie lata luźno. Patrzyłem na alle... do Ravena pompy nie widziałem, Japońskie są drogie a tłoczki (zestawy wymienne) też nie są tanie, czyli w okolicach 100 o ile coś podpasuje.
Awatar użytkownika
miqul
Klubowicz
 
Posty: 327
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: RAVEN; CB500S; CBR 1100XX
Tel. kom.: 502832983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron