close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Docieranie silnika

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Docieranie silnika

Postautor: mpkostkas dodano: 19 sie 2008, 22:14

Obrazek
Awatar użytkownika
mpkostkas
Forumowicz
 
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 15:24
Lokalizacja: Ko?min wlkp.
Motocykl: R250
Tel. kom.: 600896163
Płeć: mężczyzna
Wiek: 65

Docieranie silnika

Postautor: Largo dodano: 20 sie 2008, 16:41

Dzięki mpkostkas, ale ten olej, który polecasz to półsyntetyk, a ja szukam mineralnego...
Largo
 

Docieranie silnika

Postautor: LEFTHANDY dodano: 20 sie 2008, 17:08

Zgadza się. "Na ostro" dociera się tylko motocykle sportowe, w których silnik i tak wymienia się po roku. Motorki "spacerowe" należące do zwykłych ludzi, nie do Teamów startujących w GP, należy docierać ostrożnie bo zależy nam na duługiej jego żywotności, nie zaś na dziesiętnych częściach sekund okrążenia na torze.

Ja docierałem swój przez pierwsze 500km jeżdżąc tylko po mieście spokojnie, na oleju mineralnym. Potem zalali mi go Castrolem. Po 1000km znowu zmienili mi olej (o co się wkurzałem i jak się okazało później, nie miałem racji). Teraz wymiana czeka mnie po 3000km.

Largo: nie szukaj żadnego minerala. W momencie kupna ten motorek będzie już nim zalany. Potem będzie trzeba zalewać go syntetykiem bo taka jest ogólnie przyjęta zasada: nowe silniki zalewa się syntetykami, stare zjechane - mineralami.
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Docieranie silnika

Postautor: Largo dodano: 20 sie 2008, 20:09

A ja właśnie poczytałem trochę i dowiedziałem się że na początek trzeba zalać mineralnym, żeby dobrze dotrzeć silnik. To co oni mi wleją na start wyleje po 100km, bo będzie w tym mnóstwo opiłków świeżo startego metalu. Ty masz filtr oleju, a w R250 nie ma :/ Czytając posty mistrzów "chinerstwa" czyli Luci i Shippa można się dowiedzieć, że taka kolej jest najlepsza: mineral-półsyntetyk-syntetyk. Tak też zamierzam zrobić, tylko kurde szukam dobrego minerala 10w40...
Largo
 

Docieranie silnika

Postautor: LEFTHANDY dodano: 21 sie 2008, 03:43

No mówię. Zaleją ci go w serwisie. I to jakimś chińskim na dodatek. Mało tego. Według gwarancj, z tego co słyszałem, pierwszy krytyczny przegląd jest po 100, potem 300 i chyba 1000. Nie pamiętam. Właśnie dlatego, że nie ma tam filtra.
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Docieranie silnika

Postautor: Largo dodano: 21 sie 2008, 17:02

Tyle, że ja chce jeździć na mineralnym jakieś 1000 km i w tym czasie zrobić 3 wymiany oleju (100, 300, 600) a przy 1000km przejść na półsyntetyk Motula (syntetyk przy 3000km i wymiana co 2-3 tys). Po prostu planuje jak najlepiej zadbać o ten silnik, bo chce aby posłużył mi ładnych parę lat :D
Largo
 

Docieranie silnika

Postautor: Luca dodano: 26 sie 2008, 09:24

Widzę, że temat docierania budzi nadal kontrowersje.
Najważniejsze by nie przegrzać silnika, nie mulić i pamiętać o częstej wymianie oleju na początku.
Czyli na samiutkim począteczku docierania wykonujemy krótkie jazdy z częstą zmianą biegów i obrotów. Krótkie przygazówki na 70% możliwości jak najbardziej zalecane ale krótko i zaraz odpuszczamy manetkę. Chodzi o to by pierścienie tarły o cylinder ze zmienną prędkością.
Pierwszą zmianę oleju zalecam po pierwszych 100km a potem wg instrukcji. Do 500km polecam jeździć na mineralnym a potem to wedle upodobań użytkownika.
Wymiana oleju co 2tyś km na dotartym silniku jest chyba mocno przesadzona, ja wymieniam u siebie co 4tyś i silnik pracuje bez problemów a zlewany stary olej wygląda całkiem przywoicie i nie przypomina jeszcze smoły jak w samochodzie po 10tyś.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4980
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Docieranie silnika

Postautor: Luca dodano: 26 sie 2008, 09:32

Largo pisze:Tyle, że ja chce jeździć na mineralnym jakieś 1000 km i w tym czasie zrobić 3 wymiany oleju (100, 300, 600) a przy 1000km przejść na półsyntetyk Motula (syntetyk przy 3000km i wymiana co 2-3 tys). Po prostu planuje jak najlepiej zadbać o ten silnik, bo chce aby posłużył mi ładnych parę lat :D

Jak chcesz jeździć na syntetyku to po pierwszym 1000km na mineralnym nie ma już po co lać półsyntetyka bo to nic nie da silnikowi. Lej odrazu syntetyk po mineralnym.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4980
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Docieranie silnika

Postautor: Largo dodano: 27 sie 2008, 22:42

Nareszcie mam olej mineralny 10w40 do silników z mokrym sprzęgłem. Jest to olej mineralny Valvoline Motorcycle 4T SAE 10W-40 1L w dość niskiej cenie - 23zł/litr

Obrazek

To będzie olej na pierwsze 3 podmiany. później zobaczymy :] Być może Motul, a może jednak zostanę przy Valvoline.
Largo
 

Docieranie silnika

Postautor: Largo dodano: 23 wrz 2008, 18:36

Dzisiaj byłem u mechanika, który sprzedaje oleje w moim pięknym mieście. Chciałem u niego kupić ten olej, o którym napisałem powyżej... Co on mi tez nawymyślał?! 10w40 to oznacza, że jest to olej pół-syntetyczny - ja myślałem, że chodzi tu o olej wielosezonowy z zakresem temperatur -25 do 35 stopni. Oznajmił mi, że nie ma sensu na początek lać mineralnego tylko syntetyk (a gdzie docieranie ?? )
Ogólnie bajka - sam zwątpiłem w to, co czytałem na stronie podanej mi chyba przez Lukę:
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html
Po powrocie do domu przeczytałem raz jeszcze i sprawdziłem, czy olej, którego szukam to na pewno minerał...
Oczywiście w wieku 21 lat nie mam jeszcze sklerozy i faktycznie - minerał :D
Largo
 

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości