close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

przeglądy/wymiany - co ile km?

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

przeglądy/wymiany - co ile km?

Postautor: politolog16 dodano: 25 lut 2011, 15:45

Mam dość słabe pojęcie o mechanice, a Raven to mój pierwszy motor. W związku z tym mam propozycję, która może być pomocna innym użytkownikom takim jak ja, co dopiero zaczynają przygodę.

Napiszcie jak dbacie o swoje motory? Co ile km wymieniacie świece, regulujecie zawory, zmieniacie olej w lagach? Instrukcja Ravena jest bardzo ogólna.

Większość rzeczy będę robił w serwisie (zwłaszcza na dotarciu),bo sam nie wiele na razie potrafię zrobić przy motorze, ale wiadomo jak działają serwisy. Chciałbym wiedzieć czego mam od nich wymagać i czego dopilnować :) Dzięki z góry za wszystkie uwagi!Zależy mi aby zmniejszyć do minimum ryzyko, że motor padnie mi gdzieś w trasie i nie będę w stanie go uruchomić.

:dzieki:
Awatar użytkownika
politolog16
Forumowicz
 
Posty: 75
Rejestracja: 17 sie 2010, 15:32
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: zipp raven
Płeć: mężczyzna

przeglądy/wymiany - co ile km?

Postautor: Dobry dodano: 25 lut 2011, 16:47

Jak masz moto na gwarancji to wiadomo zgodnie z książka serwisową wszystkie wymiany.
Osobiście mój serwis nie miał pojęcia o V-ce więc serwis robiłem sam a płaciłem tylko za pieczątkę
Olej wymieniałem co 3tyś. choć niektórzy pewnie powiedzą że było to za często :))
Ze świecami to nie trafisz co ile masz wymieniać na twoim miejscu zawsze przy sobie bym miał zapasowe jak ja to robiłem i problem z głowy.Pamiętaj że nawet nówki mogą mieć wadę fabryczną i długo nie pociągną.
Co do zaworów to jak nie klekoczą to nie ma co ich ruszać chyba że zauważysz większe spalanie lub jak coś się dzieje z mocą silnika.
Olej w lagach niby powinno się wymieniać po 2 sezonach jazdy no chyba że trzepniesz dużo klocków lub zauważysz że przednie zawieszenie przecieka lub jest bardzo miękkie i za bardzo się kładzie podczas awaryjnego hamowania przodem
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1703
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron