close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Automatyczne smarowanie łańcucha

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Automatyczne smarowanie łańcucha

Postautor: Luca dodano: 05 cze 2008, 10:35

tls pisze:a tak btw czym smarujecie wasze lancuchy ? - czym najlepiej?
mam chyba oryginalny bo jest wydluzony ma maksa
i zastanawiam sie nad wymiana... moze razem z zebatka ?
jak ktos ma jakies dosw (prawdopodbnie wiekszoscc wiecej ma:) )
- to prosze o wiecej info

Najpierw czyścisz szmatką z syfu, potem smarujesz olejem przekładniowym i drugą szmatką ściągasz nadmiar oleju by nie rozchlapywało po tylnym kole i tak co 500km lub po każdym solidnym deszczu.
Tak smarowany chiński łańcuch w Jinlunie 250 wytrzymuje 20tyśkm przebiegu.
Chińczyki wkładają przeważnie do motocykli łańcuch 420 lub 520. Ten 420 jest słabszy i szybciej pada a ten 520, który jest w Jinlunie 250 wytrzymuje sporo pod warunkiem, że się go regularnie czyści i smaruje olejem przekładniowym a nie jakimiś smarami czy sprayami.
Naciąg łańcucha też jest ważny, łańcuch nie może być naszpanowany musi mieć ze 2cm luzu bo inaczej podczas jazdy na siłę zostaje rozciągany i cierpi też łożysko na wałku zdawczym. Widziałem, że niektórzy szpanują łańcuch jak strunę a to szybka droga do zniszczenia łańcucha lub rozkręcania silnika po to by wymienić łożysko.
Jak nie masz przejechane więcej jak 5tyś a łańcuch jest wyciągnięty to zębatki powinny być w dobrym stanie. Nie czekaj aż zniszczy wyciągniety łańcuch zębatki tylko kup nowy łańcuch i dbaj o niego. Nie musisz kupować wypasionego DIDa bo szkoda takiego zakładać na nie nowe zębatki, wystarczy ci tańszy zwykły łańcuch i jeszcze sporo pojeździsz. Jak przyjdzie pora na wymianę całości to wtedy zainwestuj w solidny komplet.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4982
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Automatyczne smarowanie łańcucha

Postautor: Luca dodano: 05 cze 2008, 14:56

cjt7 pisze:Nie szmatką tylko pończochą żony - przepis Lucy ;p :tango: :jupi:

Nie każdy ma żonę z pończochą to też napisałem ogólnie :czapa:
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4982
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Automatyczne smarowanie łańcucha

Postautor: Shipp dodano: 12 cze 2008, 14:46

Na łańcuchu jest specjalna zapinka. Zdejmuje się przy pomocy śrubokręta albo zwykłych szczypiec. Po rozpięciu łańcucha i zdjęciu ogniwka, pozostaje wolny sworzeń, na który nakładasz oczko nowego łańcucha i łączysz je ze sobą. Teraz ściągając stary automatycznie naciągasz nowy łańcuch. Spięcie nie jest problemowe, bo zapinkę wystarczy dopchnąc, żeby zacisnęła się na sworzniu, oczywiście po wcześniejszym założeniu bocznego kawałka wolnego ogniwa i ewnentualnych uszczelniaczy /jeśli w takie łańcuch jest wyposażony/.
Smarowanie najlepiej robic co około 500km albo po jeździe w dużym deszczu, kiedy woda może wypłukac smarowidło spomiędzy ogniw łańcucha.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Automatyczne smarowanie łańcucha

Postautor: Shipp dodano: 12 cze 2008, 15:56

Zależy do jakiego łańcycha. Jeśli łańcuch jest x-ringowy czy o-ring wystarczy specjalny smar w sprayu. Od czasu do czasu wystarczy wyczyścic ze starego smarowidła /również specyfikiem do tego przeznaczonym/ i popsikac nowym. Łańcuchy zwykłe, bezringowe, trzeba smarowac czymś, co pozwoli smarowac wewnętrzne części ogniw, najlepiej olej do zębatek i przekładni.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Automatyczne smarowanie łańcucha

Postautor: Shipp dodano: 12 cze 2008, 16:32

Nazwę chcesz usłyszec? Jest tego dużo! Najlepiej kup jakiejś porządnej firmy. Ja używam Shella za około 4 dychy za 300ml flaszkę. Zmywacz też mam Shell.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Automatyczne smarowanie łańcucha

Postautor: Luca dodano: 13 cze 2008, 10:14

tls pisze:a jaki producent ma byc tego lancucha ? - a jaki w zadnym wypadku ma nie byc ?

Poczytaj na ten temat na forum motocyklistów, tam trochę tego jest na temat łańcuchów.
D.I.D. RK itp
Sprawdź też, czy na pewno u ciebie jest łańcuch 520 a nie 420, policz ilość ogniw razem z zapinką. przeważnie łańcuchy są dłuższe i trzeba skracać o kilka ogniwek.
Jak chcesz założyć na stare zębatki (o ile nie ma na nich śladów zużycia) to może wystarczy ci taki łańcuch http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=375879879 ale poszukaj opinii na temat tego łańcucha bo ja nie wiem co to za łańcuch.
Znalazłem jeszcze taki http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=377829511
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4982
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości